lunes, 15 de febrero de 2010

Artículu de Pepe Sánchez: ¿Quién paga la cris?


Ye un fechu oxetivu qu’esiste una fonda cris económica, o meyor, una fonda cris del sistema económicu nel que se sofita la sociedá d’anguañu, tantu la política, comu la cultura y les diferencies societaries.

Sí, hai una fonda cris económica, pero’l Bancu Santander asoleya los segundos meyores resultaos de la so hestoria y los demás bancos algamen grandes beneficios. Inclusu, coles perres de les arques públiques mercárense bancos nel estranxeru y fasta se permiten el luxu de facese cola escudería Ferrari. Pero créditos nun dan, por aquello de los morosos.

Sí, señores, tamos nel fondu la cris y los grandes empresarios ganen dalgún qu’otru millón menos y, al empar que señalen al culpable, los y les trabayadores, desixen reformes llaborales, despidu de baldre, mayor productividá y amenorgamientu los salarios, ello ye, trabayar más pa cobrar menos y ensin protestes, a la cai ensin idemnización.

El Gobiernu diz tener les igües: xubir l’ IVA y l’ IRPF , lo qu’apareya recortar los salarios netos direutos ya indireutos, xubir la edá xubilación, lo qu’apareya amenorgar les pensiones y torgar la entrada nel mercáu llaboral de la mocedá, amás d’esaniciar la pensión de viudedá, facilitar el despidu, lliquidar la negociación coleutiva y otres guapures asemeyaes.

Sí, en cris tamos y parez qu’a los qu’ha salvase ye a los bancos y a los grandes empresarios. Poro, ¿quién carez la cris y quien quieren que la pague?. Los ricos lloren, pero, bramente, carecémosla y pagámosla los y les de siempres, los y les trabayadores, los y les que tenemos un emplegu y los cuasique 5 millones de paraos y paraes, los y les que nun ficimos un res pa prevocar la situación d’anguañu nin pa que se mos castigue. D’esta mena, al 90% la población, que somos namás que trabayadores, sacrifícasenos, xunto col nuesu trabayu, el nuesu sueldu, los nuesos drechos y la nuesa vida, pa que la ínfima minoría siga enriqueciéndose más y más.

Sí, señores, les economíes de los y les trabayadores tan en cris, munches yá direutamente en quiebra. Y, enriba, los mesmos que mos echen al paru, desixen el cobru de les hipoteques ensin demora denguna.Toos y toes sabemos que la probitú xorrez alarmantemente y tan viviéndose milenta de situaciones dramátiques: la xente humilde pierde’l so emplegu y dempués la so casa, queden desahuciaos ensin escrúpulu dengún. Tan xorreciendo comu la espuma los embargos, la execución de les hipoteques y los desahucios. La cris prevocada polos ricos cae comu una llábana nos costazos de los y les trabayadores, de los xubilaos y xubilaes, inclusu de los neños y neñes.. Entá más, la mesma alministración desahucia a trabayadores en paru de los sos pisos d’alquiler pa rentes baxes.

¿Ú la democracia?, ¿ú la defensa los porgüeyos de la mayoría?. Ye una situación que por cenciella solidariedá nun pue consentise. Poro, ye necesario que s’atienda urxentemente, a lo menos, a la petición paliativa de la paralización darréu de los procesos d’embargu y desahuciu a los y les trabayadores afeutaos pola cris y el desemplegu y la suspensión del pagu de les hipoteques y los sos intereses a los paraos y paraes.

La cris que la paguen los banqueros y los grandes empresarios, los braeros culpables de la situación d’anguañu.

Pepe Sánchez ye'l responsable d’Organización de Corriente Sindical d'Izquierda-Avilés

No hay comentarios:

Publicar un comentario