lunes, 15 de febrero de 2010

Fai! realizó una concentración énte la Casa Conceyu de Llanera


La movilización entamada pola organización d'esquierda soberanista llevó la reivindicación a les puertes de la Casa Conceyu de Llanera en Posada, sitiu nel que díes enantes y en varies ocasiones, fueren refugaos los permisos pal usu d'espacios públicos y vergoñosamente vulneraos los derechos llingüísticos de les asturianes y asturianos prohibiendo l'usu del idioma propiu nes comunicaciones cola alministración.

La concentración, qu'entamó a les 12.30, foi respaldada por más de cuarenta persones durante la hora llarga que tuvo llugar, col repartu de cientos de panfletos y énte'l ruíu de los chiflos que s'espardieron ente los presentes.

Demientres que tuvo llugar la protesta dellos medios de comunicación asturianos y del conceyu acudieron pa recoyer les declaraciones y les impresiones de los convocantes que, de primer mano y con fotocopies del documentu onde l'ayuntamientu obligaba a usar el "Castellano", conocieron la inxusta vulneración de derechos carecida, cola prohibición del emplegu de la llingua asturiana pa les comunicaciones cola alministración. Al tiempu, miles de ciudadanes y ciudadanos de Posada y Llugo de Llanera recibieron nel so buzón un panfletu nel que Fai! desplicaba pasu a pasu la discriminación que dellos de los sos militantes tuvieren que soportar nel conceyu gobernáu pol Partido Popular.

Fai! quier agradecer otra vuelta a tola riestra d'asociaciones cíviques, conseyos de la mocedá, organizaciones polítiques y persones del ámbitu de la esquierda, el soberanismu asturianu y el movimientu vecinal que se punxeron en contautu, al traviés d'una montonera de correos lletrónicos, mensaxes nes redes sociales o de manera personal, pa tresmitinos la so indignación énte los fechos y amosando la so solidariedá pa con cualquier violación de derechos llingüísticos asemeyada.

Valoración de la movilización:

Fai! valora como mui positiva l'actividá y esperiencies desendolcaes nestes últimes selmanes en Llanera.

D'una banda, consiguióse trabayar nún ámbetu xeográficu poco politizáu y mui permeable a la reivindicación de derechos identitarios (derechu al usu del idioma propiu) y tamién cívicos (derechu al bon tratu per parte de les alministraciones públiques). Nesti sen, la pegada d'un cientu de cartelos en Posada y Llugo -arrancaos poles brigaes de llimpieza ordenaes pa tal fin n'esclusiva- y, sobremanera, el buzonéu con 2.000 panfletos puerta a puerta de los principales núcleos de población del conceyu son un éxitu de por sí, reblagando les llendes de los medios de comunicación de mases y llegando a informar a la población del proceder neglixente de l'alministración del so conceyu.

Con too y con ello, destacamos l'acoyida que tuvo la movilización na prensa asturianista, en primer llugar, que-y dió en munchos casos una relevancia destacable a los fechos, sobremanera cola espublización del "documentu de la vergoña" oficial firmáu pola conceyala de Cultura y Muyer. Tampoco nun nos cai embaxo la probe pero real repercusión nos medios de comunicación asturianos en castellán (LNE, EC), lo que pa esta organización tamién supón el llevar la nuesa reivindicación a espacios menos avezaos.

Poro, depués d'unes selmanes de movilización y trabayu, Fai! nun va dexar pa prau esta reivindicación. Siguiremos puxando por consiguir que los espacios públicos de Llanera dexen de tar secuestraos pol equipu de gobiernu, pola llibertá d'espresión y escontra la represión llingüística que vien careciendo toa aquella y aquel que quiera espresase nel idioma del so pueblu.

Llanera, 15 de febreru de 2010
Más semeyes en www.fai-asturies.org

No hay comentarios:

Publicar un comentario