Dende'l blogue asturianu Frayando Cadenes falemos con Antonio Torres, secretariu xeneral del partíu Andalucía Comunista, partíu que tien yá dos años d'andadura. Depués d'esos dos años y d'esclariar posiciones y afitar una bas social y organizativa fuerta miren dende Andalucía Comunista anguañu al so inminente Primer Congresu. Quisimos falar col so secretariu xeneral, Antonio Torres, alredor d'aspeutos referíos al partíu, a Andalucia o a la situación global que tamos sufriendo a consecuencia de la barbarie capitalista.
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En primer llugar, ¿Qué ye Andalucía Comunista y por qué'l so
nacimientu?
Andalucía
Comunista ye un partíu comunista marxista-leninista andaluz. Dende'l
nuesu puntu de vista, un partíu comunista nuna nación primida como
l'andaluza hai de tener como primer oxetivu, esto ye, como oxetivu
estratéxicu fundamental pa construyir el socialismu y el comunismu,
la llucha pola lliberación nacional, pol autodetermín y la
soberanía nacional.
El por qué de la nacencia d'Andalucía Comunista desplícase pola ausencia d'un partíu comunista qu'asitiara la llucha pola soberanía nacional andaluza nel so llugar. O bien atopábamos con partíos comunistes entamaos a nivel estatal qu'o negaben la esistencia del fechu nacional andaluz o lu minimizaben, o bien con partíos o organizaciones qu'asitiándose inclusive na esquierda revolucionaria defensora de los derechos nacionales d'Andalucía teníen múltiples referencies ideolóxiques. Pero non sólo eso, Andalucía Comunista nació cola vocación de ser un partíu de cuadros comunistes que participen viviegamente nel movimientu obrero y popular, nes sos distintes espresiones organizatives construyendo na midía lo posible poder obreru y popular, dándo-y un sentíu dialéuticu al centralismu democráticu, ameyorando formes y estilos de trabayu, cincando enforma na formación ideolóxica de cuadros comunistes, etc. A última hora, queríamos superar munchos clixés y estereotipos que tienen prindaos a munchos partíos comunistes y que se suelen traducir na práutica n'esviaciones drechiegues o izquierdistes, sigún les circunstancies, ya igualmente, intentar imprimir nueves formes y estilos de trabayu serios y sistemáticos nel senu del movimientu obrero y popular andaluz y nel conxuntu de la esquierda política soberanista andaluza.
- Cómo se pue apreciar, tais entamando'l vuesu primer Congresu. ¿Qu'asperáis d'esti congresu y con qué espeutatives llegáis?
El por qué de la nacencia d'Andalucía Comunista desplícase pola ausencia d'un partíu comunista qu'asitiara la llucha pola soberanía nacional andaluza nel so llugar. O bien atopábamos con partíos comunistes entamaos a nivel estatal qu'o negaben la esistencia del fechu nacional andaluz o lu minimizaben, o bien con partíos o organizaciones qu'asitiándose inclusive na esquierda revolucionaria defensora de los derechos nacionales d'Andalucía teníen múltiples referencies ideolóxiques. Pero non sólo eso, Andalucía Comunista nació cola vocación de ser un partíu de cuadros comunistes que participen viviegamente nel movimientu obrero y popular, nes sos distintes espresiones organizatives construyendo na midía lo posible poder obreru y popular, dándo-y un sentíu dialéuticu al centralismu democráticu, ameyorando formes y estilos de trabayu, cincando enforma na formación ideolóxica de cuadros comunistes, etc. A última hora, queríamos superar munchos clixés y estereotipos que tienen prindaos a munchos partíos comunistes y que se suelen traducir na práutica n'esviaciones drechiegues o izquierdistes, sigún les circunstancies, ya igualmente, intentar imprimir nueves formes y estilos de trabayu serios y sistemáticos nel senu del movimientu obrero y popular andaluz y nel conxuntu de la esquierda política soberanista andaluza.
- Cómo se pue apreciar, tais entamando'l vuesu primer Congresu. ¿Qu'asperáis d'esti congresu y con qué espeutatives llegáis?
Del
nuesu prósimu Congresu asperamos dar un pequeñu saltu nel sen
organizativu, somos modestos y nun mos carauterizamos por vender fumu
a la clas obrera, pero esi saltu por pequeñu que sía va ser bien
significativu y va dar los sos frutos más ceo que tardi consolidando
y estructurando al partíu. Hai de tener en cuenta que tenemos 2
años escasos d'esistencia como partíu, por agora nun podemos
aspirar a reblincones; per otru llau, nesti Congresu vamos llanzar
definitivamente'l nuesu programa políticu, agora mesmu trabayamos en
borradores que los distintos órganos del partíu van aldericando nos
sos ámbitos al empar que tratamos de recoyer aportaciones y
suxerencies d'organizaciones y persones ayenes al partíu. Tamién
vamos aldericar la nuesa llínia política cientrada nes alliances
que tamos calteniendo coles mires de construyir un bloque soberanista
d'izquierdes.
Nun
creemos qu'el MLNA tea nuna fase embrionaria, a lo menos non nel so
conxuntu. El MLNA entendíu d'una manera amplia ta formáu en dellos
casos por organizaciones que cunten con años de llucha y esperiencia
a los sos llombos en distintos ámbitos, con una madurez política y
organizativa nada refalgable. Más bien, pensamos qu'el MLNA tuvo un
desendolcu bien desigual y desterciáu que fai que sía percibíu
como feble o escasamente enllantáu. Por casu, nel senu del MLNA
pueden encuadrase esperiencies esitoses y madures como les del SAT
(Sindicatu Andaluz de Trabayadores) o, nel terrén xuvenil, Jaleo!!!
o JIRA, sicasí, nel terrén de la defensa de la nuesa cultura y
señes d'identidá hai muncha dispersión, igualmente, tamién
n'otros ámbitos como na defensa del mediu ambiente, la solidaridá
internacionalista, el movimientu vecinal, etc., hai un escasu
desendolcu habiendo tamién munches diferencies según les
llocalidaes o comarques. El retu d'afitar un ampliu y sólidu
movimientu popular andaluz de lliberación antóxase difícil pero a
les clares necesariu pa construyir el poder obrero y popular soberanu
andaluz.
-
¿En qué xeres ta involucráu'l vuesu Partíu anguañu?
Bonu,
les xeres fundamentales del partíu ciéntrense na participación nes
organizaciones del movimientu obrero y popular andaluz, trabayando
pol so afitamientu y coordinación, superando visiones
curtioplacistes y parciales. Andalucía Comunista piensa que les
organizaciones del movimientu obrero y popular andaluz han de ser el
xerme del nuevu poder soberanu, esto ye, del Estáu socialista
andaluz. Igualmente, nun dexamos les xeres internes como ye la
organización del nuesu primer Congresu, enantes mentáu, la
estensión territorial, o les nueses Escueles de Formación. Y como
non, el nuesu trabayu na Mesa Andaluza de la Izquierda Soberanista
(MAIS), xunto otros partíos y organizaciones, pa consolidar un
referente políticu xunitariu soberanista d'izquierdes.
- ¿Cómo entendéis la cuestión nacional andaluza? ¿Cómo la entendéis nel restu del Estáu Español?
Entendemos
la cuestión nacional andaluza dende'l materialismu dialécticu y el
materialismu hestóricu, ¿qué quier esto dicir? Que desterramos toa
visión idealista y fuera del desenvolvimientu históricu y de la
llucha de clases de la nación andaluza. La conformanza d'Andalucía
como nación ye frutu d'un desendolcu hestóricu peculiar, esi mesmu
desenrrollu ye'l que configuró a Andalucía como una nación primía,
dependiente, sodesenrrollada y espoliada, especialmente col
desendolcamientu de la manera de producción capitalista nel Estáu
español y col papel asignáu a Andalucía nesi desenrrollu, anque
tamién habría de remontase al procesu de conquista de los reinos
cristianos peninsulares, encabezaos per Castiella, d'A'l Andalus.
Como comunistes, atopamos con esa realidá que nun podemos resalvar,
esto ye, cola esistencia d'una nación primía no económico,
políticu y cultural, con tou lo qu'ello porta na so globalidá: un
marcu específicu de la llucha de clases. Poro, consideramos que la
revolución socialista equí y agora implica la lliberación
nacional. Ensin lliberación nacional nun puede haber revolución
socialista. Al empar, consideramos que la nación andaluza nun ye una
astracción, esisten distintes clases sociales, en concretu,
n'Andalucía esiste una clara mayoría social primía, lo que venimos
denominando como pueblu trabayador andaluz, conformáu
fundamentalmente pola clas obrera y por otros seutores sociales
trabayadores primíos, colo cual, en realidá, si dexamos
d'astracciones, lliberar a Andalucía significa lliberar a esa
mayoría social de la opresión y la esplotación que sufre.
En
cuantu al Estáu español, como desplicamos enantes, la cuestión
nacional surde principalmente col desendolcu del capitalismu, anque
tamién cabría remontase a momentos anteriores pa una meyor y mayor
comprensión. El desendolcamientu del capitalismu traxo consigo una
repartía territorial del trabayu dando llugar a l'acentuación de
distintes realidaes sociales (nacionales), tamién dio llugar a la
formación de burguesíes nacionales y a una poderosa oligarquía
española conformada pola alianza de la gran burguesía terrateniente
andaluza y sectores o fracciones de les burguesíes industriales y
comerciales vasques y catalanes, fundamentalmente.
- Ta siendo noticia la represión que ta sufriendo'l sindicalismu de clas andaluz. ¿Tenéis dalgún referente sindical fixu?
Por
supuestu, tenemos un referente sindical claru: el Sindicatu Andaluz
de Trabayadores (SAT), pesie les sos faltes y deficiencies en
distintos aspeutos, nós trabayamos y vamos siguir trabayando nel
SAT. Militantes del partíu nel so momentu s'implicaron n'Asamblea
Constituyente del SAT en setiembre de 2007 y n'actualidá hai
militantes del partíu exerciendo distintos cargos de cierta
relevancia nel SAT.
Tocantes a la represión de la que ye víctima'l sindicalismu andaluz de clas representáu pol SAT, pensamos que ye una consecuencia lóxica de, per un llau, un sindicalismu que nun se viende y qu'entiende que la llucha ye l'únicu camín consecuente pa defender los derechos de los trabayadores, y por otru, de la natura esencialmente represiva y antidemocrática del Estáu español nacíu de la muerte de Franco y de la Constitución de 1978
Tocantes a la represión de la que ye víctima'l sindicalismu andaluz de clas representáu pol SAT, pensamos que ye una consecuencia lóxica de, per un llau, un sindicalismu que nun se viende y qu'entiende que la llucha ye l'únicu camín consecuente pa defender los derechos de los trabayadores, y por otru, de la natura esencialmente represiva y antidemocrática del Estáu español nacíu de la muerte de Franco y de la Constitución de 1978
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Falando de sindicalismu, dalgunas organizaciones comunistes
consideren qu'entá ye importante trabayar dende la bas de los
sindicatos capitalistes para tresformarlos, siguiendo una másima del
camarada Lenin.¿ Creeis que nel Estáu Español acabó'l tiempu de
esa estratexa y se ha d'optar pol sindicalismu combativu, de clas y
nacional?
Creemos
que nesti sentíu nun esiste tal másima de Lenin tal que dicís,
siquier como másima de “obligáu cumplimientu”. Desplicar esto
puede llevanos abondu tiempu y espaciu, pero pa resumir habría de
ver si podemos asimilar esos sindicatos reformistes de los que falaba
Lenin na Europa occidental de la primer década del sieglu XX colo
que güei son nel Estáu español CCOO y UXT, esa ye la cuestión que
bien pocos s'aparen a analizar prefiriendo esa vagancia mental propia
de dogmáticos o d'oportunisttes que nada tien de leninista,
d'asimilar situaciones y circunstancies como si nada. Nel momentu
qu'un sindicatu dexa de ser de clase, combativu y nun tien en cuenta
les distintes realidaes nacionales dexa de ser una ferramienta
válido, ye más, dexa de tener xacíu como organización pa la
defensa de los intereses de los trabayadores pa convertise n'otra
cosa, por casu, nuna institución del Estáu. El sindicalismu tien
les sos llimitaciones, la primera d'elles ye la de tar bien
mediatizáu pola llucha por intereses económicos inmediatos, somos
conscientes de que nun-y podemos pidir a un sindicatu, por mui
sociopolíticu que sía, qu'exerza de partíu políticu
revolucionariu, pero una cosa ye eso y otra bien distinta ye yá nun
cumplir esos mínimos de defensa intransixente de los intereses de
los y les trabayadores, como asocede con CCOO y UXT.
-
¿Participáis na llucha pola III República Española? ¿Consideráis
qu'un proyecto español, del tipu que sía, puede tener garantíes
revolucionaries y que dean a los pueblos el so drechu a decidir?
Non,
nun participamos na llucha pola III República española,
consideramos, con toos los nuesos respetos por quienes lluchen por
esa III República española, qu'esa llucha por sigo mesma nun ye
garantía de nada. Vamos ver, como marxistes-leninistes tratamos de
rellacionar dialécticamente dos cuestiones: una, el drechu a
l'autodetermín y soberanía de los pueblos primíos, y la otra, la
unión llibre y voluntaria de los pueblos, por tanto, de lo que se
trata ye d'aplicar esos principios. Nun se trata tantu d'un proyectu
español como de daqué muncho más importante y que tresciende a esi
proyectu, pensamos que si de verdá s'apliquen estos principios el
proyectu español dexa de tener sentíu. Asocede tamién que
determinaos partíos comunistes tán encegolaos col marcu estatal
español ensín contemplar namái, forciando la esistencia sí o sí
d'un proyectu español. Nun negamos qu'esiste un Estáu español con
tou lo qu'eso significa no político o xurídicu, tamién somos
internacionalistes y tamos dimpuestos a estrechar relaciones con
partíos y organizaciones revolucionaries del Estáu español, sían
d'ámbitu estatal o nacionales, pero eso nun quier dicir que teamos
por un proyeutu español, sinón pola xunidá llibre y voluntaria de
los pueblos, sían del Estáu español o non.
- Nuna entrevista que realizamos al blogue "Universo Andalucista" fai ya un tiempu, nos apuntaben una realidá nel soberanismu andaluz d'izquierda, el problema de la multitú de siegles. ¿Compartís qu'hai una gran "sopa de lletres" nel soberanismu andaluz? Nesi casu, dende una óptica marxista-leninista ¿Qué solución proponéis pa salvar esa situación y crear un referente coherente pero tamién masivu?
- Nuna entrevista que realizamos al blogue "Universo Andalucista" fai ya un tiempu, nos apuntaben una realidá nel soberanismu andaluz d'izquierda, el problema de la multitú de siegles. ¿Compartís qu'hai una gran "sopa de lletres" nel soberanismu andaluz? Nesi casu, dende una óptica marxista-leninista ¿Qué solución proponéis pa salvar esa situación y crear un referente coherente pero tamién masivu?
Sobre
la “sopa de lletres”, puede contemplase como un tarrecible
problema o como lo que realmente ye: la espresión de distintes
concepciones polítiques ya ideolóxiques. Eses diferencies nun
tienen que ser en principiu un problema y tienen de ser contemplaes
con naturalidá. Si tenemos esta visión natural, esi tarrecible
problema atopa solución: la creación de preseos políticos
xunitarios, ensín que naide arrenuncie a les sos posiciones
ideolóxiques nin siquier a la so organización. Ello ye qu'esi
preséu xunitariu ta conformándose yá cola Mesa Andaluza de la
Izquierda Soberanista (MAIS) de la que formamos parte. Nós enxamás
vamos arrenunciar a tar organizaos como partíu comunista andaluz,
naide puede pidinos esi tipu d'arrenuncios, pero al empar, tenemos el
deber y la responsabilidá histórica de crear esi bloque o frente
políticu pola lliberación nacional y social d'Andalucía, actuando
con respetu, llealtá y compromisu. Falar de revolución ye falar
d'aliances, asina foi y asina paez que va siguir siendo.
- Pasando a un nivel más internacional. ¿Creeis que nesta'l capitalismu pue cayer? ¿Considerais que tamos más cerca del socialismu güei qu'hai 10-8 años?
- Pasando a un nivel más internacional. ¿Creeis que nesta'l capitalismu pue cayer? ¿Considerais que tamos más cerca del socialismu güei qu'hai 10-8 años?
El
capitalismu ta cayéndose dende va munchos años poles sos propies
contradicciones internes. Lloñe de les desplicaciones de la
burguesía o d'esa pequeñaburguesía socialdemócrata o keynesiana
tan de moda que nos unvíen a términos como “crisis financiera”,
esta ye una crisis del propiu furrulamientu de la manera de
produición capitalista que nos lleva a la cayía tendencial de la
tasa de ganancia, desplicada maxistralmente por Marx, y ta
rellacionada cola crisis de los años 70 de sieglu pasáu, siendo
hasta ciertu puntu y a les traces un allargamientu de la mesma. La
burguesía y la socialdemocracia preséntennos les consecuencies como
causes confundiendo a la clas obrera y al pueblu. Les teoríes del
derrumbe del capitalismu siempres fixeron correr ríos de tinta dende
antiguu: Bernstein, Tugan-Baranowsky, Bauer, Kautsky, Lenin, Rosa
Luxemburgu, Grossman, etc., enfrentándose de frenti'l marxismu como
teoría pa la revolución col revisionismu y el reformismu. La
cuestión foi asitiada nos sos xustos términos nel so momentu: al
capitalismu hai que faelo cayer, esi ye l'inquiz de la cuestión, lo
que nos lleva a la cuestión de la organización y a la llucha que
tien de desendolcar la clas obrera y los seutores populares primíos
y les sos xeres polítiques.
Ver
les coses en términos de si agora tamos más o menos cerca del
socialismu que fai 8 o 10 años paeznos pocu seriu. Pa nós facer esi
tipu de plantegamientos ye hasta ciertu puntu asitianos fuera de la
realidá. El fechu de pensar que porque esiste una puxanza de les
protestes o una mayor conflictividá social yá tamos asitiando más
cerca del socialismu ye puru idealismu, ye más, nin siquier la
esistencia de Cuba o Corea socialistes o d'esperiencies de países
con réximes antiimperialistes y progresistes fáennos
automáticamente tar más cerca del socialismu, a pesar del valor de
toes eses esperiencies y de la nuesa defensa de les mesmes. Del
socialismu y del comunismu vamos tar más cerca si somos capaces de
dir creando'l poder obreru y popular que destruya'l poder de la
burguesía na fase imperialista, nesi sen, esisten munches
diferencies y matices según los países. Malcolm X dicía que'l
poder solo recula ante'l poder, pa construyir el socialismu tenemos
d'acabar, en primer términu, col poder político de la burguesía y
eso solo podremos facelo con poder, yá que como dicía Lenin,
salvo'l poder tou ye ilusión y ye ciertu, amás construyir el nuevu
poder obreru y popular nun ye xera fácil y ye entá más complicáu
que derrocar el poder político de la burguesía. Per otru llau,
somos comunistes, el socialismu nun ye nengún ideal nin nengún
paraísu nin nenguna meta en sí mesma, carauterizamos el socialismu
como la primer fase na construcción d'una manera de produición,
especialmente d'unes relaciones sociales de producción, distintes y
superiores al capitalismu, esto ye, el comunismu. Nel socialismu hai
llucha de clases, nun lo escaezamos nunca, y esa llucha puede ser
feroz, yá que siempres esiste la posibilidá de “dar marcha tras”,
los exemplos de la URSS, les democracies populares del Este européu
o China tienen de sirvinos de daqué.
-
Pa zarrar, ¿que perceición teneis de la nuesa nación, Asturies,y
de la so situación política, socioeconómica y nacional? ¿Conoceis
les lluches llevaes a cabu por movimientos políticos y sociales nel
nuesu país? ¿Teneis algún tipu de relación con dalguna
organización soberanista y revolucionaria asturiana?
Vemos
Asturies como un país fuertemente cutíu pola crisis del
capitalismu, especialmente nos seutores claves de la so economía,
ensin poder políticu pa facer frenti a les agresiones del capital.
Reconocemos la esistencia d'unes clares señes d'identidá asturianes
que lóxicamente respetamos y que merecen una consecuente defensa.
Per otru llau, el movimientu comunista nel Estáu español non puede
entendese ensin Asturies, ensin la so combativa clas obrera,
sobremanera los mineros, y ensín comunistes asturianos de la talla
de Juan Ambou, por poner un exemplu. N'Asturies, reparamos
esperiencies sindicales bien interesantes y cercanes como ye'l casu
de la CSI, militantes del nuesu partíu nel so momentu formaron parte
d'esi movimientu de solidaridá que se desendolcó col procesamientu
de los sindicalistes Cándido y Morala. Anguaño, nun tenemos
relaciones con organizaciones polítiques asturianes, ensin dulda una
falta que tenemos de cubrir.
-Namái davos el nuesu más fondu agradecimientu por concedenos esta
entrevista y dende Asturies davos munchu aliendu y enfotu a la
vuestra llucha.
Bien de gracies pola vuesa entrevista y recibíi un fuerte abrazu comunista dende Andalucía.
Bien de gracies pola vuesa entrevista y recibíi un fuerte abrazu comunista dende Andalucía.
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