viernes, 19 de junio de 2009

"Imposible" normalizar les rellaciones Cuba-EEUU si nun se llibera a "Los Cinco"


El presidente de l'Asamblea Nacional del Poder Popular de Cuba, Ricardo Alarcón, alvirtió de que va ser "imposible" normalizar les rellaciones con EE.UU hasta que nun llibere a los cinco axentes cubanos presos dende hai más d'una década.

Alarcón fexo etes declaraciones a la cadena estaounidense CNN n'Español, dempués de que'l Tribunal Supremu d'EE.UU refugare'l llunes atender una apellación presentada polos conocíos como 'los cinco' pa que'l so xuiciu se repitiere fuera de Miami, dao qu'aleguen falta d'oxetividá del xuráu nesta ciudá.

"Yo pienso que ye inconcebible, imposible, imaxinar una rellación normal ente EE.UU y Cuba mientres los nuesos cinco compañeros permanezan en prisión", señaló Alarcón, retruicando a Barack Obama, que faló de "rellanzar" les rellaciones ente Washington y L'Habana

"Teníen qu’escorrer a gorrazos a los sindicatos minoritarios" Antonio Pino (CCOO)


REACCIONES TRES LA SENTENCIA CONTRA LA CARRERA PROFESIONAL

La sentencia qu’anula la "carrera profesional" de los funcionarios del Principáu nun va ser recurrida pol Gobiernu asturianu. Pa los sindicatos CCOO y UXT la decisión tomada pol TSXA nun ye del so gustu y retruquen a los sindicatos denunciantes que-yos tenien que "correr a gorrazos" los funcionarios públicos. USO tamién se desmarca del llau d’UXT y CCOO.

L’alcuerdu algamáu ente’l Gobiernu d’Areces y los sindicatos CCOO y UXT n’avientu del 2006, foi aprobaú en mayu del 2007, dies enantes de les eleiciones nacionales nes que Vicente Álvarez Areces foi relexíu. Esi alcuerdu remuneraba a gran parte de los 14.000 funcionarios con ente 1.800€ y más de 6.000€ pa toos aquellos que roblaran un alcuerdu qu’entá nun tenía base xuridica.

Asumiendo la falta de base xurídica, Migoya sorrayó que "por eso establecimos el pagu a cuenta y por eso enxamás lo nomamos carrera, nomándolo desarrollu profesional". Migoya intentó salir del pasu en tomar la decisión d’adelantar el pagu de la carrera profesional ensin base dala llegal "basándonos na voluntá del Gobiernu (PSOE) de sacar alantre la petición de los trabayadores y na bona fe de les partes".

Migoya, aseguró a los funcionarios que nun tendrán que reembolsar el dineru cobráu hasta agora, que va de más de 6.000 euros a 1.680 euros, nun intentu de desviar l’atención sobre l’asuntu, siendo esta la so irresponsabilidá na xestión del procesu xunto al conseyeru d’economía, Jaime Rabanal, como sorrayen dende’l COFPA.

Demientres los secretarios xenerales de los sindicatos firmantes d’una carrera profesional ensin base xuridica, CCOO y UXT espetaron a les organizaciones demandantes (seis sindicatos (CSI, FSP-UGT, FETE-UGT, CCOO, ANPE y USIPA) y Unidá Nacionalista Asturiana) d’"irresponsables" e "impresentables" y de perseguir "únicamente" dir contra l’Executivu del Principáu, d’UXT y de CC OO. Antonio Pino, secretaríu xeneral de CCOO solliñó"ensin camentar qu’en realidá perxudiquen a 14.000 trabayadores que los teníen qu’escorrer a gorrazos a toos". Nel sindicatu CCOO, la so estaya d’educación ta posicionada nidiamente a la contra de la "carrera profesional" siendo ún de los demandantes de la citada carrera.



Estrayíu d'Aruelu.

La versión beta del traductor automáticu pal 2010


La Universidá d'Uviéu y l'Academia de la Llingua, col sofitu de la Conseyería de Cultura del Principáu, tan desendolcando un programa informáticu de traducción automática del asturianu al castellán, que podría tener lista una versión beta pa 2010.

Asina lo fizo saber la Conseyera de Cultura na rueda prensa porsterior a la robla del alcuerdu cola Universidá d'Uviéu pa la traducción per parte de la polémica Unidá de traducción de los tetosque se presenten en Llingua Asturiana na institución académica.