martes, 1 de mayo de 2012

Rafael Fdez Tomás denunció l’escaezu d’Asturies pa cola obra del Conseyu Soberanu

Nel Clú de Prensa Asturiana de Xixón.


Ayeri Rafael Fernández Tomás, nietu del hestóricu dirixente obreru asturianu Belarmino Tomás –Presidente del Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón y, anteriormente, Presidente del segundu comité revolucionariu de la República Independiente d’Obreros y Campesinos d’Asturies- desendolcó una conferencia alrodiu de los documentos rellativos al Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón, más de 60.000 pieces hestóriques del patrimoniu asturianu que s’atopen en Ferrol, según denunció Fdez Tomás, tres un treslladu fechu na madrugada.

Amás, el ponente denunció la falta de voluntá de los distintos gobiernos asturianos por, en primer llugar, clasificar y poner a dimposición n’archivos esti patrimoniu documental asturianu y, en segundu llugar, por nun facer nada depués del treslladu a tierres gallegues de la documentación. Amás, afitó la importancia del conocimientu de la xesta de los obreros y obreres asturianes recoyía nos documentos secuestraos.

L’encargáu de presentar l’actu foi’l militante d’Andecha Astur y miembru de Conceyu Abiertu, Mariu Arbesú, en representación del únicu seutor políticu asturianu que lleva vindicando dende va décades la figura de Belarmino Tomás como cabezaleru del llegáu hestóricu que los nuesos antepasaos dexaron al pueblu trabayador asturianu colos sos actos revolucionarios y emancipatorios.

Bolivia nacionaliza la filial de REE

Empresa tresportadora d'enerxía.

El gobiernu bolivianu anunció la nacionalización de la filial de "Red Eléctrica Española" nel país, la denomada "Transportadora de electricidad", de la que REE cuntaba col 73% de les acciones con unos activos fixos valoraos en dalgo más de 100 millones d'euros, anque la mayor incidencia d'esta filial s'asitia n'Ecuador. El presidente Evo Morales ordenó a les fuercies armaes custodiar les instalaciones de la compañía pa preservar los intereses nacionalizaos.

Según el discursu de Morales, "como xustu homenaxe a los trabayadores y al pueblu bolivianu que lluchó pola recuperación de los recursos naturales y los servicios básicos, nacionalizamos la Transportadora de Electricidad". Asina, esti anunciu llega con motivu del Primeru de Mayu, pocos díes depués del anunciu d'un incrementu del 22,6% nel Salariu Mínimu Nacional.