viernes, 20 de abril de 2012

Repsol ye España, y lo demás, petróleu conquistao

Nos caberos díes conocimos la noticia de que’l gobiernu arxentín va a recuperar el control de la petrolera YPF mediante la espropiación del 51% de les acciones de la compañía, anguaño nes manes de la multinacional Repsol que, curiosamente, y siguiendo un camín ximielgu al d’YPF, foi vendida pol estáu a preciu saldu con motivu del procesu de privatización d’empreses públiques desendolcáu n’infinidá d’estaos a lo llargo de los años d’ofensiva neolliberal que güei inda sufrimos con fuercia.

Llama muncho l’atención ver la reaición de munchos collacios y collacies, vecinos y vecines, compañeros y compañeres… d’indignación énte’l “robu arxentín d’YPF”, identificando asina la petrolera privada Repsol pa con España, y a min namái sentir estes reaiciones siempres se me vien a la tiesta “la roja”, la seleición española de fútbol como exemplu bien nidiu del forofismu descomanáu de delles persones pa con determinaos símbolos.

Toos y toes conocemos a persones que, con motivu del tornéu futbolísticu de turnu, saquen al balcón la bandera del estáu, fechu qu’enxamás repiten n’otra fecha cualquiera, y como lo de la bandera, otres munches aiciones y fechos esceicionales que respuenden más a dinámiques de manipulación mediática ya imposición qu’a l’aniciativa propio. Y nesti “conflictu petroleru”, paezme que tamos énte un casu similar, onde en llugar de sacar al balcón la bandera roxigualda, saquen a pasear una riestra d’argumentos que, a poco que se profundice, vese nidiamente que son frutu del bombardéu mediáticu y la enquivocada identificación d’intereses privaos pa colos del pueblu.

L’identificar una compañía multinacional, especuladora, qu’agrede ensin esmolición dala los drechos llaborales o mediuambientales, col estáu español, ye una amuesa clara de cuál ye la utilidá d’ésti ente: caltener una serie de símbolos, costumes, etc, garraos a distintos pueblos, pa crear con ellos una concencia de patriotismu haza l’estáu hexemónicu que sirva pa defender los intereses de la burguesía, de les élites polítiques, económiques y sociales, qu’a la fin nun son más que l’interés priváu d’unos pocos.

A too ello, cuando daquién fala del tema Repsol-YPF echando pestes pa los arxentinos y falando de que “mos robaron”, yo pongo un exemplu nidiu: “imaxinái que nós cuntamos con bayuroses reserves petrolíferes, pero éstes son esplotaes por, vamos a poner, una compañía privada de Bélxica…¿veríeis mal que l’alministración pública algamara’l control d’eses riqueces naturales, evitando que’l beneficiu vaya a manes ayenes y equí sólo quede l’esfarrape mediuambiental?”. Pienso que si se fae la preba camudando los papeles d’arxentina y l’estáu español, un bon númberu sofitaría la midida del estáu arxentín en casu de que les reserves de combustible tuvieren equí.

Ta claro que cualquier soberanista aplaudiría la midida d’Arxentina, porque a la fin nun ye más que recuperar la soberanía sobre los recursos regalaos a entidaes privaes, como tamién lo ta qu’hai una parte perimportante de la sociedá que sigui’l discursu mediáticu d’ “ataque a españa” ensin decatase del tresfondu del asuntu, y de qu’en realidá los intereses de la clase trabayadora nun pierden ren por ello, y en tou casu fadríenlo aquelles persones que cunten con una participación en Repsol a les que’hai que dicí-yos que la soberanía del pueblu arxentín ye muncho más importante que les sos plusvalíes.

Tou esti rollu d’enrriba, anque a primer vista pueda paecer que non, tamién tien la so aplicación n’Asturies, y ye que, ¿hai meyor exemplu de país cuyos recursos naturales foron, son, y posiblemente sedrán espoliaos poles oligarquíes del estáu español, nunos casos, y poles élites económiques dueñes d’empreses de diversos países, n’otros?.

Entruguemos a los asturianos y asturianes: ¿paéz-vos bien que seya una empresa privada la que controle los yacimientos d’oru, quedando col beneficiu, y dexando esfarrape mediuambiental? ¿Tais a favor de que, pesie a que somos un país sobreproductor d’enerxía llétrico, valga lo mesmu o más el recibu qu’en territorios que nun producen enerxía? ¿Creyéis conveniente permitir a Repsol facer prospeiciones na costa asturiana a la gueta de petróleu, sabiendo que sedríen ellos los que quedaríen cola inmensa mayoría del beneficiu de la so esplotación, y cuntando col desaniciu mediuambiental qu’amestaría?

Son entrugues que, d’otra manera, tamién pueden dar una visión al soberanismu asturianu, asina como una estaya de trabayu importante pal nuesu movimientu, debío qu’al mio paecer tamos nuna época na que la xente paez tar más receptivo a temes de calter económicu, enerxéticu, etc. y qu’a la fin supón un nichu onde trabayar fórmules soberanistes pa la nuesa nación, por supuestu ensin escaecer temes identitarios, culturales, sociales, etc, tamién perimportantes.

Poro, equí dexo la mio reflexón, sobre trabayar nesta estaya pa desmontar les mentires ya intereses del estáu español y les élites a les que representa, amás de ser una ferramienta p’afondar na concencia soberana del pueblu asturianu, anguaño bien amenorgada, too ello afondando en que non sólo val con estatalizar la mayoría d’acciones d’una compañía, sinon qu’hai que consiguir un repartu del so beneficiu que repercuta dafechu nes clases populares.

Adrián Calvillo

Reflexones sobre’l 25-M de Compromisu por Avilés

Compromisu por Avilés, nome dáu a la coalición Bloque por Asturies- UNA- LV-GV nesi conceyu, asoleyó un comunicáu valorando los resultaos de les eleiciones asturianes del pasáu 25 de marzu. Darréu apurrímosvoslo íntegru

Anque la convocatoria del 25-M pudiera garrar a contrapié a les formaciones de carácter nacional que concurrieron, al tar nel mediu de procesos internos, nun hai que facer munches reflexones sobre los resultaos d’estes últimes elecciones y cualquier reflexón que se faiga va ser aplicable a cualquier convocatoria previa. Lo que caracteriza a la izquierda nacional asturiana ye que nun s’alcuerda de trabayar na cai hasta los quince díes primeros de cada convocatoria y si nun tienes protagonismu nos medios y nun trabayes la cai, poca base social va poder movilizase porque simplemente, ésta nun existe. Asina, dende’l paecer de Compromisu por Avilés, nun caben sides nin llectures que nun pasen por asumir el fracasu total que supunxo’l 25-M pa la izquierda nacional asturiana y d’ehí que debiere suponer un puntu d’inflexión que tien que rematar nun procesu de reconstrucción de la mesma.
Dende Compromisu por Avilés, entiéndese que nel momentu hestóricu nel que nos alcontramos, necesítense midíes hestóriques y éstes pasen por asumir responsabilidaes pol bien del País. Asina, queremos abrir un debate ente militantes y simpatizantes del movimientu asturianu d’izquierdes, que permita la rexeneración nos plantegamientos y estratexes a siguir nel futuru. Darréu, queremos exponer el camín que se tendría que siguir según la nuestra visión.
Compromisu por Avilés entiende que too partíu políticu tien que ser una ferramienta válida p’algamar un fin y que dende’l puntu de vista del nacionalismu d’izquierda, non solo nunca se llegó a esi fin, sinón qu’en munches ocasiones foron y son les propies siegles, el fin de munches batalles internes, quedando los intereses nacionales al marxen. Poro, toles ferramientes que lleva usaes el nacionalismu asturianu hasta’l día de güei, yá tán caduques, siendo necesariu pa la izquierda asturiana abrir un nuevu y únicu camín. Asinamesmu y empatando colo anterior, muncho s’oyó falar de rexeneración política nes últimes convocatories asturianes y si bien yera necesariu nesi intre, va siendo hora qu’esi cuentu vaya aplicándose dientro de la izquierda nacional asturiana. Ye necesariu ser responsables y dexar pasu a xente nuevo, xente que nun tea contaminao nin envenenao poles continues batalles personales qu’endolquen al nacionalismu asturianu dende l’añu 1991 y qu’aporte idees nueves. La construcción d’esta nueva alternativa tien que ser lo más abierta, plural y flexible posible dende’l so xermen, buscando dende’l primer momentu la suma del mayor númberu de fuercies.
D’otramanera, la izquierda nacional siempre pecó de “paracaidismu” dientro del nuesu país, tanto a nivel electoral como na participación nos movimientos sociales. Ye difícil pensar nun conflictu social nel que la izquierda nacional fora la vanguardia y non un movimientu “parasitariu” que llega a la manifestación de turnu cola pancarta recién fecha. Asina, entendemos que toles estratexes basaes en crear estructures a nivel nacional, tamién tán agotaes, teniendo en cuenta tanto la incapacidá de ser operativos en tolos conceyos, como nos nulos resultaos.
Dende Compromisu por Avilés, propónse trabayar na construcción nacional asturiana dende la base, que pal nuesu paecer, han de ser los conceyos, ensin refugar a presentar candidatures nes sucesives convocatories nacionales. Hai que centrase n’organizase autónomamente nos conceyos nos qu’anguañu hai xente anque seya de forma residual y participar activamente na vida socio-política de los mesmos, creando espacios de confluencia y articulándose como un brazu políticu útil pa tolos movimientos cívicos asturianos.
Per otra banda y como se dicía más p’arriba, l’apostar pol trabayu nos conceyos, nun tien que tar reñíu, nin muncho menos, cola coordinación de trabayu ente los conceyos y la organización d’un referente d’izquierda asturiana nes cites electorales d’ámbitu nacional. Esta coordinación d’acción, taría venceyada a una Asamblea Xeneral de Conceyos de carácter como pocu semestral y que taría formada por un representante de cada conceyu.
Teniendo claro, qu’hai qu’afondar muncho más nos temes trataos, éstes son les llinies xenerales que pa Compromisu por Avilés tien que seguir la izquierda nacional asturiana nel camín de la so necesaria refundación y coles que queremos abrir un procesu de debate ente tolos axentes, que nos lleve a bon puertu pa entamar a trabayar cuanto primeru.

N’Avilés, 13 d’abril de 2012.

Estrayíu d'Aruelu.com

Manifestación en defensa de la Educación Pública esti miércoles

Les Asamblees d’Estudiantes de la Universidá d’Uviéu, actives en tolos sos centros, con representación en tolos sos órganos de gobiernu y na presidencia del Conseyu d’Estudiantes, CONVOQUEN el miércoles 25 D’ABRIL a les 12:00H. na plaza d’España y coincidiendo con movilizaciones coordinaes en diferetes puntos del Estáu:

¡¡MANIFESTACIÓN en defensa de la educación pública!!

Retayos n’educación... (21,9 %), xuba progresiva de tases, redución de beques (166 millones menos) – obviando los criterios de renta – y la so sustitución polos préstamos-renta, desapaición y fusión de carreres y universidaes, xuba del númberu d’alumnos per aula y reducción de recursos humanos, sumisión del sistema educativu a los intereses de les empreses, precarización de la enseñanza pública en xeneral en favor de la educación privada y concertada, Estratexa Universidá 2015…

¡Consigui’l to panfletu y busca información pela to cuenta!

¡¡Sóbrennos los motivos!!

Nun podemos permitir que se nos arrebate la oportunidá d’acceder a una educación pública de calidá, independientemente de les nuestres condiciones sociales y económiques.



PÚBLICA NOS LA DEXARON, PÚBLICA VAMOS DEVOLVELA

Acompaña a @Super_Publica na nuestra llucha en defensa de la educación pública.

Vémonos el miércoles 25 d’abril a les 12 na plaza d’España.

Cellebrose la concentración en Caxastur escontra los desahucios

Activismu escontra los desahucios executaos poles entidaes bancaries.


Esti xueves cellebrose frente a la sede central de Caxastur na Plaza Luis Ruiz de la Peña -conocía como "Les Palomes"- una concentración p'aparar los desahucios que dende la entidá bancaria se quieren desendolcar prósimamente. Asina, un grupo d'alrodiu mediu centenar de persones repartieron información y visibilizaron la problemática denunciada, col sofitu de munches persones que tocaben el claxon al pasu pel llugar.

Una delegación de los y les solidaries entraron a falar cola direición de la caxa, negociaciones que s'espardieron a lo llargo d'una hora onde s'aseguró que la cabera orde de desahuciu nun podía ser aparada por elli debío a que esa decisión correspondía a los sos superiores. Sicasí, l'aición solidaria sirvió pa más ciudadanos y ciudadanes conozan el casu, y les aiciones de la entidá bancaria anteriormente caxa d'aforros.

Fonte: Infoasturies.net