lunes, 7 de junio de 2010

Fai! tuvo na concentración escontra la incineradora de residuos en Xixón


La organización d'esquierda soberanista acudió a la convocatoria de la Plataforma de Ganaderos y Afectaos escontra la Incineradora y del Consorciu Cívicu pa refugar la instalación d'un fornu de residuos na enésima midida contra'l patrimoniu ambiental y la salú de los y les asturianos/es. Na pancarta de Fai! podía lleese "La puxarra ta pa reciclar, non pa gobernar". Analís de Fai!:

PSOE-PP-IX,
la basoria qu'afuega en Caliao,
que quema en Serín,
y que mos tira de la llingua...

Les bilurdies del Gobiernu y la prensa asturianos.

1. La capacidá del vertidoriu de Coxersa escosará nel 2015.
Falso. Lo que ta escosando ye'l frenti de vertíos d'anguaño. Y hai qu'adicar que nel mesmu vertidoriu hai delles plantes de tratamientu de desechos. De los aprox 3.000.000 tonelaes añales de residuos industriales cuasi toos poseyen vertidorios controlaos y específicos non xestionaos por Coxersa, y el restu (un 14% del total) son urbanos. Sicasí Coxersa namás recicla'l 10% (52.286 de 526.000 tonelaes) de los residuos urbanos, ún de los porcentaxes más baxos del Estáu Español. El problema ye la incompetencia (convenida) na xestión de residuos nestos caberos años per parte de la direición de Coxersa (Santiago Fernández) y de la conseyería de mediu ambiente presidida por Belén López. Amás la planta sedría incompatible col reciclaxe, dao qu'obligaría a quemar el 85% de los redisuos domésticos.

2. La incineradora acabaría col problema de los vertidorios.
Falso. Principalmente porque precisaría d'otros dos más onde almacenar les povises y la escoria xenerao altamente contaminante.

3. La so instalación crearía munchos puestos de trabayu.
Falso. El reciclaxe y la recoyida selectiva xeneraríen 10 veces más puestos de trabayu amás de que los ayuntamientos recibiríen más beneficios al xestionar estos recursos.

4. La incineradora nun ye contaminante nin perxudicial pa la salú.
Falso. Aumentaría la emisión de CO2 en 600.000 tonelaes al añu. Otros gases qu'emitiría como dioxines, furanos y metales pesaos son altamente canceríxenos, bioacumulables y alteradores hormonales y del ADN. Arriendes d'ello, la so cercanía a importantes noyos urbanos, rurales y semirurales (habiendo nesi radiu de 10km una población de 600.000 habitantes) contaminaría estes zones perxudicando a ganaderos y agricultores y introduciéndose na cadena alimentaria.

5. Nun hai otra solución.
Falso. De les 526.000 tonelaes añales de basoria 226.000 son desechu orgánicu domésticu y 100.000 tonelaes correspuenden a la basa de depuradores. Combinando l'almacenamientu en vertidoriu, el reciclaxe y la biometanización nuna planta capaz de tratar alrodiu 300.000 tonelaes, cuya construcción precisa la metá qu'el d'una incineradora y el so mantenimientu hasta 6 vegaes menos, nun habría falta de quemar residuu dalu.

6. Entós ¿Por qué quieren construyir una incineradora?
Por cada tonelada incinerada l'alministración ha pagar 60€ a la empresa xestionadora de la planta incineradora. Los contratos con estes empreses suelen ser d'ente 25 y 30 años, polo que ye un negociu mui rentable pa éstes y por consiguiente pa los políticos y amigos propietarios d'élles. Los que nun vamos salir tan beneficiaos vamos ser los asturianos, pos amás d'incrementase la tasa de basoria 5 veces, vamos financiar col nuesu dineru una instalación tóxica que va menguar la nuesa salú, conxelar les futures polítiques de reciclaxe y financiar a una empresa privada dende les arques públiques.