miércoles, 1 de julio de 2009

Atopaos un millón de sellos incautaos al Conseyu Soberanu


Más d'un millón de sellos del Conseyu d'Asturies y Lleón, soberanu dende'l 25 d'agostu de 1937, foron inventariaos nel "Centro Documental de la Memoria Histórica" de Salamanca, según informó el Ministeriu español de Cultura. El conxunu filetélicu tien un gran valor y calsifióse en 19 tipos de sellos con motivos diversos.

El Centru Documental conserva una gran coleición de sellos procedentes de les incautaciones feches pol exércitu franquista, la mayor parte d'ellos son emitíos pol Conseyu d'Asturies y Lleón o Conseyu Soberanu d'Asturies y Lleón. Los exemplares foron incautaos ente ochobre y payares de 1937, na Conseyería de Facienda del Conseyu Soberanu polos equipos qu'actuaron en Xixón tres la ocupación de la ciudá poles fuerces del exércitu franquista.

Los sellos taben dende 1987ensin inventariar nun armariu precintáu pol valor del conxuntu filatélicu, hasta que en xineru de 2008 un investigador solicitó conocelos polo que se solicitó autorización pa quitar el precintu. Concedida l'autorización pertinente, ante notariu, abrióse l'armariu y entamó'l llabor d'ordenación, descripción y reinstalción más fayaiza de la coleición.

Revisada, clasificóse en 19 tipos de sellos -aprosimadamente 1.100.000 unidaes- en función de los motivos, lleendes, tintada y el valor facial y sobrecargu. Los motivos de los sellos son diversos: ún d'ellos presenta na mitad superior un barcu pesqueru navegando haza la izquierda y rede, y la mitá inferior a un agricultor arando con dos gües, aludiendo a la dualidá campu-costa del territoriu. Otru grupu de sellos presenta na mitá superior una carabela navegando haza la derecha ente dos palmeres, y na mitá inferior figura una plantación de tabacu. Otros temes qu'apaecen son el yunque, la paleta y pinceles de pintor, el farol, el símbolu de Mercuriu y espigas, dalguna inclúi proclames polítiques antifacistes