viernes, 10 de febrero de 2012

Comunicáu de la manifestación de CSI, CXT y SUATEA.

Mañana, el Gobiernu va aprebar una nuea Reforma Llaboral; un nueu castigu a la clas obrera. Tenemos millones y millones de paraos, sueldos de miseria, contratos d’esclavos, millones de presones a la raya la indixencia, una mocedá ensin futuru y cuásique ensin presente. Too ye poco pa satisfacer l’avaricia de políticos, banqueros y empresarios.

Cola privatización de la Sanidá, namás van poder tener salú aquellos que tean perres pa pagala. Nun podemos dexar la nuesa Salú nes manes de mercaderes y negociantes, porque la nuesa Salú nun ta en venta.


Los recortes na Enseñanza Pública y la so privatización, va tornanos a les dómines nes que namás que los más pudientes acedíen a la educación. Quieren tornar los centros escolares n’empreses y “chiringuitos” empobinaos a facer caxa, pero lo que ta en xuegu ye la educación de los nuesos fíos y fíes.Y los Servicios Sociales, cenciellamente van desanicialos, comu yá demuesaron colos 152 despedíos del Centro Especial d’Emplegu “APTA”.


Los partíos políticos del parllamentu asturianu son una braera vergoña y nun mos sirven pa nada; namás-yos importen los sos cargos y los sos sueldos millonarios.


Los sindicatos mayoritarios, CCOO y UXT, tampoco van engabitanos, porque son cómplices del Gobiernu, de la Banca y de la Patronal. Traicionen a la clas obrera y apauten lo que faiga falta a cuenta de caltener los sos “chiringuitos”.


Poro, la única igua, lo único que mos queda a los y les trabayadores ye la xunidá y la llucha. La llucha na cai, la llucha nes empreses. El presente ye de paru, probitú y represión. Cola llucha obrera hai un camín abiertu, cola llucha obrera hai futuru.

Conceyu Abiertu propón una ordenanza pal usu del asturianu en Noreña



Conceyu Abiertu por Noreña acaba de presentar a los demás grupos municipales (PSOE, IPÑ, PP, FDLI, FAC y IDEAS) una propuesta d’Ordenanza municipal pal usu de la llingua asturiana nel Conceyu de Noreña pa que puedan estudiala y facer les propuestes qu'estimen convenientes enantes d'unviala a los órganos de decisión del Conceyu. La formación política nacionalista espera poder reunise con representantes de tolos partíos y recoyer les sos impresiones pa que la ordenanza sobre l'usu del asturianu pueda aprobase por unanimidá.


De llograr l'aprobación nel Plenu, diba ser la primer vez que Noreña se dote d’una normal local sobre la llingua propia onde se reconozan los derechos llingüísticos de tolos vecinos y vecines, se regule l’usu na Casa Conceyu y s'afiten delles midíes de promoción y normalización. Por too ello, Conceyu Abiertu ve conveniente que la propuesta puedan aprobala tolos grupos, al ser la llingua asturiana «patrimoniu de tolos noreñenses independientemente de la so ideoloxía», señala la formación.


Pa consiguir que salga alantre esti puntu del so programa electoral, Conceyu Abiertu por Noreña vieno estudiando les ordenances sobre l'asturianu aprobaes n'otros conceyos d'Asturies de manera que'l testu presentáu s'axuste a la llexislación vixente y puedan asumilu tanto los grupos de la oposición como'l propiu gobiernu municipal, formáu por PSOE y IDEAS. La organización nacionalista destaca que, «nestos tiempos de crisis, les ordenances nun supondríen un costu económicu al Conceyu», sinón que bona parte de les actuaciones diben depender namás que de la voluntá política. N'aprobándose, les midíes podríen dir poniéndose en práctica paulatinamente, «según los medios disponibles», esplica Conceyu Abiertu.


Los promotores ven la necesidá d'aprobar estes ordenances pa que nun se repitan delles situaciones producíes a últimos del añu pasáu, cuando l'alcalde de Noreña, César Movilla (PSOE), se negara a almitir les mociones n'asturianu del representante nacionalista y los grupos municipales refugaren almitir a trámite una solución provisional presentada por Conceyu Abiertu mentes nun se redactaren unes ordenances definitives. A esta negativa reaccionaron con crítiques tanto l'Academia de la Llingua Asturiana como delles asociaciones de defensa de la llingua y la cultura asturianes.


Fonte: Lesnoticies.com