miércoles, 27 de mayo de 2009

Güei fina l'encierru en Naval Xixón.


Dempúes de convocar asamblea los prexubilaos del sector naval encierru nel astilleru xixonés tomaron la decisión de finar col encierru dempués de que'l comité d'empresa presentara por fin les certificaciones de les pólices de seguros y d'ingresos bancarios.

Tres 21 dies los trabayadores saldrán de l'astilleru a les 19:00 hores dempués de que la empresa garantizara les demandes de los trabayadores.

Alredor de mediu centenar de prexubilaos enzarrárnse va 21 díes, tomaron el control de trés de las cuatru grúes y protagonizaron protestes. Los enzarraos tienen previsto dexar les instalaciones esta tarde dempués de retirar les barricaes nes cais llendantes al astilleru.

Arbesú: "somos nosotros los y les asturianes los que tenemos qu’asumir l'esfuerzu de sacar a esti país alantre"


Dientro de los actos del XII Día d’Andecha, la organización nacionaliega entamó l’actu políticu nel polideprotivu de L’Atalaya que foi’l primer acti importante na campaña ellectoral d’Andecha Astur. L’actu presentólu Daniel Cueli ya intervinieron Marcos Menéndez de la organización xuvenil Darréu, Iván Martínez voceru d’Andecha Astur Ribeseya y Mario Arbesú candidatu d'Andecha Astur a les elleiciones Europées 2009 del prósimu 7 de xunu.

Daniel Cueli presentó l’actu y na introducción desplicó’l sentíu del Día d’Andecha como recuerdu de la declaración de Soberanía del 25 mayu de 1808 y como’l día de la organización. Cueli, na so introiducción, fexo mención al cambeu xeneracional nes responsabilidaes de la organización y homenaxeó a los qu’entamaron va 18 años col proyectu políticu que representa Andecha. Daniel Cueli desplicó tamién el por qué de facer esti añu el Día d’Andecha nel oriente d’Asturies, “Asturies ye tol país y non namás el centru, Andecha Astur tien un proyeutu nacional p’Asturies, pa toa Asturies” y en Ribeseya en particular “ye un reconocimientu de la organización al bon trabayu desendolcáu pol Conceyu d’Andecha demientres estos años y a la militancia nel oriente d’Asturies” desplicó.

Marcos Menéndez treslladó la felicitación de Darréu a Andecha Astur pola cellebración d’una nueva edición del Día d’Andecha, enviando un mensaxe a la mocedá asturiana a participar nel proyeutu políticu que representen Andecha y Darréu. Dende la organización xuvenil independentista pidióse’l votu p’Andecha Astur, “organización que siempres apostó pola mocedá y siempres tien presentes les dificultaes que pasamos los mozos y moces d’esti país”.

Iván Martínez, voceru d’Andecha Astur en Ribeseya, centró la so intervención, sobre too, na política ribeseyana y nel trabayu desendolcáu por Andecha Astur nel Conceyu “Andecha Astur lleva más de 15 años lluchando por difender los verdaderos intereses de Ribeseya, que nun son otros que los intereses de la so xente y vamos siguir faciéndolo” afitó Martínez faciendo tamién delles propuestes municipales.

Sobre temes más xenerales y les propies elleiciones, Iván Martínez remembró que “dende Andecha Astur, volvemos a poner enriba la mesa’l nuesu proyeutu políticu pa Ribeseya y p’Asturies”. Un proyeutu, desplicó, basáu “na xusticia social, con unos servicios sociales públicos y de calidá, con cobertura a tola población que lo demande y onde’l trabayu nun seya un privilexu sinon un auténticu drechu” y un proyeutu “que respete y sofite los seutores tradicionales como la pesca y la agricultura, esencia mesma de Ribeseya y d’Asturies y ensin los que nun podríamos entender esti país, siendo esta además, la meyor forma de fomentar l’ecoloxismu y la defensa de nuestros espacios naturales”. Martínez sorrayó la necesidá de que “seya’l pueblu’l protagonista como lo foi n’otres époques agora escaecies y silenciaes” y fexo un llamáu “a la participación de la sociedá nesti proyeutu abiertu y tresparente, qu’además quier siguir aportando a la sociedá”.

El mitín zarrólu Mario Arbesú, candidatu d’Andecha Astur a les elleiciones europées zarró. El candidatu fexo un repasu a esta última llexislatura europea y el trabayu desendolcáu por Andecha Astur.

“Cola collaboración de Bernad Joan y de Mikel Irujo llevemos dellos temes ente estremaos muerganismos de la Xunión Europea y pudimos posicionamos sobre delles problemátiques asturianes comu les autopistes llétriques Lada Velilla y Soto-Penagos, la ZALIA de Xixón, l’ampliación del puertu del Musel o el conflictu llingüísticu…” desplicó Arbesú amestando que recibieron en Bruselles a dixebraes delegaciones d’Andecha y a grupos de vecinos implicaos en lluches vecinales” y que los dos tuvieron n’Asturies”en delles visites organizaes por Andecha Astur.

“Estos años sirvieron pa poner a preba la nuesa capacidá pa les rellaciones internacionales, asina Andecha Astur xunto con EA y ERC foi de les formaciones más actives dientro d’Europa de los Pueblos” concluyó’l candidatu nacionaliegu sorrayando “qu’Andecha supo aprofitar la so oportunidá nestos años”.

Mario Arbesú desplicó tamién por qué Andecha Astur se presenta en solitariu nestes elleiciones europées. “Estos años foron provechosos pero pa estes elleiciones europees la composición d’Europa de los Pueblos camudó enforma cola entrada del BNG. Pesia lo perconocio de les dificiles rellaciones ente Andecha y el BNG, por razones que toos conocemos, Andecha negoció direutamente llegando a un nivel d’entendimientu ‘suficiente’ “, esclarió’l candidatu d’Andecha. Arbesú foi claru “Nun foi culpa del BNG, foron otros, y hai que dicilo nidio, porque tien que sabese”, sorrayó Arbesú, “foron d’Asturies los que interfirieron, escontra de los intereses asturianos pa qu’Andecha nun se presentare cola coalición” y los que nos “punxeron nuna situación mui comprometida dientru la coalición”. “Desgastáronse tratando de convencer de qu’Andecha tenía impedida llegalmente la posibilidá de presentase a les elleiciones. Cuestión qu’evidentemente ye falsa” pero énte la dulda xenerada, dixó Mario Arbesú, Andecha decidió retirase de la coalición y dir en solitariu.

Arbesú nun escaeció criticar la criminalización sufrida por tol nacionalismu asturianu estes selmanes pasaes. “¿Cómo se pue tener tantu mieu a la democracia?”. Entrugó. “Nun se si tendrán mieu que saquemos mas d’un eurodiputáu” dixo con chancia.

El candidatu d'Andecha quixo dexar enriba la mesa una propuesta de xunida “Independientemente del resultáu qu’algamemos el 7 de xunu”. “Si lo tenemos claro” dixó “al día siguiente de les elleiciones de xunu vamos llevar una propuesta a la sociedá asturiana, a toos aquellos seutores que quieran asumila, asociaciones, coleutivos, sindicatos y partios politicos asturianos que tean fartos de les carencies democrátiques que carecemos n’Asturies, que ten fartos de la crisis socio-economica permanente na que vive Asturies, que tean fartos de los Felgueroso, de los Trevín, de los Areces, de los Valledor”. Con un únicu llema “SOS Asturies” que “tenemos que llevar a tolos requexos d’Asturies” Cada organización “podrá asumir el llema tendiendo a la so interpretación de la rialidá asturiana y utilizando’l so llogotipu, pero toos y toes baxo’l mesmu llema” sorrayó’l candidatu d’Andecha Astur al Parllamentu Européu.

Arbesú desplicó que ye una llamada de SOS “que tenemos que facer necesariamente porque Asturies cuerre’l riesgu de desaparecer, somos la nación mas avieyada d’europa, con menos natalidá, con elleváu indiz d’emigración, el paisaxe ta amenazáu y la llingua nun ye oficial y pue desaparecer. Anturies ta en pelligru de muerte” dexando claro que “naide va a atender la llamada d’ausiliu dende fuera, somos nosotros los y les asturianes los que tenemos qu’asumir el esfuerzu de sacar a esti país alantre”. Arbesú afitó que se va sacar alantre’l “de la única forma posible: decidiendo por nós mesmos, independizándonos, faciendonos dueños del nuesu destín como trabayadores y como Asturianos”.
L’actu políticu finó cola interpretación de “La Flor del Agua”, l’himnu nacional d’Asturies.

Andecha Astur cellebró'l so día en Ribeseya




Andecha Astur cellebró esti sábadu 23 el XII Día d’Andecha nel conceyu Ribeseya qu'esti añu convirtióse nel primer actu ellectoral de la organización ncionaliega. Una xornada enllena d’actos nos que participaron unes doscientes persones. Ribeseya foi engalonada pa la ocasión, con pancartas vindicatives y llogotipos d’Andecha Astur abondo en faroles de la villa. Los actos entamaron pela mañana onde los más atrevíos y atrevíes descendieron el Seya pese a les previsiones de mal tiempu. Les 15 canoes que formaben l’actividá ficieron el descensu y los y les participantes xintaron demientres la travesía de delles hores na qu’hebo tiempo pa la vindicación medioambiental, el deporte y l’entretenimientu. Pela tarde, foi’l momentu del taller de cuatreada y la partía bolos. El veteranu xugador y entrenador llocal José Manuel el de Nocéu foi l’encargáu d’impartir el taller a los y les participantes na actividá, mayoritariamente mocedá, del conceyu y llegaos d’otres partes del país. L’actividá estendióse un par d’hores y nella vindicóse un mayor puxu pa los deportes tradicionales asturianos.

Col polideportivu de l’Atalaya, sede del actu central del Día d’Andecha, preparáu pa la ocasión. Col escenariu d’Andecha montáu, les meses, el chigre… salió’l Pasucais con gaiteros pel centru de Ribseya. Más de mediu centernar de persones acompangaron a los músicos con banderes d’Asturies y d’Andecha peles casi de la villa demientres más de media hora de trayectu. El pasucais volvió al Polideportivu de l’Atalaya onde y la xente yá taba tomando unos culinos de sidra y charrando tranquilamente con música del país. Una actuación de los músicos dientro del polideportivu finó’l pasucais.

A les 21:30 hores entamó la espicha con música del país y a les 22:00 hores entamó l’actu políticu que presentó Daniel Cueli y nel que participaron de Marcos Menéndez de Darréu, Iván Martánez d’Andecha Astur Ribeseya y Mario Arbesú candiodatu a les elleiciones Europées 2009. L’actu políticu finó cola interpretación de “La Flor del Agua”, l’himnu nacional d’Asturies.

Tres el mitín erntamó’l tiempo pa la música con especial protagonismu de músicos de la fastera. El conciertu entamó col Folk de “Pa musquis”, grupu llocal con componentes d’otres bandes como Corquiéu. Dempués con Taranus, con miembros tamién del oriente d’Asturies, entamaron los soníos más elléutricos col so dark Folk. El grupu mozu “Trueba” punxo’l so rock y los yá más veteranos “Agua cero” zarraron el conciertu y el XII día d’Andecha.