martes, 18 de agosto de 2009

Andecha Astur va remenbrar la declaración del Conseyu Soberanu en Tarna.




Andecha Astur prepara un actu pa esti domingu 23 d'agostu nel Puertu Tarna pa remenbrar el 73 aniversariu del Conseyu Soberanu d'Asturies y Llión. La formación política asoleya na so web el comunicáu que vien darréu:

"Metanes la Guerra Civil, a la vista de los avances del exércitu facista español haza’l norte peninsular, el Conseyu d’Asturies y Lleón, másima institución de gobiernu del nuesu país mentantu la contienda, decide declarase independiente de la República española na nueche del 24 d’agostu de 1937, pasando a denomase Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón y asumiendo toles competencies polítiques, civiles y militares nel nuesu territoriu.

La dixebra de la República española, la que se ñegó meses enantes a xulgar a los responsables del xenocidiu cometíu pol so propiu exércitu n’Asturies n’ochobre de 1934, enxamás foi reconocía pola mesma; y ye que la declaración de soberanía roblada’l 24 d’agostu suponía la sostitución del Estáu español por un Estáu asturianu, que nos tres meses qu’esistió, fasta que foi invadíu pol exércitu facista español, pidió’l so ingresu na Sociedá de Naciones y punxo en circulación moneda y sellos propios.

Pesi a que nel Conseyu Soberanu tuvieron presencia PSOE y PCE, güei la izquierda española escaeció conscientemente aquellos fechos, nun sólo polo que supusieren pa la lliberación nacional d’Asturies, sinon polo que sinificaren tamién na so lliberación social. Abasta con remembrar que’l primer decretu robláu pol Conseyu Soberanu determinaba la nacionalización de la industria y el so sometimientu al control obreru.

Anguañu, namái la organización política Andecha Astur conmemora tan siñalada fecha na hestoria d’Asturies, el 24 d’agostu, el Día de la Independencia, rindiendo homenax a aquellos asturianos y asturianes que decidieren qu’Asturies yera’l so ámbetu propiu de decisión, porque la so determinación política, l’apuesta por una Asturies Llibre y Socialista, foi l’acertada y porque la so memoria sigui siendo anguañu un poderosu llamáu a defender coleutivamente un proyeutu nacional p’Asturies.

Poro, Andecha Astur entama un actu n’alcordanza del Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón, coincidiendo col 72 aniversariu de la robla de la declaración de soberanía. El mesmu ta programáu pal prósimu domingu, 23 d’agostu, nel Puertu Tarna (Casu), llugar onde, de magar les 13’30 hores, tendrá llugar una intervención política, la colocación d’una placa conmemorativa nun monolitu llantáu al efeutu y una xinta popular."

Aición de Darréu na Feria Muestres escontra la emigración de la mocedá


Darréu aprovechó, esti domingu 16, l'últimu día de la Feria Muestres de Xixón pa denunciar "la crisis permanente na que s'atopa Asturies" y, n'especial, la emigración de la mocedá asturiano con un actu dientro la so campaña permanente "qu'emigre Areces!!!".
L'actu de la organización de mocedá foi na entrada principal del recintu ferial, onde militantes independentistes repartieron cientos de fueyes col comunicáu asoleyáu por Darréu trés les ultimes cifres d'emigración de la mocedá y, tamién, amosaron una pancarta na que podía lleese'l llema "Qu'emigre Areces" .
EL conocíu personaxeTini Toon Areces tamién tuvo presente pa pesllar la 53 edición de la Feria de Muestres en Xixón y nun dexó d'incordiar a los y les manifestantes y de saludar a les munches persones que s'atopaben ellí.

Con esti actu Darréu quier siguir dándo-y continuidá a la campaña Qu'emigre Areces, entamada va tiempu, "pa denunciar la emigración forciada a la que tienen sometío a la mocedá n'Asturies". Darréu píde-y a Areces "que tome medíes riales y efectives pa iguar la llaceriosa situación llaboral que carez Asturies anguañu" y que pida perdón "poles mentires vertíes a la sociedá asturiano, n’especial a la mocedá, tocántenes la emigración".


Estrayíu d'Infoasturies.net

Ésitu na manifestación antitaurina peles cais de Xixón



Yeren les 16:45 hores cuando entamó la manifestación antitaurina convocada pola asociación animalista Anadel de la xixonesa Plaza San Miguel. Más de 400 persones aconceyaron pa glayar en favor de los derechos de los animales y contra les corríes de gües.

Peles cais de Xixón glayáronse conseñes como "Toreros y taurinos, son toos asesinos" o "Asturies llibre del colonialismu español". Na manifestación asistieron persones de toles edaes y viéronse diferentes pancartes de la organización convocante, Anadel, Fai!, Darréu, asociaciones animalistes y representantes d’organizaciones polítiques y sociales.

Delantre la Plaza "El Bibio" de titularidá conceyil, anque xestionada pola empresa Circuitos Taurinos SL, cientos d’antitaurinos llegaron a les 18:00 hores y concentráronse a la entrada la mesma, siendo oxetu de provocaciones pola parte de los taurinos, ensin que la policia interviniere dafechu.


Un emocionáu conceyal de Festexos de Xixón José Manuel Sariego (PSOE), natural de Santibañez de la Peña (Palencia) sorrayó que "ye ún de los cartelos meyor armaos de los caberos años" y amosó apreciu a la empresa Circuitos Taurinos SL "l’esfuerciu por que Xixón tenga notoriedá y atraición " nel mundu de la tauromaquia. L’empresariu vallisoletanu Carlos Zuñiga ye ún de los fundadores de la empresa que xestiona la Plaza " El Bibio", que se creó nel añu 1995, xuntu colos sos dos fios, Carlos y Cristina. Esta empresa tamién xestiona diferentes places nel Estáu frances.

La Casa conceyu de Xixón sofita esta iniciativa yá que’l mayestru de ceremonies del actu de presentación de les xornaes taurines foi’l propíu conceyal de Festexos, el socialista José Manuel Sariego.

Los medios de comunicación de mases nun duldaron en criminalizar a los manifestantes amenorgando enforma’l númberu d’asistentes y llegando a pidir inclusive la so detención, amás d’inventar fechos que nunca nun esistieron tapeciendo les provocaciones taurines y l’amagu de carga policial.

Fonte noticia: Aruelu.

Semeyes: Infoasturies.