miércoles, 27 de octubre de 2010

El CMPA declárase antitaurín arriendes d'una resolución propuesta por Fai


Noticia de la páxina web de Fai!:

La organización d'esquierda independentista tres de delles tomes de contautu con otres organizaciones sociales del Conseyu, presentó una propuesta de resolución qu'a la fin foi aprobada, declarándose'l CMPA como antitaurín y poro, d'equí n'alantre, entidá que sofite toles actividaes que se desendolquen p'algamar una Asturies llibre de tortura animal en toles estayes.

Dende Fai! felicitamos a l'Asamblea del Conseyu de la Mocedá por da-y'l preste a la nuesa propuesta, que vien énte una votación que va desendolcase nel Parllamentu Asturianu pa facer d'Asturies un país ensin tortures a los animales nin imposición cultural españolista, encarnada nos festexos taurinos o nos "toros d'Osborne".

Fai!, asina, renueva'l so compromisu con esta llucha, xunto cola presencia en comuña con otres organizaciones de la esquierda nacional nes movilizaciones escontra les corríes de gües o la edición de miles de pegatines reivindicatives.

PUXA ASTURIES ANTITAURINA!!


Testu íntegru de la resolución:

Propuesta de Resolución sobre la defensa de los drechos de los animales

Los animales foron consideraos, fasta agora, como oxetos y xuguetes, negándo-yos cualesquier asemeyu con nós. Esto débese al nuesu "facismu" d'especie, qu'entiende al ser humanu en guerra permanente d'esplotación y esterminiu sobro'l restu de los seres vivos, tornándolos n'inferiores a nós y representándolos como seres que nun carecen dolor y sufrimientu.

Los seres vivos que nos acompanguen na nuesa aventura, nel planeta Tierra, tienen drechu a esistir y a facelo dignamente. La crisis ecolóxica amosónos hasta qué nivel la coesistencia solidaria de toles especies ye un requisitu fundamental pa la nuesa sobrevivencia propia, n'armonía. Ye la separtación radical ente seres humanos y animales lo que nos llevó a la cai ensin salida del cambéu climáticu, la estinción masiva d'especies o la destrucción xabaz de biesques y espacios naturales.

Asturies ye un espaciu privilexáu na península onde'l ser humanu tuvo ciertu respetu pa colos animales. La ganadería foi símbolu de riqueza, na que los/es ganaderos/es siempre tuvieron especial curiáu colos animales, formando parte de la cultura ya identidá del nuesu País.

La gran diferencia qu'introduz el reconocimientu de los drechos de los animales, respeuto a la llucha común polos drechos humanos, ye qu'amplía la nuesa comunidá moral y xenera una nueva fraternidá, diendo más alló de les llendes de la nuesa especie. Esti ye'l retu nuevu que debemos encarar.

Una nueva fraternidá ye necesaria p'abordar los retos de la sociedá del futuru. Y, nesa nueva fraternidá globalizao, el respetu y reconocimientu de los drechos de los animales ha xugar un papel central. La introducción de los seres vivos na comunidá moral de los drechos supón un signu más de civilización, siguiendo la tendencia a espandir el núcleu orixinal de los drechos. Munchos nun atalanten esta propuesta, pero tamién munchos nun pescancien a los abolicionistes de la esclavitú, o a les sufraxistes del movimientu feminista.

Tanto n'Asturies y como nel Estáu español, el vacíu llegal nel reconocimientu de los drechos de los animales ye tan ampliu como'l conxuntu de práutiques rituales ya industriales qu'impliquen muerte, tortura o maltratu animal.



Poro, l'Asamblea del CMPA alcuerda:

− Desixir al Gobiernu Asturianu que se promuevan los cambéos llexislativos precisos a nivel d'Asturies pa declarar a Asturies como país antitaurín: asina mesmo pa dexar de considerar como oxetos o xuguetes a los animales n'espectáculos, circos o otros actos nos que s'humilde o discrimine al animal.

− Que dende'l CMPA se sofite y se participe activamente nes actividaes y/o plataformes promocionaes pola sociedá civil que tenga como oxetivos algamar los cambéos presentaos nel puntu anterior.