jueves, 23 de agosto de 2012

Concentración solidaria ya internacionalista Asturies-Sudáfrica

Andecha entama un actu d’homenaxe al Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón nel so 75 aniversariu

Esti sábadu cúmplense 75 años de la declaración de soberanía del Conseyu d’Asturies y Lleón. Por esti motivu, Andecha Astur entama un actu homenaxe nel monolitu asitiáu pola organización en Tarna en recuerdu a esta institución.
D’esta forma, la celebración d’esti homenaxe que tolo años fai Andecha Astur y que nun primer momentu tenía como sede Xixón, torna al puertu Tarna depués de que nel 2011 tuviera llugar n’El Brañiḷḷín, onde llevantóse otru monolitu “con una placa que recuerda a los homes y muyeres que defendieron neses montañes una Asturies llibre y socialista”. La cita ta prevista pa les 13 hores del sábadu.
El Conseyu Soberanu d’Asturies y Lleón foi’l resultáu d’una reaición énte la situación na que s’atopaba l’Estáu, en plena Guerra Civil, col nuesu país aisláu pol avance del exércitu nacional. El 24 d’agostu fírmase la declaración de soberanía –anque la fecha na que se diz qu’entró en vigor foi’l día siguiente– y Asturies y Lleón pasaben a ser independientes del Gobiernu de la República. Belarmino Tomás, dende la presidencia, organizó un Executivu que tuvo vixente hasta’l 20 d’ochobre, cuando les tropes de Franco tomaron Xixón y los miembros del Conseyu viéronse obligaos a colar per El Musel. “Nesti 75 aniversariu de la Declaración de Soberanía, nunos intres nos que de nuevu tamos viendo que l'Estáu español supón el principal problema pa la sobrevivencia del pueblu asturianu, y cuandu se fai más qu'evidente que siguir xuncíos al proyeutu políticu d'España namás que supón afondar nel procesu d'asimilación y xenocidiu del nuesu pueblu, Andecha Astur fai un llamamientu al conxuntu de la sociedá asturiana non sólo a participar na reivindicación d'esa fecha y esi fechu hestóricu, sinón a trabayar díi ente díi pa recuperar la nuesa soberanía y poder decidir llibre y democráticamente'l nuesu futuru, ensin más llendes que les que voluntariamente querramos ponemos, llibres de xugos y d'imposiciones españolistes”, afirma la formación nacionalista nun comunicáu.
 
Fonte: Asturies.com