miércoles, 29 de agosto de 2012

Conceyu Abiertu entama un día d’Asturies alternativu en Samartín del Rei Aurelio

El Día de la Nación Asturiana treslládase esti añu a L’Entregu con un actu políticu na cai.
 
El prósimu 8 de setiembre, Díi de la Nación Asturiana, Conceyu Abiertu entama un actu alternativu al qu’organiza’l Principáu en Cangues d’Onís. D’esta manera, la organización prepara un actu políticu nel conceyu de Samartín del Rei Aurelio, onde se cellebrará un actu nel parque “La laguna” de L’Entregu de magar les 14:00h. Nel actu políticu intervendrá un voceru de la organización en Samartín, conceyu qu’acueye l’actu, y un voceru nacional, asina cómo’l conceyal de Noreña y otros representantes de los dixebraos conceyos onde la organización tien presencia. Amás d’ello, tendrá llugar una xinta popular pa los y les asistentes.
 
Conceyu Abiertu considera que l’ocho de setiembre, agora más que nunca, tien que ser un día de vindicación, un día pa vindicar la figura de los conceyos asturianos na reconstrucción nacional y social del nuesu país y la gueta de la soberanía y de la plena democracia p’Asturies.
 
Que’l gobiernu d’Asturies organize una fiesta en Cangues y vaiga a misa a Cuadonga, sirvirá como entretenimientu o distraición, pero nun mos sirve pa nada políticamente a los asturianos. L’ochu setiembre ye un día pa recordar qu’Asturies ye una nación y que como tal tien unos drechos. Tenemos que críticar necesariamente al gobiernu asturianu nel día de tolos y toles asturianes porque escaez facer lo más importante: tien que reivindicar políticamente Asturies y les sos instituciones que s’atopen baxo amenaza del centralismu español, tien que recordar que somos una nación hestórica europea, que tenemos drechu al autodetermín y que nestos momentos d’imposiciones, de recortes, d’ataques a la yá de por sí curtia autonomía que tenemos, d’amenaces a los conceyos y mancomunidaes y de desaniciu de lo público, ye precisamente cuando con más puxu tenemos que desixir al gobiernu d’Asturies, qu’actúe como tal, que dexe de ser cómpliz y que mos defienda.
 
Enxamás un gobiernu central llegare tan lloñe amenazando d’intervenir les cuentes d’Asturies, ye dicir, d’intervenir la nuesa autonomía. Y de fechu, imponiéndomos illegalmente, atentando contra la so propia constitución española recortes inasumibles que ponen en riesgo el sistema públicu de sanidá y educación sobre’l que tenemos competencies.
Eses amenaces necesiten rempuesta y Conceyu Abiertu ta encadarmándose pa organizar una rempuesta. Poro, animamos a tolos asturianos y asturianes esmolecíos pol futuru del so país a igualu con nosotros en clave social. Un bon entamu puede ser compartiendo con nós en L’Entregu (Samartín del Rei Aureliu) esti prósimu 8 de setiembre, día de la nación asturiana.