viernes, 20 de mayo de 2011

Sobre los comicios eleutorales d'esti domingu.






Una vegada más aporten les eleiciones de conceyos y nacionales (val más dicir autonómiques, yá que son non yá autonomistes, sinon provincianes) y nesti país y los sos conceyos de nuevu asistimos a la farsa eleutoral. El gran circu enllena l'ambiente de propaganda, política-espectáculo, promeses vacies y candidatos col únicu envís de enllenar la so cuenta corriente, falando de los partios-empreses sucursalistes y burgueses: PSOE, PP, FAC, IU, IDEAS... El tiempu va abriendo los güeyos a muncha xente, que direutamente'l 22 de mayu nun dirá a votar por decatase de la mezquindá de los partios mayoritarios y la falta de proyeutu social de los mesmos. Esto sedría bono si nun fuere porque'l sistema lleenda l'autopensamientu de les persones altravíes de los sos medios, faciendo ver y pensar qu'estes son les opciones y nun hai más.

Por supuestu, la xente esconsona pali que pali y magar qu'entá queda muncho por facer paez qu'a lo menos la concenxa crítico esposiga. El Pueblu, en xeneral, n'Europa, l'Estáu, Asturies...entama a facese una idega de que son les eleiciones burgueses, y de como'l sistema desenrolla determinaes marques polítiques que nel fondu son lo mesmu: los mercaós, la banca y la oligarquía imperante, reinante (¡o republicana!). Les persones se decaten, pero esi desengañu y esmolecimientu a la hora de la verdá nun se manifiesta (nin se va manifestar el domingu) con una patada na boca al capitalismu (a España nel nuesu casu), bien cola abstención activa, bien destinando'l votu a opciones con un fondu componente de clas.

Asturies tien una situación estremada pero col mesmu raigañu. El nuesu país tien secuestráos los drechos pol Reinu d'España, supuesta "nación" que mos controla. Tanto los drechos sociales como los nacionales d'esta patria tan en manes del gran capital, que nesti casu tien como muerganu políticu y de control de los pueblos l'Estáu Español. Asturies nun pue aniciar un camín d'emancipación social por y pal Pueblu Trabayador Asturianu porque'l sistema nel que s'integra, l'español, ye burgués y capitalista. Al empar, lxs asturianxs nun podemos exercer el nuesu drechu a decidir que queremos ser de forma coleutiva, nun podemos ser dueños del nuesu propiu destín, porque ésti se xestiona dende'l proyeutu imperialista-capitalista de Madrid. Asturies ye una colonia más d'España, como otros países, y nun pue avanzar nel exerciciu de la so soberanía porque l'exércitu español y el Rei d'España puen emplegar la violencia pa torgar esi movimientu nel casu de dase, emplegando con carta blanca la violencia según la Constitución de 1978.

Asina, como soberanistes/patriotes/nacionaliegos/independentistes d'izquierda atopámonos con partíos o proyeutos nel país con sensibilidá o cierta sensibilidá nacional, de clas o de dambes idegues. Ta nidio, la izquierda española anguañu, dixebrada como nunca n'Asturies solo tien una opción coherente nesti momentu colos intereses de clas del Pueblu Trabayador: El Partíu Comunista de los Pueblos d'España (PCPE). La defensa de los drechos de los trabayadores y un apueste firme pol socialismu son dos pegoyps principales pa la organización que mentamos. D'otra miente, el Pueblu Trabayador Asturianu precisa d'otra izquierda, pues como tenemos d'insistir nesti país se ta xenerando un conflictu de calter nacional, pues somos una nación y el marcu español nun ye'l de nuesu. El PCPE nun pue ser una opción válida pa la izquierda soberanista, nin pa lxs asturianxs en xeneral mentantu nun solo nun reconoza'l drechu d'autodetermín sinón puxe por el y lo lleve na so praxis cotidiana a la cai, dalgo que nun tan faciendo. Amás, el PCPE-Asturies ye una organizacíón con una escesiva dependencia política y organizativa de Madrid, lóxicu yá que s'insipiren nel centralismu democráticu, dalgo respetable y que munchos podemos ver bien. Pero dende llueu'l centralismu democráticu nun se pue llevar a la práutica nuna carcele de pueblos como la que ye l'Estáu español. Los pueblos tienen de puxar al empar pola so soberanía política y económica, pola independencia y el socialismu. Poro, la situación nun ye la meyor pa un proyeutu estatalista español, sinon pa un proyeutu socialista y soberanista anti-españolista, que puxe poles naciones ensín Estáu pa construir otru modelu económicu neses naciones.

Diendo a les antípodes del PCPE ta'l Partíu Asturianista, proyeutu interclasista, asturianista y de progresu. El PAS va de la man cola drecha españolista URAS, polo que cualesquier enclín nacionaliego pierde credibilidá. Más bien ye un proyeutu autonomista, quiciabes col interés de servir a los porgüeyos d'Asturies namái, pero que nun madura como partíu políticu nacionalista de centru-drecha burgués tradicional, nun pasa d'un folclorismu que munches vegaes manca a los güeyos y oreyes. Como formación interclasista yá sabemos del llau de quien ta, de la burguesía. Probablemente'l motivu de que'l PAS nun esposigue como partíu nacionalista seya la poca burguesía nacional asturiana(inesistente cuasi) qu'hai y la falta de xaciu a la hora de servir a daquién.

Dempués tenemos les dos opciones que más s'averen a posiciones d'izquierda nacionaliega, o más bien tienen esta ñatura política ya ideolóxica. Bloque-UNA y Conceyu Abiertu. Bloque por Asturies-Unidá Nacionalista Asturiana, col llema de Compromisu por Asturies ye un proyeutu que se venía percibiendo dende enantes de que'l Bloque abandonara la coalición con Izquierda Unida-Los Verdes dempués de gobernar col PSOE dientru d'esta coalición. Dende entós el Bloque por Asturies, col so diputáu Roberto Colunga ( asina figuraba a lo menos, como diputáu del Bloque) entamó a xorrecer en militancia, anque a pequeñinos pasos, motiváu dexuru pola mayor presencia nos medios y el llabor del xixonés na Xunta Xeneral, sacando munches vegaes les incoherencies a PP, PSOE ya IU, cosa que ta perbien. Lo que nun ta perbien ye l'enfotu que punxo'l Bloque por lliderar el proyeutu de converxencia de la izquierda nacionaliega y cuasi que monopolizalu ( la plataforma 8-setiembre foi un exemplu y hai fechos qu'asina lo amuesen). El casu que'l proyeutu de converxencia taba visto, y les fuercies d'izquierda más moderada del nacionalismu asturianu, UNA y BA finaron anunciando la so coalingación pa estes elleiciones, cosa que ye perpositiva cola fin de nun parcializar más el votu nacionaliegu. Dende entós dambes fuercies tan medrando en xente y en presencia mediática, anque ésta entama a baxar por puru interés del Réximen que yá parcializa too, más énte los comicios.

Lo que ta nidio ye qu'a nivel nacional BA-UNA se perfilen como'l votu posibilista real d'izquierda nacionaliega. Posibilista porque manca los oyios que Rafael Palacios nun puea dicir nuna entrevista abiertamente qu'Asturies ye nación, yá que ye dalgo que nun ye importante nun supuestu nuevu Estatutu d'Autonomía pal so xuiciu, y pa la coalición se supón. Posibilista tamién porque anque hai una crítica más que nidia a la retirada de prestaciones sociales, la ofensiva del capitalismu cola crisis y una defensa de lo públicu ( lo qu'hai pero ensín querer crear más daveres) nun hai una defensa d'un proyeutu socialista, socialdemócrata o anticapitalista. Ye un proyeutu qu'a muncha xente pue paece-y ilusionante y dexuru qu'algama meyores resultaos que n'otres ocasiones proyeutos asemeyaos pero ta cometiendo dos grandes erros: ta enfotandose muncho n'algamar el diputáu, dalgo percomplicáu y que desgasta abondo y ta escaeciendo muncho la política y l'aición nos conceyos, que ye dende onde se construye'l país. Hai de reconocer el trabayu de BA-UNA y la bona voluntá de muncha xente qu'integra esi proyeutu, pero una cosa nun quita a la otra, y nun dexa de ser un proyeutu reformista y que anque nun seya autonomista, antroxa'l nacionalismu d'eses formaciones d'un autonomismu "pa nun asustar a la xente con eso de la independencia y socialismu, que ye una chiflaura anguañu", el problema ye qu'eses formaciones finen siendo lo que quieren aparentar. Da-y tola bona suerte del mundiu a esti proyeutu, y qu'entre Rafael Palacios na Xunta Xeneral sedría una bona noticia, si eso aida claro pa que se normaliza cierta concenxa nacional n'Asturies, anque pa eso hai que dir de cara, ser honestos y nun escuender l'amor a la nuesa patria y l'ansia de llibertá que-y deseyamos.

Por últimu, ta la iniciativa popular dende la bas Conceyu Abiertu, que quier basar la so praxis na política nos conceyos, la democracia participativa y la izquierda soberanista como bandera ideolóxica. Conceyu Abiertu ye un proyeutu que se lleva fraguando dende va un tiempu nun procesu de xunidá d'aición similar al del BA-UNA, pero nesti casu amestando fuercia ente'l soberanismu/nacionalismu d'izquierda más críticu, coherente y combativu. Ñegar que la mayoría de la so bas social son militantes d'Andecha Astur ye ñegar lo evidente, pero nun ye denguna mentira que xente del ámbitu sindical, cultural, xuvenil o independientes s'amestaron al proyeutu dende l'entamu. Ye más, en dalgunos conceyos ye xente qu'hasta anguañu nun encaxó en dengun proyeutu nacionaliegu concretu la que ta tirando de la iniciativa. Ye una realidá que mediante Conceyu Abiertu muncha xente se t'averando al soberanismu de clas asturianu, motiváu en parte por ser una alternativa a les estructures típiques de partíu.

La iniciativa Conceyu Abiertu se presenta en nueve conceyos, nos que tien xente abondo dimpuesta a trabayar a partir d'anguañu, de cara principalmente (falamos a nivel eleutoral) n'algamar represetación institucional pa les eleiciones de dientru de cuatro años, ya que'l proyeutu (como l'anterior) nun tuvo tiempu a echar andar cuasi. Si bien ye ciertu qu'un conceyal en Noreña ye daqué más que probable, asina como en Villaviciosa, Samartín y Grau. Lo que ta nidio ye que si esta iniciativa va medrando día a día y se compromete a facer una política municipal dende los conceyos cola defensa del soberanismu y l'anticapitalismu ( mediante un proyeutu socialista) quiciabis seya l'entamu de la construcción definitiva d'un contrapoder que s'integre como un frenti d'UNIDÁ POPULAR SOBERANISTA, que seya l'aniciu d'un procesu de lliberación nacional y social n'Asturies. Pel momentu la iniciativa tresmite bones vibraciones y t'atrayendo a xente abonda, con persones dientru d'ella que tan amosando na campaña eleutoral amás que tan preparaes de sobra pa tresformar la realidá y que tienen dotes pa ello. Nun hai más que consultar entrevistes, programes y notes de prensa de los estremaos conceyos y tamién a nivel nacional.

Poro, ente les medies tintes del autonomismu asturianu folclorista y les propuestes de la izquierda española tradicional, anque seyan baxo la bandera del marxismu-leninismu más sinceru decimos que non. Que nun son proyeutu que vayan estimular la emancipación nacional y social del País Asturianu. Por otru llau, respetando dafechu'l llabor de BA-UNA camentamos que'l posibilismu nun suel ser bon conseyeru, nun suel trayer namái qu'entrismu y más posibilismu. Asina les coses, dende'l Blogue independentista y socialista Frayando Cadenes pedimos abiertamente'l votu pa Conceyu Abiertu nos conceyos onde presenta candidatura ( perimportante) y tamién pa la Xunta Xeneral. Del 23 de mayu p'alantre falaremos otru día, qu'a la fin ye lo qu'importa.

Les urnes solo puen ser un frenti de llucha más, non dengún fin.

¡PUXA ASTURIES LLIBRE Y SOCIALISTA!