sábado, 26 de junio de 2010

Tres denuncies por tortures y maltratu policial en 2009 n'Asturies.


Asturies rexistró en 2009 trés denuncies por tortures y maltratu policial, trés denuncies de trés persones, una a la Guardia Civil y dos a policíes llocales. Nesi añu, nel Estáu español cuntabilizáronse 624 persones que denunciaron tortures y maltratu en situaciones de privación de llibertá o detenciones por parte de les 'Fuercies de Seguridá del Estáu', funcionarios de prisiones o otros encargaos de custodia. Los datos tan recoyíos nel informe sobre "La Tortura nel Estáu español" del añu pasáu de la Coordinadora pa la Prevención y Denuncia de la Tortura.

El 'Cuerpo Nacional de Policía' acumula 197 denuncies, los Mossos catalanes, 190; les policíes llocales, 64; los 'funcionarios de prisiones', 65; la Ertzaintza vasca, 46, y la Guardia Civil, 43. Cerca de la mitá de les denuncies (48,3%) foron presentaes por persones que participaron en movilizaciones sociales, les interpuestes por persones inmigrantes supusieron el 16,5%; les interpuestes por persones preses, el 11,1, y por deteníos en réxime d'incomunicación, el 7,2 %. Los centros de menores acumularon 12 denuncies, el 1,9%. L'informe tamién recueye les muertes de persones cuando s'alcontraben baxo custodia. En 2009 fueron 41 persones, la mayoría de las cuales -el 68%- nes cárceles.

Dende la Coordinadora señálase qu'anque los casos contrastaos se caltienen añalmente alredor de los 600-700 casos nel Estáu español hai una tendencia de aumentu de la "violencia institucional" que nun se ve espeyada nes estadístiques pol miéu a denunciar. Tamién amuesa la so oposición a que les funciones del 'Mecanismo Nacional de Prevención de la Tortura' seyan encomendaes al 'Defensor del Pueblo' y reitera la petición de s'ellimine la detención incomunicada y el réxime d'aisllamientu penitenciariu.La Coordinadora para la Prevención y Denuncia de la Tortura formenla alrededor de mediu centenar d'organizaciones d'estremaos paises y territorios del Estáu ente les que nun hai denguna asturiana.

Confómenla: Acció dels Cristians per l'Abolició de la Tortura (ACAT), Alerta Solidària, Asociación APOYO, Asociación EXIL, Associació Catalana per la Defensa del Drets Humans, Associaçaõ Contra a Exclusão pelo Desenvolvimento, Asociación Contra la Tortura, Asociación para la Defensa de los Derechos de la Infancia, Asociación Libre de Abogados, Associació Memòria Contra la Tortura, Asociación Pro Derechos Humanos de Andalucía, Asociación de Solidaridad y Apoyo a los Presos de Aragón (ASAPA), Behatokia (Observatorio Vasco de Derechos Humanos - Euskal Herriko Giza Eskubideen), Centro de Asesoría y Estudios Sociales (CAES), Centro de Documentación Contra la Tortura, Comissió de Defensa de Drets Humans del Col.legi d'Advocats Barcelona, Comisión de Derechos Humanos del Colegio de Abogados de Baleares, Comité Anti-Sida de Lugo, Concepción Arenal, Coordinadora Antirrepressiva de Gràcia, Coordinadora Contra la Marginación de Cornellá, Coordinadora de Barrios de Madrid, Coordinadora Estatal de Solidaridad con las Personas Presas, Esculca (Observatório para a defensa dos direitos e liberdades), Eskubideak (Euskal Abokatuen Elkartea), Etxerat (Euskal Errepresaliatu Politikoen Elkartea), Federacion de Asociacions de Loita contra a Droga, Federación Enlace, Fundación Érguete, Grupo 17 de Marzo, Sociedad Andaluza de Juristas para la defensa de los DDHH individuales y Colectivos, Gurasoak, Institut Drets Humans de Catalunya, Justicia i Pau, Movemento polos Dereitos Civis, Observatori del Sistema Penal i els Drets Humans de la UB, PreSOS Extremadura, PreSOS Galiza, Rescat, SalHaketa (Bizkaia), SalHaketa (Araba), Santurtziko Torturaren Kontrako Taldea, Sos Racisme Catalunya, Subcomisión Penitenciaria del CGAE yTorturaren Aurkako Taldea