lunes, 19 de septiembre de 2011

Morrió Manolín el de Llorío, guerrilleru comunista que combatió n'Asturies hasta 1945


Manuel Alonso González, Manolín el de Llorío, morrió a los 93 años en La Pola Llaviana.

Con 18 años alistóse tres el güelpe d'estáu de xunetu de 1936, llevaba dende los 14 nes xuventúes comunistes. Pasaría 10 años combatiendo, primero como milicianu y depués como guerrilleru, formando parte de la perconocía partía de los Caxigales. Un chivatazu llevaralu a la cárele en 1945 condergáu a muerte, la pena foi conmutada y pasó venti años presu en delles cárceles franquistes. Manolín el de Llorío recibió un merecíu homenaxe en vida esti febreru pasáu. Agora, como yera la so voluntá, les sos cenices depositáronse na cueva El Rapusu, nel picu La Peruyera, cerca d'El Condao, que-y sirvió de refuxu guerrilleru va más de 70 años.

Infoasturies

N'Ast denuncia l'ausencia de profesores d'asturianu en 22 colexos.


Incapacidá del sistema educativu pa garantizar los drechos llingüísticos asturianos.

L'Asociación Cultural N'Ast améstase al colleutivu de profesores de llingua asturiana na so denuncia de "que la situación alministrativa d’anguañu implica qu’un total de 22 colexos de la Comunidá Autónoma nun van cuntar, al menos fasta’l díi 3 d’ochobre, con docentes qu’impartan esta asignatura".

L'asociación camienta que "una vegada más la llingua asturiana y la comunidá asturfalante tornen a ser marxinaos, yá que numberosos alumnos que deseyen estudiar l’asignatura d’asturianu nun van poder incorporase con normalidá a ésta nestos entamos del cursu escolar. Colo que un drechu fundamental como ye l’estudiu escolar de la llingua materna va ser negáu a munchos neños y neñes d’Asturies".

Pa finar, dende N'Ast valoren "qu’apura dignificar globalmente l’asignatura de llingua asturiana con toles consecuencies, dende la situación llaboral de los/es profesores, fasta los conteníos académicos, o la estabilidá y estensión de la so ufierta en tolos centros d’enseñu del País".

Infoasturies

Les y los trabayadores pague la cris con muertes


La Corriente Sindical d’Izquierda quier denunciar el xorrecimientu de los acidentes llaborales n’Asturies. Son yá 20 los trabayadores finaos por acidente llaboral no que va d’añu; una cifra enforma más alta que la producía nel mesmu periodu del añu anterior y que, pa esti sindicatu, dirá espoxigando ca añu más.

Pa la CSI, les causes d’esta situación tan nidies. Cola disculpia de la cris, la mayoría los empresarios amenorguen les inversiones en seguranza, considerándoles un gastu que ye posible aforrar. Al empar, el paru, la temporalidá y la precariedá de les condiciones de trabayu, faen que los y les trabayadores tean la obligación de desendolcar el so llabor ensin les condiciones de seguranza afayadices, pola llercia a perder el so trabayu.

Amás d’ello, el sistema de subcontrataciones fae que, en ca esllabón de la cadena, les condiciones de seguranza empeoren, demientres que los planes de prevención nun furrulen y la xera de la Ispeición de Trabayu en materia de seguranza amuésase ineficaz dafechu.

Pero nun ye sólo la CSI quien denuncia esta situación. Son los mesmos xueces y fiscales quienes tienen pernidia la indefensión de los y les trabayadores.

Pa Francisco Javier Rodríguez Santocildes, entitular del Xulgáu de lo penal númberu 2 d’Uviéu, en sopelexos a los medios de comunicación, dixo que “los empresarios faen imposible atopar responsables de los acidentes de trabayu. Esti xuez llega a entrugase, lliteralmente, si “¿acasu se suiciden los trabayadores?”, en referencia a la imposibilidá d’atopar responsabilidaes.

El teniente fiscal del Tribunal Supremu, Juan José Martín-Casallo, alvirtió de que “la cris ta prevocando un amenorgamientu nes condiciones de seguranza llaboral y na desixencia, pela parte los y les trabayadores, de meyores en materia prevención, pola mor a la llercia a perder el so puestu de trabayu.

Otru fiscal, esta vegada de l’Audiencia de Córdoba, Fernando Sobrón, afitó que “los delitos en materia seguranza multiplicáronse por cuatru, fasta’l puntu que la Fiscalía nun tien capacidá pa pescudar tolos acidentes llaborales que, en dalgunos casos, nun tendríen de recibir esi nome, sinon el de delitos penales. De fechu, los acidentes leves nin siquier se pescuden”.

Esti mesmu fiscal alvirtió de la tendencia a “descargar la responsabilidá del empresariu sobro los y les trabayadores, cuandu la braera causa ye la desixencia d’una priesa anormal nel cumplimientu’l trabayu”. Pero, a la escontra d’estos argumentos, la CSI güella cómu los empresarios continúan impunes delantre los acidentes llaborales, demientres que los y les trabajadores son perseguíos, multaos y encarcelaos cuandu defenden los sos drechos.

Asina les coses, la CSI desixe la intervención darréu de xueces y fiscales pa qu’en llugar de condergar y encarcelar a los y les trabayadores, depuren les responsabilidaes penales de los empresarios y sancionen severamente la pasividá de la Ispeición de Trabayu.

Pa la CSI, ésta ye la única manera d’echar la galga a esta sangría y torgar que más trabayadorens paguen cola so vida les consecuencies d’una cris de la que nun son culpables

Fonte: aruelu.com