viernes, 5 de noviembre de 2010

AI esixe más formación en derechos humanos a les fuerces de seguridá


Amnistía Internacional presentó un informe nel qu’analiza la formación en derechos humanos de les fuerces de seguridá del Estáu. Los resultaos son “preocupantes” pa la organización pro-derechos humanos.

“La formación que reciben los axentes de Policía Nacional y los miembros de la Guardia Civil, especialmente mientres el so ingresu al cuerpu, ye claramente insuficiente, con una carga lectiva residual que prácticamente invisibiliza los derechos humanos, cuando estos tienen d'enseñase como parte del papel y les funciones de les fuerces de seguridá, non como daqué suplementariu y opcional. Tienen de formar parte de tola formación inicial de los nuevos axentes, pero tamién de la formación que reciben a lo llargo de la so vida profesional”, asegura Esteban Beltrán, director d'Amnistía Internacional n'España.

Los aspirantes a Policía Nacional y Guardia Civil, y los mesmos profesionales, nun reciben una visión xeneral nin una actualización sobre la situación de los derechos humanos n'España, nin se-yos apurre información sobre los encamientos d'obligatoriu cumplimientu al Estáu español per parte d'organismos internacionales –como'l Comité contra la Tortura o'l Comité pa la Eliminación de la Discriminación contra la Muyer-, y que podríen contribuyir tamién a asitiar el contestu de derechos humanos nel que les fuerces de seguridá van tener qu'actuar.

Nun esiste nengún procedimientu que dexe detectar a alumnos o alumnes con valores o actitúes contraries a los derechos humanos y que deberíen imposibilitarles pa llevar a cabu'l so llabor.

La formación que reciben nun fai referencia a la situación actual de los derechos humanos, nin al contestu d'acoyida d'inmigración, nin al aumentu de la diversidá cultural na sociedá española nin al problema de discriminación que dende va décades sufren les persones d'etnia xitana.

Too ello, amás, produzse mientres Amnistía Internacional sigui recibiendo denuncies y documentando añu tres d'añu violaciones de derechos humanos per parte de dellos miembros de los cuerpos y fuerces de seguridá.

Falta de voluntá política
El Ministeriu del Interior, responsable n'última instancia de la formación que reciben los axentes de los cuerpos y fuerces de seguridá del estáu, amuesa una falta de voluntá política p'asitiar el respetu y la defensa de los derechos humanos como núcleu de la formación que reciben los que s'encarguen de caltener l'orde y aplicar la llei.

Esto produzse a pesar de lo qu'establecen los principios básicos d'actuación de la Llei Orgánica 2/1986 de Fuerces y Cuerpos de Seguridá que se refieren en repitíes ocasiones a los derechos y llibertaes reconocíos na Constitución Española, que traen implícitamente la necesidá de garantizar una bona formación en materia de derechos humanos a el que integren los Cuerpos y Fuerces de Seguridá del Estáu, y lo que marca'l Plan Nacional de Derechos Humanos aprobáu pol Gobiernu en 2008.

Amnistía Internacional aconceyóse con interlocutores del Ministeriu del Interior y llamenta la indiferencia cola que reaccionaron a les conclusiones y encamientos que la organización presenta nesti informe. Nun fixeron comentarios y tampoco atendieron explícitamente nenguna de los sos recomendaciones.

La organización quier impulsar un alderique primeru y la toma de decisiones dempués sobre la necesidá d’aumentar de forma significativa, en cantidá y en calidá, la formación en derechos humanos que reciben les fuerces de seguridá n'España, y con ello facer más fácil y efectiva la so xera cotidiana, vital pa la defensa del Estáu de derechu y los derechos humanos.

Fonte: Asturies.com

L’asturianu algama representación nel claustru de la Universidá


El xueves 4 de payares la Universidá d’Uviéu vivió les elecciones al Claustru, máximu órganu de representación de la Universidá. Con un 88% d’abstención, hubo bonos resultaos pa candidatures comprometíes cola llingua asturiana.

Les urnes electorales tuvieron abiertes en tolos centros de la Universidá d’Uviéu por mor de les elecciones al Claustru, l’órganu universitariu de decisión más importante. Nél ta presente’l rector, Vicente Gotor, y un total de trescientos miembros escoyíos por tola comunidá universitariu.

22.050 yera’l númberu total d’estudiantes que podíen votar pa escoyer a 72 representantes d’estudiantes nel claustru; sicasí, namás que fueron a les urnes 2.426 alumnos, lo que da como resultáu un 88% d’abstención ente los estudiantes.

L’escrutiniu da la victoria electoral a la Unión De Estudiantes (UDE), con 37 representantes. “Centrase n’aquello qu’interesa al cuerpu estudiantil, como l’aplicación efectiva de Boloña”, ye ún de los oxetivos d’UDE, según indicaron miembros d’esti colectivu en nota de prensa.

La llingua asturiana nes llistes
Ente’l total de candidatures, destaquen pol compromisu de da-y puxu a la llingua y cultura asturiana na universidá la de la Xunta d’Estudiantes Pol Asturianu (XEPA) y les impulsaes pol Movimientu Estudiantil Críticu y Asambleariu (MECA).

La candidatura de XEPA, encabezada por Llorián García y que se presentó namás qu’a la Facultá de Filoloxía y Lletres, nun foi a algamar representación. Sicasí, les impulsaes por MECA ficiéronse con un total de 16 claustrales, lo que convierte a esi movimientu estudiantil na segunda fuerza de la Universidá d’Uviéu.

“Ente otres reivindicaciones taba’l da-y un pesu importante al asturianu na Universidá, fomentar la cultura asturiana y l’usu normal de la llingua dientro de les instituciones de la Universidá”, señala a ASTURIES.COM Sergio Naves, ún de los miembros de MECA escoyíu como representante na Facultá de Derechu.

Contra los númberos claustros
Otres de les reivindicaciones de les estremaes candidatures impulsaes por MECA ye la “oposición frontal” al Plan de Boloña y el rechazu a los númberos claustros, daqué que quieren implantar en delles facultaes y que torga l’accesu llibre a dalgunos estudios universitarios.

“Agora mesmu, por falta de recursos económicos de l’alministración, ponen esa excusa pa dexar d’invertir perres en profesoráu y intentar torgar l’accesu a nuevos estudiantes a la universidá”, denuncia Naves sobre los númberos claustros.

Movilización estudiantilD'otra miente, el miembru de MECA fai balance de los resultaos:“El PSOE al traviés de la so candidatura, la UDE, subió’l porcentaxe del númberu de claustrales, ente otres coses, por mor de la fraccionalidá qu’existe anguaño ente la xente afín al PP”.

Del movimientu del qu'él forma parte sorraya que “convirtióse na primera fuerza en movilización”, daqué que calificó de "positivo" pa esta fuerza asturiana que tien como oxetivu cimeru la movilización estudiantil.

www.asturies.com