miércoles, 10 de febrero de 2010

Tini Areces " Naide se cree qu'Asturies ye España y lo demás tierra conquistada".



Vidiu de la selmana pasada, onde nuna conferencia del FORUM EUROPA nuesu GRAN presidente SOCIALISTA fala alredor del nacionalismu asturianu dexando dalgunes perles que comentar y analizar, anque p'analis fondu el que fai él del nacionalismu asturianu.

El vidiu entama cola risa de Tini yá a la primer entruga, debía ser que fartose a tortiella yá enantes de dir a la conferencia.

"Asturies es España y lo demás tierra conquistada, la frase nosotros la decimos pero nadie se lo cree jeje"

Pues non, naide se lo cree si tien dos deos de frente, pero tal paez qu'esa frase cuadonguista vos lleva dando décades de resultaos nes urnes. Por supuestu qu'Asturies nun ye España, nin lo demás tierra conquista, principalmente porque España nun esiste. Pero bono los políticos eso sabeislo de sobra.

"Nos llena de orgullo eso de decir: Asturias es España y lo demás tierra conquistada".

Enllenarate a ti d'arguyu Tini, porque lo que ye a los asturianos en la so mayor parte, o bien da-yos igual o bien da-yos vergoña. Fala por ti, nun fales en coleutivu, yá que nun yes naide pa falar en nome d'un pueblu que condergues al desaniciu. Y ye ciertu, nun mos llena d'arguyu, nun hai más que ver delles encuestes pa ver la identificación de lxs asturianxs con españa. A un asturianu una frase cola pallabra España le ye indiferente, nun enllena-y d'arguyu.

" Asturias es una región bellisima que tiene una imagen positiva(..)Asturias a pesar de sus problemas, de su conflictividad...lo cierto es que tiene una imagen positiva, y esa imagen positiva queremos conservarla".

Equí fala d'Asturies como rexón, cosa insultante pa ún de los primeros Estaos europeos independientes, con plantegamientos asina como p'algamar nel Estatutu la reconocencia de nación hestótica. Lo de la imaxen positiva tién razón, el día que'l pueblu asturianu garre concenxa de si mesmu camudará enforma la cosa y los caciques s'esmolecerán. Hasta entós tola razón pa Tinín.

" Yo trato de transmitir que además de la Asturias de la imagen positiva, de la naturaleza privilegiada, de esos espacios, de nuestra hospitalidad, de nuestra forma de ser(...) hay una Asturias innovadora, profunda, que se desconoce y que camina hacia el futuro...".


Tamién podríes tresmitir la imaxen de l'Asturies de los ERES, los 81.000 paraos, el Sama-Velilla, la regasificadora, la represión llingüistica, la emigración forciada de la mocedá, el desaniciu cultural y del padremuñu, la persecución policial...

" Asturias es una comunidad con una identidad profundisima, podriamos haber hecho de eso un arma reivindicativa, territorial, sin duda con plena legitimidad(...)pero no se ha hecho ¿ por que ? porque Asturias se siente profundamente integrada en España. Es una comunidad que reclama su identidad, la demuestra...porque tenemos una inmigración de hace más de dos siglos...porque en el mundo hemos sabido lo que ha sido ir a otros lugares y ser acogidos, y tener una visión amplia de la vida. Creo que nos ha ayudado mucho".


Si Tini, Asturies ye un país con una identidá fonda. De la que nun yeres un vividor de la política dibes a les manis pola llingua, debe ser que nun ye que pudieres o non facer un arma vindicativa d'eso, sinon qu'algamaste una vía rápida pa vivir a costa de tolxs asturianxs, vendiendote al PSOE. Ye lo que tien l'ambición.
Fales d'inmigración ¿ tú ? Pues controla lo que-y pasa a dalgunos manteros ya inmigrantes que tan siendo espulsaos n'Asturies y que recibieron agresiones nestos caberos años de la to policia. Por ciertu Areces, nada tien que ver qu'un país reclame los sos drechos coleutivos y la so personalidá con nun abrise a la inmigración. Los únicos xenofobos qu'hai n'Asturies sois vosotros, la FSA y demás enxendros políticos, xenofobos colos inmigrantes y por si nun ye pocu con tolo que güela a asturianu.

"El nacionalismo en Asturias tiene poco futuro"
Ye ceo pa xulgar eses pallabres, de momentu axela tú y dexa de reprimir a la mínima cualesquier actu independentista, que ye lo únicu que sabeis facer. Si vos esmolez sedrá por dalgo, y daqué de pensar vos darán eses pequeñes espresiones nacionalistes.

Discriminación llingüistica na Casa conceyu de Llanera


La conceyalía de Cultura y Muyer, de la popular Belén López, vien de torgar por segunda vez el drechu a poder facer usu de les istalaciones públiques a la organización soberanista Fai! por mandar les sollicitues en llingua asturiana. Pa denunciar esti fecho, Fai! va dar una rueda de prensa en Llanera güei a les 17 hores en Llugo Llanera.

Mañana miércoles 10 de febreru a les 17 hores nel local "Cafamilu" de les asociaciones vecinales del conceyu de Llanera (c/ Severo Ochoa de Llugo de Llanera) tendrá llugar una RUEDA DE PRENSA onde la organización d’izquierda soberanista "Fai!" va a denunciar la política de prohibición que per parte del Ayuntamientu de Llanera se vien aplicando al usu de les instalaciones públiques (Casa la Cultura, Casa la Mocedá), fechos que se repiten dende hai tiempu con tol movimientu asociativu del conceyu.


Belén López (PP), conceyala Cultura y MuyerPer segundu mes consecutivu esta organización vien pidiendo un espaciu pa facer una charra pública que vien siendo torgáu, de manera gravísima, pola "Conceyala de Cultura y Muyer" del Partido Popular Belén López. Ellí aportaráse a tolos presentes un pliegu con una cronoloxía de los fechos y con documentos onde la propia alministración con firma de la conceyala se niega a almitir les solicitúes por tar redactaes en llingua asturiana, negando la so presentación nel rexistru por nun tar "EN CASTELLANO", amás de l’actitú claramente antidemocrática que l’alcalde y la corporación municipal ta manteniendo.

Demientres l’actu darase anuncia de la convocatoria d’una movilización na cai pa esta selmana contra’l secuestru de les instalaciones públiques a los coleutivos de Llanera y contra la represión llingüística. Amás, comentaránse los apoyos que la organización ta teniendo d’otres instituciones, asociaciones y partíos qu’esta situación antidemocrática ta xenerando.


Fonte: Aruelu.