martes, 13 de marzo de 2012

Andecha Astur esparde la so campaña elleutoral peles cais del país

La formación política asturiana desendolca la so campaña.
La organización nacionaliega d'izquierdes Andecha Astur entamó, al igual que'l restu de fuercies polítiques participantes nos comicios elleutorales del 25 de Marzu, la so campaña elleutoral a nivel de cai, mediante'l repartu per distintos puntos del territoriu asturianu del so material propagandísticu asoleyáu con motivu del procesu elleutoral asturianu, y qu'hasta'l momentu ye de gran visibilidá en puntos importantes del país como les cais más céntriques de la capital asturiana.

Baxo'l llema "L'Asturies que nun se rinde", dende la formación nacionaliega afiten q'una vegada más el so enfotu ye trabayar la cai pa facer llegar el so mensaxe políticu, ideolóxicu y social al pueblu trabayador asturianu, a les clases populares a les que dirixe'l discursu y les propuestes que dende Andecha Astur proponen pal procesu que desembocará na IX llexislatura na Xunta Xeneral.

Amás de too ello, ye de destacar l'actividá de la formación política nes distintes redes sociales nes que ta presente, y qu'una vegada más xugarán un papel perimportante pa les opciones que nun cunten con espaciu nos medios de comunicación de mases a la hora de dase a conocer ente'l pueblu.

FONTE: INFOASTURIES.NET

La hipocresía de los collacios/es d'UPyD y PP en Madrí.

Asturies y la so cultura se carautericen pola so situación de precariedá. El nuesu país carez una crisis en tolos xacios, con una situación pre-democrática que lleva al país a una yá fonda crisis social. Ciertamente, dicen qu'en política tou val, y los partíos en campaña suelen facer coses abondo cómiques. Esti ye un casu d'esos, el de Foro Asturias (FAC = Francisco Álvarez Cascos) que con tal d'arrampular votucos antróxase de lo que-y peta. Agora quieren embullar al nacionalismu políticu y cultural cuando na so llexislatura nun fixeron más que retayar a tolo que golía asturianu y como nesti casu, solo Vallaure amosó dalgún xestu que precisamente en xestu quedó. Dende esti blogue y dende la más absoluta humildá pero tamién convencios de lo que decimos y de la so veracidá llamamos al asturianismu a NUN CAYER NESTOS CUENTOS Y CALTENER LA DIGNIDÁ, YÁ QU'ESTO NUN YE MÁS QU'UNA FORMA DE TRATAR D'EMBULLAR A LOS ASTURFALANTES Y OTRES PERSONES SENSIBILIZAES PA COLA CULTURA'L PAÍS Y LOS DRECHOS LLINGÜÍSTICOS. ASTURIANA/U: NUN VOTES ESPAÑOLISMU, VOTA NACIONALISMU D'IZQUIERDA. Noticia que fala d'esta comedia n'Asturies.com:

Foro mantuvo un grupu de trabayu con sectores del asturianismu


Foro Asturias mantuvo esti llunes en Xixón un grupu de trabayu con sectores del asturianismu pa informar de les llinies de la so política llingüística. La formación apuesta por una presencia tresversal del idioma en toles árees del Gobiernu.

L’aconceyamientu, al qu’acudieron unes 40 persones del asturianismu cultural, contó con una representación importante del partíu llideráu por Francisco Álvarez-Cascos, cola presencia del senador Isidro Martínez Oblanca; el conseyeru de Cultura y Deporte, Emilio Marcos Vallaure; la conseyera d’Educación y Universidaes, Ana Isabel Álvarez González; el direutor xeneral de Política Llingüística, Alfredo Ignacio Álvarez Menéndez; y el conceyal por Noreña, Inaciu Iglesias Fernández. L’oxetivu del alcuentru, según esplicaron, yera informar de les llinies de la so política llingüística y entamar un grupu de trabayu pa establecer un Plan 2012-2016 p’avanzar na normalización de la llingua asturiana. Nesi sen, dende Foro señalaron que la idea de poner en marcha esti proyeutu taba meditada dende hai tiempu y que la convocatoria de les eleiciones anticipaes trestocó los planes iniciales.

L’intención de Foro en matería llingüística ye apostar por una presencia tresversal del idioma en toles árees del Gobiernu y non arrequexalu a una estaya determinada, como pasaba nes llexislatures anteriores. D’igual forma, considera perimportante la introducción del idioma nel currículu d’Infantil (de 3 a 6 años), el reconocimientu de la especialidá docente de Llingua Asturiana y l’agame d’una mayor presencia del asturianu nos medios de comunicación. Otra manera, Álvarez Menéndez confirmó nel alcuentru la intención de Foro de siguir trabayando na recuperación toponímica y anunció la espublización nos díes próximos d’un nomenclátor con tolos topónimos oficiales del país –que va poder descargase na rede– pa que sía utilizáu en toles estayes de l’Alministración y por tola ciudadanía en xeneral.

El públicu presente, que llanzó delles entrugues a los responsables de Foro, fixo énfasis na so preocupación polos recortes al asturianu y a l’Academia de la Llingua Asturiana. L’argumentu utilizáu pa xustificalos foi que toles estayes sufrieron recortes a esceición d’Educación, Sanidá y Bienestar social, árees que’l Gobiernu consideró intocables, y que finalmente la prórroga presupuestaria obligó a tomar midíes más drástiques. Por último, Foro quixo refrendar la so apuesta pol asturianu y gallego-asturianu, que consideren una parte fundamental del patrimoniu asturianu; un exerciciu de llibertá pa los ciudadanos y una obligación pal Gobiernu.

Na semeya, Martínez Oblanca, Álvarez González, Marcos Vallaure, Álvarez Menéndez y Iglesias Fernández.

Fonte: Asturies.com

Asturies, dizlo tol mundu

Los retayos económicos duplicarán la cayida de la economía y l'emplegu n'Asturies

Según un estudiu de Funcas.

La Fundación de les Caxes d'Aforros vien de facer un nuevu estudiu pa l'actualización de les previsiones asoleyaes pol organismu a finales de 2011 respeuto a les previsiones económiques globales d'Asturies pal añu 2012. Según los datos d'esi primer estudiu, la mengua del Productu Interior Brutu asturianu taba estimáu nel 0,7%, demientres que la cayida nel mercáu llaboral prevista yera del 0,5%.

Coles nueves cifres, la mengua nel PIB qu'estima Funcas ye del 1,8%, más del doble que va pocos meses, demientres que la cayida nel mercáu llaboral algamará un retrocesu d'un puntu, esautamente'l doble de lo previsto. D'esta mena, la causa principal son los retayos, en primer términu del gobiernu estatal, cifráu en más de 1.000 millones d'euros, y en segundu términu del gobiernu asturianu, que según lo desplicao polos téunicos de Funcas, si'l gobiernu estatal obliga a cumplir el techu de déficit del 1,5% deberá menguar el so gastu n'alrodiu de 500 millones d'euros.

Fonte: Infoasturies.net

URXENTE: Concentración. Mañana, miércoles 14. 11 h. Xulgaos de lo penal de Natahoyo. Xixón

Xuicio penal contra militante de la CSI por denunciar la precariedá nel Bar Business

Mañana, miércoles 14 de marzu va cellebrase una concentración a les 11 h nos xulgaos de lo penal de Xixón pa denunciar la clara vulneración de derechos sofrida por Marcu A., delegáu de la CSI.
Axentes de la Guardia Civil apurriero...n-y esta mañana una comunicación na que se-y informaba, con menos de 24 h d'antelación, de la cellebración d'un xuiciu penal, nel que los propietarios del Chigre Business denuncien llevantos y bilordiu. Con caracter d'urxencia, l'abogada de la CSI solicitó un aplazamientu. Sosprendentemente esti pidimientu foi refugada pol xulgáu a pesar de la manifiesta imposibilidá de preparar la defensa del nuesu compañeru. 

La CSI vien realizando concentraciones ante'l Chigre Business pa denunciar los despidos de dos trabayadores y el sistemáticu incumplimientu del conveniu de la hostelería. D'ende derívase l'intentu de los empresarios de revertir l'acusación y pasar de denunciaos a denunciantes.
Nun podemos tolerar que l'exerciciu de les llibertaes básiques se convierta en delitu penal. Mientres la patronal asturiana despide y precariza a cientos de persones diariamente, nun podemos aceptar que quienes pasen polos xulgaos sían quienes denuncien solidariamente el empeoramientu de les nueses condiciones de vida.

¡Difunde!