jueves, 18 de febrero de 2010

Vidiu d'Aznar, el criminal de guerra na Universidá d'Uviéu.

El criminal de guerra José María Aznar pasó güei por Uviéu.



El facista español Jose María Aznar pasó güei pela Universidá d'Uviéu a dar una conferencia. L'actu provocó delles aiciones de protesta que fueron rapidamente reprimies tantu dientru como fuera'l recintu universitariu. Lxs universitarixs que protestaben glayaron llemes como " Aznar, facista, tú yes el terrorista", " Aznar, asesín" o " Nun pasarán".



Otros universitarios acudieron a la so charra a echa-y en cara, y a la cara lo que fizo n'Irak. Estxs xóvenes nun tuvieron rempuesta del es-presidente y fueron llevaxs pola fuercia a golpes fuera l'aula. Aznar, amosando'l so egocentrismu dixo d'esto " que nun puen vivir ensín él", y otres vegaes callaba con actitú chulesca dafechu. Otru momentu pa remenbrar ye'l xestu de mala educación y faltosu qu'Aznar fizo cuando entraba na conferencia, xestu que foi inmortalizáu peles camares de la prensa y que dará dexuru la vuelta polos medios.

Demientres la so conferencia, organizada pola organización ultralliberal FAES y Nueves Xeneraciones nun fizo otra cosa más que criticar l'actuación y xestión de Zapatero( tamos toxs d'alcuerdo señor Aznar, si). Tamién defendió'l modelu capitalista y la " democracia " española.

Mentanto duró la conferencia nun dixo la pallabra Asturies en dengún momentu, namai que pa referise al tiempu y lo bella que ye...provincionalismu baratu de Casa Pepe si. En dengún intre faló de la situación política, social o económica d'Asturies. D'otra miente emplegó la pallabra España durante tola charra. Esto ye lo de siempres, lo que pinta " esta tierrina tan guapina" nel mapa español. Nada. Dende equí damos-y al señor Aznar un conseyu, que torne pa España, tantu que faló d'ella.

Dientru pocu prohibirán los bolos y les fabes...


Xixón va obligar a beber sidre en llugares acotaos y con tapón de plásticu o escanciadores lléctricos

Asturies sigui perdiendo, poco a poco, la so identidá. Y gracies a los mesmos de siempre. Xixón, el conceyu más pobláu del país, inclúi nel borrador de la so ordenanza nueva de terraces la prohibición d’escanciar sidre na cai. Namái va poder bebese na vía pública nes terraces autorizaes y con tapón de plásticu o escanciadores lléctricos, lo que llevaría a perder situaciones tan prestoses como dir a beber una botella sidre en Cimavilla na plaza d’Arturo Arias, más conocida como la d’El Llavaderu, o en cualisquier otru puntu de la ciudá.

Según reza’l borrador “namái pue escanciase sidre nes terraces autorizaes que tengan los sos correspondientes elementos de recoyida y proteición qu’impida tirar na vía pública los residuos derivaos del escanciáu y del consumu d’esta bebida”. L’anterior ordenanza, del 2002, tovía vixente, obliga a los hosteleros a facese cargu de la llimpieza del entornu de la sidrería o bar que rexenten. Agora, el gobiernu del PSOE y IX-BA-LV apuesta por llimitar el consumu de sidre con esta midida prohibicionista que va afectar a chigres, llagareros y consumidores por igual y que, de xuru, va tener repercusión nel turismu na ciudá, yá que la bebida nacional ye ún de los principales reclamos del país.

A cambio, los hosteleros de la ciudá van poder mantener les terraces n’usu los 365 díis del añu, y non como agora, que namái podíen instalase na cai n’époques determinaes, lo que va beneficiar a cafeteríes y bares. ¿Sedrá esto lo que nomen turismu de calidá? ‘Asturias con sal’. Y ensin sidre.

Concentración escontra'l paru y la precariedá en Xixón.


El Conceyu de paraos, paraes y precarios de Xixon ye una organización qu'abre un espaciu pa la reflexión y defensa de los intereses d'un coleutivu tan desigual como precisáu de voz propio, como son los paraos y los precarios.

Esti Conceyu llama a cellebrar esti sábadu 20 de febreru, a les 18:30 hores, nel paséu Begoña frente a Teatru Xovellanos. La concetración ta sofitada por delles organizaciones sindicales, polítiques y sociales.

En Xixón, con casi 28.000 paraos, faise necesario "conceyos que tapeza polos intereses de les persones ensin empléu o con empleos precarios, ye un ente nun solu pa la sociedá y el ámbitu de la izquierda sino fundamentalmente pa toos aquellos de nós que tamos ensin mas recursos que la desesperación y el mirar pa otru llau", espliquen en nota de prensa.



La concentración cellebrase "d'alcuerdu y simultaneamente" colos conceyos de tol Estáu y a ellla tan convidaes les organizaciones politiques d'esquierda, sindicatos y organizaciones cíviques y ciudadanes". Dene'l Conceyu fain llamamientu a participar "viviegamente a los trabayadores afectaos pola precariedá y el paru".


Dalgunes de les vindicaciones son "por un trabayu dignu pa toos ", "por una renta básica", "desbloquéu urxente del salariu societariu y extensión a los paraos mayores de 18 años" y pola gratuidá nos servicios municiapeles esenciales, agua, tersportes públicaos y actividaes culturales, deportives y sociales"



La concetración sofítenla. CSI, CGT, SUATEA, Andecha Astur, PCPE, PCA, UNA, FUSOA, Coordinadora Antifacista d'Asturies, CJC-CMC, JCA, RASH y Soldepaz.


Fonte: Infoasturies.