lunes, 14 de mayo de 2012

Asturies, llaboratoriu de prebes pal xacobinismu español

La existencia d’Asturies, como entidá política propia, ta güei más cercana a la so desapaición. El nuesu país, el que, como diz Faustino Zapico ”entraba pela puerta grande na era contemporánea” cola declaración de soberanía de la Xunta Xeneral el 25 de mayu de 1808 ve amenazada, otra vegada, la so integridá.

L’andanada mediática, con vocación de convertise en realidá o non, per parte del ministeriu de facienda del estáu español onde s’amenaza explícitamente cola “intervención” de la economía asturiana amparándose nel contestu políticu ye un fechu gravísimu que, de concretase, sedría merecedor de ser consideráu como un güelpe d’estáu que nun vendría más qu’a demostrar lo feble y tramposo del modelu “autonómicu” español.

Esti movimientu, inéditu na historia recién tres de la “transición democrática”, nun ye casual. Dánse toles condiciones n’Asturies y fuera del nuesu país pa que’l xacobinismu ideolóxicu (y económicu) español dea’l pasu pa la suspensión del autogobiernu de cartón-piedra que nos vienen regalando dende’l primeru de xunu de 1979 la clas política embaxadora del gobiernu español n’Uviéu.

El contestu económicu y políticu européu, onde los estaos miembru nun faen otro que plegase y aplicar con gustu los mandaos de la maquinaria del capital, abre una puerte al tardofranquismu pa entrar a degüellu y anular les instituciones polítiques propies de les naciones que conformen anguaño l’estáu español, entamando pola que ta nuna situación más precaria: Asturies.

El nuestru país axunta toles carauterístiques precises pa ser un llaboratoriu de prebes bien afayadizu nel qu’abordar esa recentralización brutal del estáu. A la composición caótica de la Xunta Xeneral, tres de dos eleiciones nacionales nes que la única opción que sal reforciada y llexitimada ye la de l’abstención y, con ella, el desprestixu de l’aición política, hai qu’amestar la non presencia de partíos nin un movimientu social non sucursalistes pa con Madrid nin pa colos retayos de los nuesos derechos. Si, amás, la llave de la “gobernabilidá” -si puen llamar gobernabilidá a lo que vienen faciendo n’Asturies trés décades- ta en manes d’un partíu que tien como oxetivu final la devolución de toles competencies a Madrid y el desaniciu de los conceyos, la fórmula queda resuelta.

El silenciu cómpliz de la FSA, el brazu más nacionalista español y acomplexáu del PSOE, pa col estáu d’escepción políticu nel que quieren dexar a Asturies ye’l mesmu que’l que los de Rubalcaba prautiquen cuando nun cuestionen nin una migayina les agresiones que cada vienres exerce’l conseyu de ministros de Rajoy. A la fin, si tuvieren gobernando diben facer poco más que lo mesmo. Y ye que, dempués de trés décades de sumisión a Madrid y al neolliberalismu asesín, ¿qué vamos esperar d’ellos a estes altures?.

Capítulu aparte merez el partíu ultra “UPyD”, que tres del “replay” de les eleiciones entraba na Xunta Xeneral, una formación que diz surdir pa romper el bipartidismu y lo qu’insiste en proponer n’Asturies ye un gobiernu de concentración PP-PSOE, llogru que Rosa Díez, en boca del so muñecu de ventrilocuista Nacho Prendes, de xuru vendería como “gesta nacional” per tol imperiu hispánicu.

Desgraciadamente, Asturies, la xente asturiano, ta indefenso énte estos ataques, por muncho que la retórica del partíu de la mano derecha -en tolos sentíos- d’Aznar s’antroxe d’asturianu, una definición que concasa perbién cola definición que Nuberu roblaba pa, precisamente, dexar claro qué nun ye ser asturianu. Tampoco ufre nenguna alternativa la coalición de los que regalen los votos al PSOE pa, yá si eso dempués, discutir -nin siquiera lleguen a negociar- mínimamente’l programa a desendolcar.

Na nuesa nación ta cociéndose’l nuevu modelu d’estáu, nel que namás onde hai movimientos que planten cara a la homoxeinización política, cultural y económica del capitalismu d’estáu español van tar en condiciones de contestar y evitar. Somos el campu de maniobres de la reorganización de la “unidad de destino en lo universal” del reinu español y lo pior ye que muncha xente n’Asturies tovía aplaudirán esta galmiada p’atrás guiao pola desilusión endémica na que la política asturiana nos dexa tres de la llegada del “autonomismu”.
Hai que facer un llamáu a la sociedá asturiana pa entamar a organizar la insubmisión dafechu a los mercaos, al FMI y al BCE, a la dictadura del eurodólar y a la ruina económica que nos siguen imponiendo dende Madrid y Bruxeles col so imperialismu económicu y cultural. Hai que facelo bien aína y afuxendo del populismu vaciu de conteníu políticu. Dar una salida asturiana a la estafa del capitalismu.

Nel nuesu cuentu de “Pedro y el llobu” l’amenaza del llobu siempre foi verdá: lo único que camuda ye qu’agora tán muncho más cerca. Los precedentes tán ehí, el modelu de rempuesta históricu del pueblu asturianu tamién. A ver si somos a ponenos d’alcuerdo pa plantar cara

ARTÍCULU DEL BLOGUE LLAR--> 867 KM

L'estáu español estudia la intervención de la Comunidá Autónoma Asturiana

El Ministeriu de Facienda plantega intervenir el gobiernu asturianu.

El Ministeriu de Facienda del gobiernu español encargó a l'Abogacía del Estáu y la Intervención Xeneral l'estudiu de la posibilidá d'intervenir les cuentes del gobiernu asturianu, argumentando la decisión baxo parámetros políticos, pola "inestabilidá y parálisis política" que vive Asturies. Poro, la decisión nun ye motivada por criterios económicos, onde Asturies nun ta ente les Comunidaes Autónomes con pior situación.

Asina, camienten que nun sedría posible aprobar el "Plan d'Estabilidá" del gobiernu estatal baxo l'actual situación, y por ello planteguen finar cola yá débil autonomía del gobiernu asturianu somorguiándolu direutamente a les decisiones del gobiernu estatal. La decisión supondría la primer aición d'esi calter dende la creación de les autonomíes, poniendo'l primer lladrillu pa finar con esti modelu d'estáu nel territoriu asturianu.

Infoasturies.net