viernes, 16 de marzo de 2012

Asturies llibre, Poder Popular

¿Qué ye eso d'una Asturies Llibre con Poder Popular? 

Anguañu, el gran capital, la banca, los burócrates, el seutor financieru, les multinacionales y la "mediana" y "gran" patronal desixen al Pueblu Trabayador sacrificios pa finar cola crisis, imponiendo retayos y mensaxes coleutivos d'asimilación por mediu de los sos títeres pseudo-políticos. Asturies, qu'anque la so crisis yá vien de cuantayá, carez una situación inda más crítica qu'enantes, con más de 100.000 paraes/os. Siguimos siendo una colonia, entregada dafechu a Madrí y l'españolismu políticu-económicu. Somos una nación que nun tien dengún tipu de privilexiu respeutu al conxuntu l'Estáu Español, en denguna materia podemos superar esi agraviu comparativu, que va camín de convertise nun elementu estructural más del perfil social asturianu. El modelu llaboral , enerxéticu, llingüísticu, estatutariu o políticu avalen esa teoría de forma irretrucable.

La situación de la nuesa nación ye polo tanto desesperante. El Pueblu Trabayador Asturianu ye agora muncho más probe qu'hai años, pesie a que la situación d'aquelles nun yera bona. El momentu que tamos viviendo, con una crisis capitalista de la que se tan beneficiando los ricos, ta faciendo que'l colapso social agreda a la clas trabayadora, ye dicir, a la cuasi totalidá del Pueblu Asturianu. Los drechos algamos van cayendo y la banca y los grandes contratistes van embargando. El nivel de suicidios y enfermedaes psicolóxiques medra y la conflictividá social y contestataria sigui abondo parada. En resume, tenemos una sociedá construyía que entama a amosar síntomes de desgaste pero qu'entá va tener cuerda, pues el Pueblu Asturianu tien dellos problemes y torgues d'estremáu calter pa escomencipiar una estratexa y una taútica organizativa que faiga al país superar el modelu actual, abrazar la democracia popular y lliberase como suxetu políticu nacional.
L'Asturies llibre de la que tantu faló'l nacionalismu/soberanismu asturianu nestos trenta años d'esistencia carez ca día más xaciu. Pesie a la poca efectividá d'esi movimientu políticu y la poca influencia na sociedá'l discursu de máximos sigui valiendo como proyeutu futuru. Una Asturies llibre sinifica una Asturies independiente daveres. ¿Tien xaciu qu'Asturies algame un status d'independencia? La rempuesta ye que sí. La conceptualización del imperialismu, la interpretación d'estructuración de la sociedá en clases sociales y la propia inercia lleven dando pie a movimientos políticos internacionalistes en tol mundu que se reclamen al empar nacionaliegos, soberanistes, patriotes o independentistes. La soberanía nacional d'un país ye clave pa construyir una braera alternativa al capitalismu nun mundu globalizáu de forma perversa, con un imperiu reinante y con dellos imperios de segundu orde siguiendo la direición del primer. Poro, los y les marxistes revolucionarios d'Asturies, independientemente de la so orientación tienen de decatase de la necesidá de facer medrar la concencia nacional y asumila ellos/es pa facilitar un modelu socialista n'Asturies. Cada nación tien de formar la so barricada al capitalismu y l'imperialismu, superando conflictos etnocentristes y avanzando con trabayu cooperativu y solidariu na construcción d'un mundu meyor, una necesidá pa les mases y por supuestu p'Asturies.

Viendo'l cursu de la hestoria, sobre manera del sieglu XX: ¿Daquién imaxina que'l Vietnan Socialista hubiere apostáu por una República Francesa Socialista n'onde ellos tuvieren cabida?  ¿Por qué entós otru imperiu, nesti casu l'español, tien de remanar anque seya en Réxime Socialista los intereses d'Asturies?. Anque dexe de tener relaciones d'imperiu y comportamientos nesi mesmu sen, ¿pue falase de socialismu y revolución nun contestu que reproduce y continua con una estructural nacional y xeográfica de tipu capitalista ya imperialista?. ¿Por qué n'Asturies, que ye una colonia con toles de la llei, hai persones que son o dicen ser revolucionaries, y al empar defender un marcu español d'actuación y referencia? La comparanza Asturies - Vietnan ye una desaxeración, sí, fueron y son realidaes estremaes, pero hemos de ser conscientes de que nun esiste un solu tipu de modelu imperialista. L'Español ye un imperialismu hestóricu que ñaz yá na xénesis del Reinu de Castiella.

Son cuestiones que nun tan mui analizaes, en concretu l'anterior referencia clara a esi ciertu xacobinismu de parte de la izquierda marxista n'Asturies. Hai que superar esi desafortunáu analis y problema del movimientu popular asturianu. La hestoria da munches lleiciones y sacamos en claro que puxar por una Asturies llibre, o ye lo mesmu, puxar polos pueblos, va de la man de la lliberación social. Los imperios son contrarrevolucionarios, l'Estáu Español ye un Estáu marcadamente contrarrevolucionariu y la idea d'España ye fondamente facista, y tien el son fundamentu principal nesti tipu d'idees reacionaries. Por contra, Asturies ye un pueblu esplotáu, espoliáu y colonizáu y tien que tener na so soberanía como pueblu el so balón d'osixenu pa construyir nel so ámbetu una sociedá más xusta, llibre y humana: nós decidimos, y nós decidimos refugar la esplotación del home pol home.

El poder popular garantiza qu'Asturies tea nes manes de les/os propies/os asturianes/os. La economía nacionalizada, ensín inxerencies imperialistes foriates (recordemos que ye evidente que les grandes empreses internacionales son una estructura del imperiu más) fai qu'una nación puea desenrrollase con paz y estabilidá suficiente como pa superar l'actual mentalidá d'individualismu y competitividá. Nun hai de descuidar nesti sen el papel d'una educación popular completa, íntegra, crítica y autocrítica, que faigan de la reflexión y l'auto-reflexión pegoyos cimeros de la so praxis. La participación del conxuntu del Pueblu Trabayador Asturianu na actividá política y la toma de decisiones qu'afeuten al so país fadría qu'aumentara l'auto-estima d'esi pueblu, la sensibilidá nacional y la presión escontra les desviaciones egoistes y los comportamientos poco éticos. Pero nun podemos dexalo solo ehí. Tamién medraría'l bientar en tolos niveles de toles persones qu'integren esi pueblu.

A colación colo comentáu sobre'l Poder Popular, hai de dicir que lo anteriormente espuesto ye fondamente utópicu nesti momentu, pero ye una construción costosa pero posible, ensín dulda. Ta nidio que nuna situación d'independencia nacional sedría too perguapu, pero nesi procesu de construción nacional y de camín al autodetermín tamién caltenemos que ye básicu aplicar Poder Popular. Como llabor formativu y como práutica eficaz, en beneficiu del país. Las esperiencies de conceyos abiertos, asamblees populares y democracia participativa son un exemplu más tanxible dende la nuesa posición nel mundu pa entender l'Asturies de Poder Popular que queremos.

Como se diz dende'l soberanismu revolucionariu en tolos requexos del mundu, la emancipación nacional y social son les dos cares d'una mesma moneda.Ye dicir, la independencia y el socialismu tienen de caminar xuntos. En contra posición, España y el capitalismu tamién van de man, pero nesti casu pa imponer, imponer, imponer, reprimir y tornar a imponer. Nun podemos escaecer ésto enxamás, la radicalidá ye pernecesaria dende les nueses postures, lo que nun tien que confundise enxamás col estremismu radicaloide.

En resume, l'Asturies llibre, esi país que romperá con España tien qu'optar pol Poder Popular. Per otru llau, el Poder Popular tien de decantase por una Asturies llibre y fuxir del centralismu españolista fasta finar cola so propia esistencia, pues dalgún día los pueblos que tamos baxo esti mesmu yugu sedremos llibres y soberanos. Nun habrá otru día nin otru camín de cara a la llibertá y la soberanía. Con España nun hai llibertá de verdá y col capitalismu nun hai soberanía, nin xusticia, nin democracia.

Semar sestaferies pa recoyer la collecha.

Recuperar na cai lo que nos roben nos despachos

Fuelga Xeneral: Llamamientu de la CSI a la fuelga xeneral

La Corriente Sindical d’Izquierda quier facer un llamamientu a les y los trabayadores y al conxuntu’l Pueblu Asturianu, a la fuelga xeneral y a tornar esti 29 de marzu nel primer día d’una movilización continua, permanente y ensin contemplaciones.

En la CSI nun vamos aceutar denguna negociación sobro esta Reforma Llaboral y desiximos la so retirada darréu, asina comu del Acuerdu pol Emplegu y la Negociación Coleutiva, apautáu anteriormente por CCOO, UXT y la Patronal. Esti sindicatu nun va, nin siquier, a entrar a valorar denguna triba de negociación y alvierte a les cúpules sindicales de CCOO y UXT, del grave enfrentamientu, col conxuntu la clas obrera, al que van vese embocaos, en casu de querer llevar alantre tala negociación. La CSI va facer cuanto pueda por qu’esta fuelga nun seya esclusivamente un paru llaboral de 24 hores.

Los cientos de miles de paraes y paraos d’Asturies, los cientos de miles de trabayadores na precariedá, los cientos de miles de trabayadores de la economía sumerxía y los cientos de miles de presones estafaes por este sistema capitalista, tienen de ser los y les protagonistes d’esti día de llucha.

Pa la CSI, seis millones de paraos y paraes son doce millones de brazos cruzaos, qu’esti 29 de marzu tienen d’arremangase, xunta’l restu trabayadores, pa entamar a ganar na cai tolo que nos roben nos despachos. ¡ENSIN CONTEMPLACIONES!.

Gotor gana les eleiciones y repite como rector de la Universidá

Vicente Gotor consiguió, con un 66,52 por cientu de los votos, ganar les eleiciones a rector de la Universidá d’Uviéu. Derrotó a Paz Andrés, al igual que nel 2008, anque con un porcentaxe de votos trés puntos mayor.

El caderalgu de Química Orgánica y Inorgánica de la Universidá d'Uviéu sumó un total de 3.720 votos (66,52 por cientu) por 2.332 (33,62 por cientu) de la so rival. Hai cuatro años, na segunda vuelta de la votación, Gotor sumaba un 63,25 por cientu del total, mentes qu’Andrés algamaba un 36,75 por cientu.

Tres conocer los resultaos, el rector pa los cuatro años próximos agradeció los apoyos eleutorales colos que meyora en más de tres puntos los conseguíos nel 2008 y púnxose como oxetivu alcanzar la "escelencia" na institución académica asturiana. "Tán mal nun lo fiximos", dixo conteníu en declaraciones a los medios en referencia a los resultaos de les urnes, pa depués apuntar que yá tenía la so vida "preparada p’ayudar a la universidad" na so etapa académica última.

Gotor agradeció’l llabor del so equipu rectoral y eloxó una campaña "llimpia" cola otra candidata. Tamién, tres facer referencia a les dificultaes añadíes que va sufrir pola crisis económica, reiteró la so intención de contar con tol personal, priorizando la docencia y la investigación. Pa ello, comprometióse a dar oportunidaes a quienes tean acreditaos pa poder remocicar la plantiya. "Necesitamos savia nueva de calidá", calcó.

Pela so parte, Andrés señaló “que debo terminar equí, güei, esta faceta de la mio vida universitaria". La caderalga de Derechu Internacional Públicu y Rellaciones Internacionales de la Universidá d’Uviéu reseñó que la comunidá universitaria "tomó la so decisión" y que lo que-y correspuende a ella ye "asumila". "Felicito al rector eleutu y deseo-y aciertos pol bien de la Universidá", dixo. La candidata tamién aprovechó p’agradecer el sofitu col que contó, tanto ente los eleutores como ente los compañeros y destacó qu’espera qu’alguien garre’l relevu dientro cuatro años “porque sigo pensando qu’Asturies merez una Universidá meyor”.

Fonte: Asturies.com

N’Ast protesta pola retirada del sofitu del Ayuntamientu de Xixón a la promoción editorial

Piden que se caltenga'l sofitu pa la edición n'asturianu.
Dende l'asociación cultural N'Ast vienen d'asoleyar un comunicáu nel que manifiesten la so "protesta énte la esapaición de la política de promoción editorial del Ayuntamientu de Xixón. El sofitu económicu del Gobiernu municipal a la edición cultural pasó d’implicar más dos millones d’euros ente los años 2010 y 2011 a nun acutar nin un euru nel presupuestu municipal d’anguañu, precisamente nunos intres especialmente difíciles pal seutor editorial asturianu".

Dende l'asociación consideren que "la desapaición d’esta llínea d’actuación supon non solamente un dañu al espardimientu de la cultura sinón tamién a la mesma economía asturiana yá que nun escaezamos que les industries culturales son una fonte de riqueza que enxamás se potenció correchamente".

Poro, N'ast solicita como mínimu "que se caltenga’l sofitu pa la edición en llingua asturiana, dao la conocía situación de amenorgamientu que carez la nuesa llingua nacional por mor de la falta de respetu a los drechos democráticos de los asturianos en materia llingüística ".