lunes, 7 de febrero de 2011

Darréu opónse al proyeutu de muséu de l'aviación en Llangréu


El Conceyu de Darréu en Llangréu fexo públicu el so refugu al proyectu de construyir en La Felguera un Muséu dedicáu a la aviación y a l'exércitu. "Camentamos que ye un nuevu despilfarru que carez d'ética y xaciu, inda más nos difíciles momentos que carez el Pueblu de Llangréu, con una situación conflictiva que nun paez llegar al so fin y unes perspectives de futuru económicu nules", espliquen. El proyectu foi presentáu de forma oficial fai unos díes col sofitu del Ayuntamientu y l'Exércitu del Reinu d'España al Círculo Aeronáutico Jesús Fernández Duro, asociación que fai d'empobinadora.

Pa Darréu ye "una nueva humildación pa los ciudadanos llangreanos y de les cuenques pues esti tipu de museos nun puen iguar la llaceria social que viven los nuesos conceyos". Esti proyectu "de calter militarista", consistiría en facer un gran muséu onde s'alcuentren les vieyes instalaciones de Metalsa, propiedá d'Arcelor-Mittal. "El muséu taría empobináu a averar l'aviación a los nuesos paisanos y paisanes, pero too dende una perspectiva militar y bélica" denuncia Darréu que tien nidio que la idega de facer un muséu d'estes característiques "nun ye natural nesti conceyu, onde nun hai dengún tipu de tradición de aviación militar".Pa la organización xuvenil trátase "d'imponer esti modelu d'Estáu militarista que ye España nos llugares del país asturianu onde menos raigañu tien l'exércitu, cuntando'l cuasi nulu puxu que tien n'Asturies".

Con too ello Darréu-Llangréu camienta qu'esti proyectu ye una "inmoralidá y un exemplu evidente de lo que quieren facer de les cuenques, que nun ye otra cosa qu'un llugar onde esplotar l'ociu como únicu recursu económicu, mentanto van pesllando tol texíu llaboral que de
verdá da puestos d'emplegu". Tratase d'una inmoralidá, despliquen, porque "nun respeta" la situación que carez el conceyu, "onde vemos como pocu a pocu la industria desapaez, y se fomenta la creación d'un museu que va dar perpocos puestos de trabayu y va costar más de 1,5 millones d'euros".Esos 1,5 millones d'euros van tener que ser desembolsaos por tolos llangreanos,"los cuales nun escoyeron de forma democrática, nin de denguna forma l'aprebamientu d'esti nuevu despilfarru museísticu" denuncia Daréu. L'alcaldesa del Conceyu, Esther Diaz, debería, según Darréu, d'avezase a sentir la voz de los ciudadanos, los cuales tan dafechamente a la contra d'esti nuevu plan de museu y quitar la costume de dar el so visto bonu a cualesquier proyectu que-y permita algamar favores electorales.

Amás, como organización de mocedá Darréu tien más razones pa espresar la so "radical negativa a esti atropellu" ya que creyen que l'espaciu onde se pretende facer el museu, allugáu cerca de Valnalón "sedría perfechu pa incrementar les infrastructures de formación llaboral o pa qu'esti mesmu suelu seya emplegáu como suelu industrial de nuevu".Asina, "como mozos y moces tamos careciendo la incertidumbre de que va ser de nós, pues les inversiones llocales solo s'invierten mayoritariamente n'aspectos d'ociu, demientres el texíu llaboral se desanicia cola complicidá de los nuesos gobernantes del Réximen( PSOE-IU-PP )". Amás, Darréu refuga "cualesquier proyectu que se vincule al exércitu español, pues caltenemos qu'esti
cuerpu militar ye una institución rancia y qu'enxamás fexo nada por Llangréu y pol país, namái que reprimir esti pueblu, poro, cualesquier espresión d'esta índole nun representa al nuesu conceyu".

Darréu Llangréu fai un llamáu a les demás organizaciones sociales, polítiques, culturales, sindicales o vecinales presentes nel conceyu a da-y la espalda al muséu de l'aviación. "Fadremos tolo posible por facer lo más popular posible la nuesa crítica radical de la murnia xestión que se
ta faciendo del Conceyu de Llangréu y de lo contraproducente d'esti proyeutu millonariu que nun va aportar nada a les ciudadanes y ciudadanos".

Fonte: infoasturies

Por una escuela asturiana, publica, laica y de calidá


L "asignatura" de Relixón perdió más de 4.000 alumnos en namás seis años nos centros públicos asturianos y eso que'l númberu d'estudiantes matriculaos aumentó en más de 6.000. La sangría d'alumnos que vive esta materia ye especialmente severa nos últimos cursos de la enseñanza non universitaria. En Bachilleratu namá consigue atraer al 15% de los matriculaos. Otra manera, n'Infantil y Primaria sigui teniendo enforma enraigono, sentando nes sos clases al 73%. Por contornes, tamién hai resultaos bien curiosos. Xixón y Nalón yá cayeron per debaxo inclusive del 50%.

Estos son los datos qu'acaba de faer públicos la Delegación d'enseñanza y Pastoral Educativa del Arzobispáu d'Uviéu, correspondientes a la estadística del cursu 2010-2011 de la matrícula de Relixón Católica.

La radiografía global Al marxe de los analises parciales, la delegación señala que, a día de güei, tán cursando Relixón Católica 75.271 estudiantes, lo que representa'l 69% de los 110.006 alumnos a los que se-yos ufierta l'asignatura. Na rede pública'l porcentaxe baxa hasta'l 57% (42.840) y nos centros de titularidá social, alcordaos y privaos, alzase hasta'l 94% (32.431). La suma de dambes redes ye la que refundia esa resultancia del 69%.

L'enclín, tal que lleva asocediendo más d'una década, ye a la baxa y la cayida aceleróse nos últimos cursos. Por casu, nos colexos públicos que dan Infantil y Primaria el númberu d'inscritos pasó del 83% nel cursu 2005-2006 al 73% de l'actualidá, ye dicir que perdió 10 puntos en namás seis años. Y en los institutos ye inda meyor, pasando del 43% al 29% nel mesmu periodu; un retrocesu de 14 puntos.


Fonte: Glayiu

Los empresarios Asturianos nun quieren que la xente estudie, y los qu'estudién que colen


El presidente de la Federación Asturiana d'Empresarios (FADE), Severino García Vigón, considera qu'Asturies puede tener «sobreproducción» de titulaos universitarios, qu'el so mercáu llaboral escarez de capacidá pa dar trabayu a tantos profesionales como se gradúen nes facultaes. «Somos lo que somos: una "rexón" con pocu más d'un millón de persones, con una estructura económica determinada y con una capacidá d'absorción que seique sía inferior a la cantidá de titulaos que lleguen al mercáu llaboral», espunxo ayeri García Vigón, al calor del nivel qu'algamó'l desempléu ente los universitarios asturianos: creció como media un 14% en 2010 y afectó a unos 8.700 llicenciaos y diplomaos.

El presidente de la patronal abogó por abrir una reflexón n'Asturies sobre'l sistema educativu, «sobre qué educación tenemos, qué educación queremos y qué educación podemos pagar». Vigón inclinase por reforzar la Formación Profesional (FP) y «poner los pies na tierra». «A toos gústanos como padres que los nuesos fíos tengan estudios universitarios, pero a ello tendríen d'aportar los meyores talentos y nun convertise nun espilfarru», señaló'l dirixente empresarial. «Asturies tien qu'analizar si la formación que s'imparte respuende a les necesidaes», dixo tamién, n'alusión a un discutiniu perenne: la relativa a la conexón ente'l sistema públicu d'enseñanza -particularmente la Universidá y la FP- y el texíu granible.

Severino García Vigón ve con esmolición que los recursos públicos utilizaos pa formar a los titulaos n'España acaben rentabilizándolos otros países, como Alemaña, cola so ufierta pa fichar universitarios españoles en paru. Pero'l presidente de FADE considera tamién que «nun tenemos de resgar nos les vestidures» pola salida de los mozos con alta cualificación pa trabayar nel estranxeru: «Alemaña ta creciendo y nós tenemos bien de titulaos nes llistes del paru; la realidá ye la que ye y na UE nun hai fronteres. Y puede resultar enriquecedor si la xente vase y vuelve con una esperiencia».

Fonte: Glayiu

L'asturianu sigue vivo en L.laciana


El Club Xeitu convoca'l tercer certame*lliterariu en paḷḷuezu*denomináu, Guzmán Álvarez, col que se va intentar revitalizar la *llingua vernácula del monte occidental ástur-*lleonesa, según la nota de prensa unviada por dicho grupu.

Esti concursu ta abiertu a tola ciudadanía polo xeneral, y esti añu va concedese un únicu premiu. Les obres van poder presentase antes del próximu día 15 de *mayu, y el fallu del xuráu fadráse públicu mientres el mes de xunetu y la entrega del premiu va tener llugar, mientres la celebración del Recital de Paḷḷuezu que se va entamar, per cuartu añu consecutivu, na Casona de San Miguel. Coles mesmes, la obra premiada va publicase nel boletín del Club Xeitu.

Los ganadores d'esti certame n'años anteriores fueron na categoría de poesía «Al Aviséu», de *Irma González-Quevedo, ente qu'en *relatu foi pa «Carta desde'l Vaḷḷe», de Guadalupe Lorenzana, que tamién consiguió'l premiu en poesía l'añu pasáu por "La sulombra d'él", ente que la *modalidá de prosa tuvo erma por nun presentase nenguna obra.

Fonte: Glayiu

El PSOE defende a los corruptos


La candidata socialista a l'Alcaldía d'Uviéu, Paloma Sainz, defendió la xestión del ex conseyeru d'Educación, José Luis Iglesias Riopedre, que mientres siete años "esllombóse pola educación na rexón, concitando'l so respetu personal y profesional".

En declaraciones realizaes a Europa Press, recordó que l'ex conseyeru, --encarceláu por presunta corrupción-- llogró elevar los recursos ministeriales penriba de lo que correspondía a la población y asitiar a Asturies como "la tercer comunidá en bonos resultaos educativos".

Sainz mostróse partidaria de que les investigaciones xudiciales que lleva a cabu'l Xulgáu d'Instrucción númberu 4 de Xixón sigan el so cursu y analícese "en fondura, en toles direcciones y sentíos" pa que se detecten toles supuestes irregularidaes y los responsables "paguen por ello". "Quiero que s'esclare too pronto, de la meyor manera posible", calcó.

Amás, y en confesando la so "sorpresa" pola detención de los que fueron ente'l 2003 y el 2007 los sos compañeros, recordó qu'Iglesias Riopedre "yera'l primeru en llegar a la oficina y l'últimu en marchar" y destacó la so "permanente disponibilidá" pa solucionar los múltiples problemes qu'afectaron siempre al departamentu.

Sainz, que se refirió al so antiguu "xefe" como una persona "con carácter", afirmó que l'apoyu del ex responsable rexonal d'Educación a lo público ta "fuera de toa duda" y encamentó repasar la so xestión y la modernización de la Conseyería "a múltiples niveles".

Siempre en relación a la conocida como 'Operación Marea', la vocera del Grupu Municipal Socialista "alvirtió del peligru" de vincular el procedimientu xudicial col llabor de gobiernu del presidente, Vicente Álvarez Areces, a quien atribuyó una "xestión amplia, bona y ambiciosa, con resultaos estupendes".

Amás, sorrayó que foi la mesma Alministración la que detectó les irregularidaes y les punxo en manes de la Fiscalía. "Paezme bien peligroso que se quiera contaminar lo que ta alredor porque ta en xuegu la lexitimidá de les instituciones y de la política, como instrumentu de llucha pa que les coses funcionen meyor", remachó.

No que se refier a Uviéu, la candidata dixo que los grupos de la oposición nun vieron tovía los espedientes municipales qu'esti xueves-yos ofreció l'alcalde, al qu'acusa de nun permitir l'accesu a la información y de "mentir".

Fonte: Glayiu.