jueves, 18 de junio de 2009

Vesuvius en llucha


Los trabayadores de Vesuvius intensifiquen les movilizaciones en defensa de la continuidá de la fábrica en Riañu y fain frente a un casu claru de desllocalización que trai 100 emplegos directos ya otros munchos indirectos na Cuanca del Nalón. Si esti martes cortaron toles salides d’Asturies per carretera güei pela mañana marcharon dende Riañu a Uviéu xunta dellos cientos de persones.

Cientos de persones sofitaron a la plantiya de Vesuvius nuna marcha vindicativa dende la fábrica de la multinacional en Llangréu fasta les puertes de la Xunta Xeneral. La marcha salió de Riañu pasaes les 8:30 hores y finó pasaes les 13:00 hores delantre la Xunta Xeneral. Ellí un bon garrapiellu xente recibió a los trabajadores y los solidarios y solidaries.

Pel camín, munches foron les persones que dieron puxu y salidarizáronse al pasu de los manifestantes dende los sos vehiculos o dende les sos cases. L'españíu de petardos intensificóse a la enmtrada d'Uviéu pela Tenderina y tamién foron más los que dende les sos cases animaben dende les cases. La marcha taba convocada pol comité d’empresa (CCOO mayoritariamente y UGT) y sofitáronla vecinos de Llangréu, trabayadores de Diasa, xente de CSI, Andecha Astur o PCPE ente otros.

La concentración delantre de la Xunta Xeneral caltúvose demientres una hora, lo que duró un conceyu que dellos voceros de los trabajadores caltuvieron nel interior, y a ella sumáronse abondos uvieinos y uvieines que querían solidarizase colos trabajadores en llucha. L’árbitru internacional llangreanu Manuel Mejuto González tampoco nun perdió la ocasión de solidarizáse colos sos vecinos y tuvo presente na concentración.

Les movilizaciones van siguir mentanto nun se garantice la continuidá d'una fábrica que rentable y el cientu de puestos de trabayu que tán en xuegu.

Cada vuelta son más les movilizaciones obreres n'Asturies énte la fola de despidos, regulaciones d'emplegu o cierre d'empreses. Na cuyuntura socio-económica d'anguañu too indica que tamos énte un momentu de repunte de la conflictividá social.



www.infoasturies.net

CSI ta presenta en La Coruña güei escontra l'acosu llaboral de Banesto.




Güei 17 xunu hebo una concentración frente la sede de Banesto en La Coruña na que participó el sindicatu asturian de clas Corriente Sindical d'izquierda. Los trabayadores y sindicalistes protestaron poles amenaces, presiones y despidos que tan sofriendo dientru la empresa.










Federación nazional-Socialista Asturiana


Artículu de Xune Elipe.


La pérdiga d’argumentos de los detractores de la normalización y oficialidá de la llingua asturiana ye más qu’evidente nestos últimos años. Escomenzaron colo de que nun esistía mesmamente un idioma propiu d’esta tierra, depués pasaron a lo de los milenta bables, más tarde sacaron aquello de que yera articifial, llueu abellugáronse tres la falacia de que nun había demanda, col tiempu inventaron lo de que diba ser carísimo, y d’ehí llegaron a lo de la imposición. Últimamente tán los mandamases de la FSA toos esprecetaos por facer llegar a la ciudadanía’l mensaxe de que detrás de “lo del bable” hai otros intereses ocultos, unos fines realmente macabros y espantibles que perxudicaríen la convivencia pacífica ente asturianos. Por eso s’oponen tan xabazmente a la oficialidá, por cuidanos a toos d’esi monstruu que quedaría llibre si llegare a promulgase tala reconocencia. Namás dende la falta d’argumentos intelixentes y lóxicos pue entendese esta posición, nun-yos queda más que’l recursu al mieu.

Esti emplegu del mieu irracional como elementu del xuegu políticu ye’l mesmu (con toles distancies que se quieran) qu’utilizaron los nazis colos xudíos na Alemaña de los años cuarenta; el presentar a un grupu determináu como un peligru llatente pal restu de la sociedá ye la mesma filosofía que tán esponiendo anguaño los responsables políticos d’Asturies. Palabres como les de Javier Fernández o Fernando Lastra asina lo afita: dicir que la oficialidá llevaría l’ascensu del “nacionalismu escluyente” (como si’l d’ellos nun lo fuere), o que supondría la obligatoriedá (cásique a sangre y fueu) del asturianu, respuende al mesmu pensamientu intransixente y represor d’aquellos que quixeron ser los amos del mundu. Nun reconocer un derechu a una mayoría o minoría de ciudadanos cola sida de qu’eso diría en detrimentu de la llibertá de los otros ciudadanos, ensin prueba nenguna y col únicu argumentu del “porque yo lo digo”, tien un nome: autoritarismu. La utilización del mieu ye l’últimu recursu de les dictadures; ye la fase que tamos viviendo anguaño n’Asturies (“cuidáu con estos del bable que detrás d’ellos hai unes fuercies malignes que son les que realmente mueven los filos…”).

La so “solución final” a esti problema (pa ellos únicamente) de la llingua asturiana yá taba pensada y pactada: nun yera otra qu’aquello del “patrimoniu llingüísticu” de la reforma del Estatutu fallada. Convertir esta llingua nesa patraña llegal supondría cenciellamente firmar la so partida de defunción. Habrá daquién que piense qu’esta comparanza ye escesiva y hasta una barbaridá, pero non menos que les fataes y babayaes que tenemos qu’aguantar los defensores del nuestru idioma, como aquella de que “detrás del bable vienen les metralletes” que dalgún d’estos bienpensantes soltó ensin ponese coloráu hai un tiempu. Pa esti añu, en Halloween, voi amazcarame de bable… ¡uuuuiiiii, qué mieu! Mentanto, pasa a la resistencia.