domingo, 2 de octubre de 2011

Conceyu Abiertu por Noreña denuncia que la Llingua Asturiana sigue tando prohibida na Casa Conceyu


PSOE ya IDEAS votaron a la escontra de que pudiera tratase nel plenu una moción favoratible al drechu a usar l'asturianu.


Conceyu Abiertu por Noreña denuncia que dicha moción foi torgada cola escusa de que "nun tenía calter d'urxencia", polo que PSOE ya IDEAS baltiaron la posibilidá de que l'aniciativa fuera tratada na Casa Conceyu.

Na moción de Conceyu Abiertu solicitábase que'l conceyu de Noreña realizara un conveniu con instituciones como l'Academia de la Llingua Asturiana (ALLA) y l'Oficina de Política Llingüística p'asesoramientu y traducciones o l'Institutu Adolfo Posada pa la formación de los funcionarios.

CAN desplica que "La votación na que se valoraba si incorporar a alderique nel plenu o non la moción sobre la llingua asturiana tuvo que repitise al haber un empate a cinco na primer votación. (Conceyu Abiertu con ún conceyal, IPÑ con tres y FDLI con ún votaron a favor, PSOE con cuatro ya IDEES con ún votaron en contra mientres que PP y FORU con dos y ún respeutivamente abstuviéronse). Na segunda votación repitióse la mesma resultancia y asina foi l'alcalde Cesar Movilla (PSOE) quien col so votu calidable como alcalde y presidente del plenu resolvió l'empate votando en contra de la so almisión a plenu".

Dende Conceyu Abiertu denuncien "l'actitú antidemocrática del alcalde de Noreña y del so partíu (PSOE) qu'aportuna en poner torgues al llibre usu de la llingua asturiana nel nuesu conceyu. De primeres, porque prohibe'l so usu, al nun almitir escritos n'asturianu pa ser trataos en plenu municipal, y de segundes, porque nin siquier almite que pueda aldericase una propuesta anque sía billingüe na que se solicita que sí se puedan tratar mociones escrites n’asturianu. Mentanto los drechos de los noreñenses asturfalantes siguen suspendíos non solo pola actitú antiasturiana del alcalde y los edieles del PSOE ya IDEAS que gobiernen en Noreña y votaron en contra sinón tamién pola ambigüedá del conceyal de Foro Asturias, Inaciu Iglesias, que fala n'asturianu nos plenos pa dempués abstenese nuna votación por que se envalore una moción a favor del asturianu, y pola connivencia del PP col españolismu recalcitrante de los sos hermanos del PSOE".

Conceyu Abiertu por noreña comprométese a "siguir velando polos derechos llingüísticos de los noreñeses" y anuncia que va siguir aportunando "al traviés de tolos calces llegales hasta consiguir que se cumplan los drechos de los asturfalantes en Noreña".