lunes, 12 de septiembre de 2011

Intervención política l'ochu setiembre de Pablo Perez


Intervención como conceyal de Noreña de Conceyu Abiertu nel actu políticu final de la manifestación del Día de la Nación Asturiana.

Na curtia esperiencia que tamos algamando en Noreña no que cinca al trabayu institucional, prestaríame compartir dalgunes observaciones que van llevanos a una conclusión perimportante.

El casu ye que, per un llau, pue paicer qu’al tener representación municipal, facer política pa nós, ello ye dinamizar y tresformar la sociedá na que vivimos, dicía que pue paicer que facer política pa nós podía ser más fácil agora, y desplícome, si ye verdá que tenemos más potencia de trabayu, dalgo más de prensa qu’enantes, pero lo de que seya más “fácil” nun ye asina nin de lloñe y esto debío básicamente a 3 cuestiones qu’ensiguida comprenderéis:

La primer custión ye que la nuesa propuesta política d’izquierdes, asturiana y soberanista nun ye bien acoyía pol poder, que ve peligrar los sos privilexos, y ye por esto qu’enxamas cesarán les campañes de criminalización y represión. Faigamos lo que faigamos van tratar de tiránoslo enbaxu y esto ye dalgo colo que yá cuntábemos y tenemos que siguir cuntando.

Una segunda custión, quiciaves menos conocía, ye que les instituciones tienen la so propia inércia y ello fai perdifícil camudar dalgo n'elles, másime teniendo namás un representante de 13.

Nel Ayuntamientu, como n’otres instituciones, esisten una pila de normes, lleis, reglamentos y mierdes que nun sólo nun valen pa garantizar derechos sinon que, na práutica, van ser usaos como un arsenal d’escuses al serviciu del poder pa desmovilizar cualisquier tipu de movimientu que nun-yos interese. Y pueo dicivos que n’esto nel mio pueblu son rialmente buenos, anque claro tá, estes torgues y pilancos nun son d’aplicación a los “suyos”.

La tercer custión que fai que nun seya fácil facer política ye la percepción que se tien de la mesma, ye dicir, como’l poder lo que pretende ye “profesionalizar” o meyor dicho “mercantilizar” la política, lo que faen ye despolitizar la sociedá al máximo, métennos miéu, fuércennos a vivir na cuerda floxa y depués preséntense a si mesmos como salvaores. "Nun-vos preocupar, sabemos que tais pasándolo mal, votainos y dexáinos que vos salvemos…"

Romper esta percepción que fai que la xente pida a los políticos, al conceyal, al diputáu, etc..., el que la xente pidamos que se faigan coses ensin participar n’elles ye dalgo muy malo, porque, per un llau, pídense coses que nun se puen facer y, per otru, nun se deprende como furrulen les instituciones y como podemos superar les torgues que mos imponen. Ye básico desprofesionalizar no posible la política y implicar a la sociedá nel nuesu proyeutu y hai qu’entamar camudando esa mítica espresión de "tenieis que facer esto"… o "hay que facer aquello" por "que vos parez si facemos esto" o "tenemos que facer aquello".

Partiendo d’estes 3 custiones:

Qué'l nuesu proyeutu va escontra los privilexos del poder y ye d'esperar que faigan tolo que puedan pa criminalizanos y repriminos, lo que nun quita que la razón acabará trunfando y esa ta de la nuesa parte.

Qué les instituciones tienen muncha inércia a favor del status-quo y de fechu la batalla ye precisamente que nun seya la institución la que mos camude a nós, sinon al revés.

Qué’l poder trata d’alienanos y despolitizanos y esto fai que’l pueblu desconozamos lo mecanismos que tenemos pa poder influyir na toma de les decisiones que van afeutar a les nueses vides.

Partiendo d’esto la conclusión ye que:

Algamar representación institucional ye un trabayu que lleva tiempu y esfuerzu; l’empeñu y la constancia d’un grupu de trabayu ye dalgo qu’el pueblu trabayaor sabe valorar. Pero hai más, pa que se pueda valorar, tien que conocese, tien que sabese y pa eso hai que trabayar nes distancies cortes, hai que falar colos vecinos y vecines, dase a conocer, esparder el nuesu discursu y recoyer les aportaciones de la xente, sacar l'alderique a la cai… Esto ye lo que realmente permite algamar representación.

Pero hai más, entá, y tien relación coles otres observaciones, y ye qu’esti empeñu, esta constancia esti trabayar nes distancies cortes ye lo que-y da fuercia a un representante institucional pa poder facer coses, pa poder influyir na institución, incluso siendo namás unu.

Ye’l puxu la xente por meyorar, por finar coles inxusticies y cola discriminación, ye esa rempuesta social dinámica y organizada, la que permite qu’una determinada propuesta salga alantre o non.

El pueblu, organizáu y siempre que braeramente sienta como suya la propuesta, ye dicir siendo co-participe, ye capaz de forzar a les organizaciones polítiques con representación a atender a les razones, anque seya namás de cuandu en cuandu.

Resumiendo lo que se demuestra en Noreña ye que trabayando, con constancia y coherencia, el nuesu proyeutu políticu pue entrar nes instituciones y amás cola misma receta toi seguru que podremos facer camudar a les propies instituciones.

Se que la mayoría ya conocíeis esto, pero aún asina prestame recordalo güei equí, ya que siendo precisamente yo'l conceyal, quiero que naide se llame a engaños y que se sepa que lo que se puede y no se puede llograr en Noreña y n’otros conceyos nun va depender de mi, sinon de toes y toos. Ehí ta’l kit.

Sedrá difícil que lleguemos a ser mayoría, ye verdá, pero tamién ye verdá que nun fai falta ser mayoría pa poder condicionar la política y lliderar un proyeutu de trasformación social.

Asina qu’espero que teamos viendo los primeros pasos d’un llargu camín empobináu a algamar la llibertá y la xusticia social n’Asturies y nel restu’l mundu, que tampoco nun escaecemos los deberes que mos asisten pa con otros pueblos.

¡Xuntes podemos!

¡Puxa Asturies Socialista!

* Pablo Pérez Fonseca ye conceyal de Conceyu Abiertu por Noreña