jueves, 15 de marzo de 2012

Asturies, un país d'Europa.

...Falar d’autodetermín ye falar d’un derechu reconocíu internacionalmente y que permite qu’una comunidá d’habitantes tenga llexitimidá pa decidir el so propiu futuru colectivu y siguir el camín que-y pete como pueblu tal y como espeya la declaración d’Alxer del añu 1976. El nuesu país, una de les primeres naciones-estáu modernes d’Europa, ye güei, según l’estatutu de ruina autonomía, una “comunidá hestórica”, frente a Galicia o Euskadi denominaes “nacionalidaes hestóriques” o Catalunya que yá ye una “nación” con toles de la llei.
La mocedá d’izquierda alternativa y asturianista que representamos nun puede nin ha d’escaecer enxamás esti derechu, que tien de tar presente nes reivindicaciones polítiques a defender nos años vinientes. Asturies, como pueblu, tien de facer el so propiu camín, ensin mimetismos nin imitaciones con otros movimientos nacionalistes, pero deprendiendo de los aciertos y errores de caún d’ellos a lo llargo de la so llucha.
La independencia, como conceptu políticu ye la máxima espresión del derechu d’autodetermín d’un pueblu, constituyéndose n’estáu soberanu, con plena autonomía y ensin intervencionismu políticu y económicu dende acullá de les llendes alministratives establecíes...

EL SOYÁU ALTERNATIVU, Mayu de 2006, Documentu 1. Espublización de MIAS.

Rempuesta de N'Ast a les declaraciones d'Ignacio Prendes d'UPyD

El sucursalismu españolista torna a recurrir a falacies pa llexitimar les sos posiciones antiasturianes.

El candidatu a la presidencia del Gobiernu autonómicu, Ignacio Prendes, rializó unes declaraciones en La Nueva España que merecen una reseña pela nuesa parte. El dirixente d’UPyD afirma que "Nosotros no somos partidarios de la oficialidad del asturiano", lo cual yá sabíemos. Y ye qu’amás nun podíamos esperar otra posición dende una formación política qu’articula tol so discursu en redol a la esaltación del nacionalismu estatalista y de la tecnocracia, asina como a una pretendida superación de les ideoloxíes y de les clases sociales.
De siguío xustifícase argumentando qu’en Asturies nun esiste "una situación de bilingüismo real". Lo que nun esiste n’Asturies ye una situación de billingüismu equilibráu social ya istitucionalmente, dándose una permanente presión estructural sobro la población asturfalante pa que vaiga adoptando ca vuelta más la llingua española na so vida cotidiana. Pero claro pal nacionalismu españolista xabaz que representa Ignacio Prendes la única posición posible énte’l conflictu llingüísticu asturianu ye la mesma negación del Otru y el falseamientu de la rialidá sociolóxica del País. Si esapaez la comunidá asturfalante, esapaez la situación antidemocrática de negación sistemática de derechos civiles. Esa ye la so solución pa UPyD.

Dempués por embargu declara que "la llingua asturiana es un patrimonio cultural, que sentimos como propio y que hay que cuidar y proteger". Ye dicir, tres realizar un plantegamientu abiertamente agresivu haza los asturfalantes de siguío pretende esponer una postura más amable pa cola la llingua en sigo mesma pero d’una mena mui asemeyada a la del PSOE, ello ye, amenorgándola siempres a la categoría de reliquia cultural desprovista de cualisquier tipu de dinamismu social.

A lo cabero señala que "en España ya hay demasiadas barreras y no estamos dispuestos a levantar ni una sola más". Asina con tal de torgar l’avanzar na reconocencia de la pluralidá llingüística del Estáu español ta más que dispuestu a siguir calteniendo les rellaciones de desigualdá y opresión sociollingüística qu’esisten nel País Asturianu, les cuales impliquen pa los asturianos una barrera nel exerciciu d’unos drechos humanos fundamentales: los drechos llingüísticos.

Iniciativa pol Asturianu internacionalízase

L’asociación en defensa de la llingua asturiana, fundada hai trés meses fai pública la so páxina de Rellaciones Internacionales en Facebook. Amás, en dellos díes espérase poner a furrular la seición equivalente en Twitter.L’asociación en defensa de la llingua asturiana Iniciativa pol Asturianu vien de facer pública la so páxina internacional en Facebook baxo’l nome “Initiative for Asturian – International”. L’envís d’esta iniciativa ye’l d’emplegar les redes sociales pa da-y un puxu a la internacionalización de la llingua asturiana y la so problemática y, d’esti móu, dar a conocer la so situación, esparder el so conocimientu y enfotar a tola xente, incluyío la xente foriato, a sumase al movimientu de reivindicación llingüística. Dende la so apaición na rede, l’asociación vien espublizando toles sos noticies y aiciones en trés llingües (asturianu, castellán ya inglés).
Agora, con esti pasu, inténtase facer que l’asturianu y la so problemática seyan más accesibles y que cualaquier persona, seya d’onde seya, pueda involucrase, como yá asocediere nel pasáu con della xente foriato de renome, como ye’l caso del premiu Nobel irlandés Seamus Heaney, quien tien espresada la so simpatía haza la llingua y el so pruyimientu pola oficialidá.
A lo cabero, l’asociación, al traviés de la so Vocalía de Rellaciones Internacionales, convida a tola xente a sumase al proyeutu y a facer llegar esta iniciativa a tol mundu, seyan asturianos o non.

FONTE: Asturnews