sábado, 16 de julio de 2011

El CUPA alcuerda un nuevu Reglamentu col Rector: Podrán presentase tesis n’asturianu


El Conceyu Universitariu pol Asturianu (CUPA) aconceyó na tarde del vienres con Vicente Gotor, Rector de la Universidá d’Uviéu, col envís de buscar una solución pal conflictu denunciáu pol CUPA y pol que nel nuevu Reglamentu d’Estudios de Doctoráu nun se permitía la presentación de tesis n’asturianu. Dende’l CUPA anuncien “salimos con compromisu de redacción que permite presentar tesis n’asturianu y que va aprovase esti xueves en Conseyu de Gobiernu”.

Javier Cubero ya Inaciu Galán, miembros del CUPA, tuvieron nel conceyu nel que Vicente Gotor prometió aprobar una nueva redacción del Reglamentu, nel Conseyu de Gobiernu de la Universidá, del próximu xueves 21 de xunetu. El nuevu borrador, queda de la siguiente manera no que cinca al usu del asturianu:

Artículu 25, 2.a) La memoria que recueye’l llabor fechu na tesis doctoral redactaráse n’español. Sicasí, la Comisión de Docotoráu va poder autorizar la so redacción n’otru idioma oficial de la Unión Europea, previu informe de la Comsión Académica del Programa de Doctoráu, y siemprres que se garantice que los miembros del Tribunal tán en condiciones de xulgala. N’esti casu, la memoria ha contener el resume y les conclusiones n’español. Coles meses condiciones, y d’alcuerdu col artículu 6.2 de los Estatutos de la Universidá d’Uviéu, la redacción podrá facese en llingua asturiana.

Pal CUPA “d’esta manera dase solución a un problema hestóricu” na Universidá d’Uviéu yá que van poder presentase tesis n’asturianu “ensin torgues de tipu llegal pesie al deficiente estatus del asturianu”, que dende’l CUPA creen necesario “declarar oficial p’acabar con toes estes torgues d’una vez”.

El CUPA quixo agradecer el sofitu nesta iniciativa de los ciudadanos que presentaron la protesta propuesta por esta organización a la Universidá d’Uviéu, “que recibió cientos d’apoyos particulares”, afirmen. Amás reconocen “el llabor de l’Academia de la Llingua Asturiana nesti procesu y de profesores y estudiantes de la propia Universidá, coles sos valioses aportaciones”.

Agradecen al Rector “ la solución d’esti conflictu” y celebren “la fin d’esta situación de marxinalidá qu’esistía pa la llingua asturiana dende va más de 400 años y que vien causando dellos casos qu’enfrentaron a la Universidá d’Uviéu colos sos alumnos nos xulgaos”. Una norma qu’hasta agora venía contradiciendo a los propios estatutos de la Universidá y la Llei d’Usu del Asturianu de 1998 que, recuerden, diz que “Tolos ciudadanos tienen derechu a emplegar el bable/asturianu y a espresase nél, de pallabra y por escrito”.

Dende’l CUPA afirmen que tará, de magar esti momentu, “sollertes al cumplimientu d’esti Reglamentu” y animen “a tolos doctorando a facer y presentar la so tesis n’asturianu”, agora que, recuerden “van cuntar col sofitu llegal algamáu gracies a esta redacción nueva del Reglamentu de Doctoráu”.

El CUPA amuesa nel comunicáu unviáu poco dempués del conceyu’l so contentu polo que consideren “una bona noticia pa la llingua asturiana y pa la Universidá d’Uviéu y amás, el cumplimientu d’unu de los oxetivos principales del CUPA dientro del procesu de normalización del asturianu na Universidá”.

ASTURNEWS