martes, 14 de diciembre de 2010

Comunicau de Darréu en solidaridá colos trabayadores de Duro Felguera.


Darréu desixe que se garantice'l futuru de Duro Felguera en Llangréu ensin despidos

Noticia asoleyada en www.darreu.org:

El conceyu de Darréu en Llangréu quier treslladar una vegada más, el so sofitu a los trabayadores de Duro Felguera, que nesta ocasión tan asistiendo a una nueva agresión. Una agresión peligrosa enforma, pues la empresa quier reducir la plantilla de los talleres de Barros nun 60%, o lo que ye lo mesmu, despedir a 90 trabayadores de los 150 que conformen l'actual plantilla.

Dende Darréu queremos espresar el nuesu refugu a esti nuevu plan de la direutiva de la empresa, que nun ye más qu'un nuevu intentu pa pesllar les instalaciones de la empresa en Barros y finar cola actividá de la empresa en Llangréu. Ye murnio que'l conceyu que vio ñacer a la empresa seya'l mesmu de la quier facer colar, pa entamar a dedicase a la especulación. Especular y escaecer dafechu, les décades que los trabayadores enriquecieron a los sos dirixentes. Otra vuelta la especulación quier desmantelar una bona parte del nuesu texíu industrial cola escusa de reducir pérdides, anque son conocios los multimillonarios beneficios que s'embolsen los cabezaleros de la empresa.

Poro, dende Darréu desiximos como mozos y moces, y tamién como llangreanos qu'apare esta situación. Que se vea onde foi a parar la financiación pública que se-y dio a Duro Felguera y qué compromisu quier la empresa col Conceyu de Llangréu. Tamién queremos sorrayar el papel hipócrita del gobiernu llocal del PSOE, el mesmu paez tener escuros intereses, pautaos cola empresa en dellos terrenos del conceyu, propiedaes anguañu de la Duro.

Finalmente llamamos a tola mocedá de Llangréu a que se solidarice colos trabayadores afeutaos pol Espediente de Regulación d'Emplegu y qu'amuese'l so sofitu nes convocatories que se vayan a facer. Ye fundamental la unidá ciudadana pa qu'esta estratexa de DF pa dedicase a la especulación, nun se llegue a executar. El mugor d'esti pueblu engrasó les sos máquines munches décades pa qu'ellos tuvieren esos beneficios astronómicos, y agora quieren pesllar Barros pa dempués pesllar Asturies.

¡FUTURU P'ASTURIES! ¡FUTURU N'ASTURIES!

Declarada la oficialidá de la llingua galesa


Dempués d’años d’alderique


Foi la llexislación más complexa y llarga aprobada fasta agora pola Asamblea Nacional de Gales, pero’l pasáu día 7’l galés, la llingua celta mesma del país, pasó a tener l’status de llingua oficial, per primer vegada na hestoria del autogobiernu en Gales. La llexislación, una de les promeses del actual Gobiernu de coalición del Partíu Llaborista (LP) y del Plaid Cymru (PD), inclúi tamién una serie de midíes pa garantizar l’usu del idioma na vida pública.

De primeres, la llei crea un comisionáu pa la llingua galesa, que va sustituyir a la Welsh Language Board, y que va tener como oxetivu principal fader cumplir midíes que garanticen la proteición de los drechos de los falantes.

Tamién inclúi un sistema p’asegurar que los muerganismos públicos y dellos privaos ufierten servicios en galés. D’ente los privaos, trátase principalmente de compañíes elléitriques, de gas y de telecomunicaciones, ente otros, les que tendrán d’axustar col comisionáu pa la llingua qué usu faen del galés.

Otros muerganismos creaos de nuevu son un tribunal de la llingua galesa, nel que los falantes van poder recurrir cuestiones rellacionaes cola provisión de servicios nel idioma, sigún el Welsh Language Partnership Council, un muérganu consultor que va aconseyar col Gobiernu galés sobre la estratexa a siguir sobro la llingua.

Al pesar de que’l Gobiernu considera l’aprobación de la llei marcó "un día hestóricu" pa la llingua galesa, dellos seutores protestaron pola falta d’ambición de la midida. Cymdeithas, la principal organización pa la llingua, ye’l principal esponente. Declararon que falta un principiu fundamental: la reconocencia de los drechos de los falantes. Argumenten que ye una llei que da poder a los funcionarios, pero non a la xente, y que lo que fai falta ye dar servicios llingüísticos "en llugar d’esperar que los falantes protesten" cada vegada que quieran utilizar la so llingua.

De fechu, ún de los diputaos del Plaid Cymru, Bethan Jenkins, presentó una enmienda a la propuesta de llei nesta llínia, que foi refugada por 32 votos a la escontra y 16 a favor. Jenkins proponía un cambéu qu’establecía drechos concretos pa los falantes, y tamién proponía que la oficialidá de la llingua fuera incondicional, yá que nel testu orixinal hai una llista d’esceiciones que condicionen l’status.

Fonte: Aruelu.

1.132 pueblos a puntu de quedar ensin xente


627 llocalidaes yá tan despoblaes.

Unes 1.132 entidaes de población de 68 conceyos de la Comunidá Autónoma del 'Principado de Asturias', tienen como muncho 5 vecinos y vecines, según consta nel nomenclátor d'Asturies 2006-2009. Yá hai 627 llocalidaes despoblaes anguañu. Los datos confirmen la sangría demográfica de les zones rurales, que, pa enriba, presenten un avieyamientu altu de la población.

Mirando por conceyos con más númberu de pueblos en pelligru de quedar ensin población, Mieres ye'l que tien más, 125 núcleos onde vicen ente 1 y 5 persones,, d'ellos 37 tienen namás un vecín. Amás esti conceyu yá ye'l que tien más pueblos vacíos (122). El segundu conceyu más afectáu ye Villaviciosa, con 85 pueblos en riesgu. Síguilu Samartín con 65 pueblos, Llaviana, con 58 y Llangréu con 54.

Ente los conceyos menos afectaos tán conceyos como Avilés, Caravia, Colunga, Llanes, Navia, Noreña, Onís y Peñamellera, con un pueblu en riesgu de quedar despobláu.

Fonte: Infoasturies.