miércoles, 16 de mayo de 2012

James Connolly: Socialismu y Nacionalismu (1897)

Anguañu n'Irlanda trabayen una riestra organismos que busquen caltener el sentimientu nacional nel corazón del pueblu irlandés. Estos organismos, como'l movimientu pola Llingua Irlandesa, les Socidáes Lliteraries o los Comités de Conmemoración, ensín llugar a dulda tan faciendo un trabayu de provechu atemporal pa esti país aidando a salvar de la estinción la preciada hestoria humana y nacional, la llingua y les carauterístiques del nuesu pueblu.

Por embargu, esiste'l peligru de qu'altravíes d'una afinidá escesiva a los sos métodos de propaganda, y polo tanto a una neglixencia sobro los aspeutos más importantes de nuesa sociedá, sólo trunfen unos estudios hestóricos estereotipáos y una adoración del pasáu, o un nacionalismu productu d'una tradición – gloriosa y heroica – pero únicamente una tradición. Güei les tradiciones pueden y davezu faenlo, aportar la bas pa un martiriu gloriosu, pero enxamás podrán ser lo suficientemente fuertes como p'aguantar la tormenta d'una revolución y qu'esta llegue a bon puertu.

Si'l movimientu nacional de los nuesos díes nun se llenda a rememorar vieyes traxedies de la nuesa hestoria, debe amosar capacidá de tar al altor de les esixencies del momentu. Debe amosar al pueblu irlandés que'l nuesu nacionalismu nun ye n'esclusiva una obsesiva idealización del nuesu pasáu, sinón que ye capaz de formular una clara y definitiva rempuesta a los problemes d'anguañu y un modelu políticu y económicu capaz d'axustase a les necesidáes del futuru.
Esti ideal políticu y social, toi convencíu, puede algamase altravíes de la franca aceutación de los aflixíos y serios nacionalistes de la República como'l so oxetivu.

Non una República, como en Francia, onde una monarquía capitalista con un líder escoyíu fai chancia de los albuertos constitucionales d'Inglaterra y que n'abertal alianza col despostismu moscovita fai afalagos de la so apostasía a les tradiciones de la Revolución. Non una República como nos Estáos Xuníos, onde'l poder del dineru afitó una nueva tiranía baxo formes de llibertá; onde, cien años dempués qu'a los pies del caberu casaca encarnada contaminara les cais de Boston, los señores y financieros británicos impunxieron sobro los ciudadanos americanos una sumisión que comparada colos impuestos prerrevolucionarios convierte-yos en simples pequeñeces.

¡Non! La República que quinxera presentar énte los nuesos compatriotes sedrá d'un cálter que'l simple fechu de mentar so nome servirá por siempres como faru pa los oprimíos de cualesquier llugar, siempres calteniendo per delantre la promesa de llibertá y bayura como recompensa a los esfuercios realizaos.

Al llabriegu en réxime d'arrendatariu, bas del terratenientismu per un llau y la competitividá americana pela otra, como si tuviera ente les piedres de moler d'un molín; a los asalariaos nes ciudáes, sofridores de la carga'l capitalista que convierte n'esclavu al trabayaor del campu, que mátense trabayando por un sueldu que malapenes ye suficiente pa caltener xuntos cuerpu y alma; de fechu, pa toos aquellos millones d'esplotáos que la so miseria sofita l'aparentemente espléndidu texíu de la nuesa moderna civilización, la República Irlandesa pronunciaría la pallabra que remembraría un puntu d'alcuentru pal agospiu pal oprimíu, un puntu de partida pal socialista, entusiasta na causa de la llibertá humana.


Esta xunión ente les nueses aspiraciones nacionales coles esperances de los homes y muyeres qu'alzaron l'estandarte de la rebelión n'aquel sistema de capitalismu y señoritismu, del que l'Imperiu Británicu ye'l más resueltu y agresivu defensor, nun debería, so nenguna circunstancia, causar elementos de discordia ente les files de los nacionalistes consecuentes, y serviría pa faenos con fresques reserves de fuercia moral y física abondes pa llevantar la causa d'Irlanda hasta una posición de más autoridá qu'ocupara dende'l día de Benburb.

Puede retrucase que l'ideal d'una República Socialista, implica, como asina ye, una completa revolución política y económica que de manera segura enayenaría a toos nuesos partidarios de clas media y aristocrática, quienes tarreceríen la perda de les sos propiedaes y privilexos.


¿Qué quier dicir esti retruque? ¡Que tenemos qu'aselar a les clases privilexaes n'Irlanda! Pero la única manera de desarmar la hostilidá ye asegurándo-yos que n'una Irlanda llibre los sos “privilexos” nun se van ver afectáos. Esto ye, garantizar que cuando Irlanda sía llibre de la dominación foriata, los soldáos irlandeses van protexer los fraudulentos beneficios del señoritu capitalista de les “delgáes manes de los probes” ensín reconcomios y la mesma eficacia que los emisarios d'Inglaterra a día de güei. Baxo otra condición nun se van xunir les clases a nós. ¿Cree daquién que les mases van lluchar por esos ideales?

Cuando se fala de lliberar Irlanda, ¿falamos n'esclusiva de los elementos químicos que componen la tierra d'Irlanda? ¿O falamos del pueblu irlandés? Si ye ésti'l casu, ¿de qué se supón que se-yos va lliberar? ¿Del dominiu d'Inglaterra? Pero tolos sistemes d'alministración política o la maquinaria gubernamental son namái espeyu de les formes económiques sobre les que se sofiten. La llei inglesa n'Irlanda nun ye amuesa del fechu de que los conquistadores ingleses forxaron nel pasáu un sistema de propiedá fundáu nel espoliu, el fraude y l'asesinatu; lo que fai que l'exerciciu actual de los drechos sobre la propiedá entamáu nesa dómina implique una continua práutica d'espoliu y fraude llegalizáu. La llei inglesa preséntase como la forma de gobiernu más válida altravíes de la cual l'espoliu ye protexíu, y l'exércitu inglés ye la ferramienta más flexible cola qu'executar l'asesinatu llegal cuandos los mieos de les clases pudientes asina lu reclamen.
El socialista, que destruyiría dafechu la totalidá del sistema d'una civilización absolutamente materialista, que como la llingua inglesa adoptemos como propiu, ye, repito, en demasía, mayor a les lleis y tutela ingleses que'l pensador superficial qu'imaxina que ye posible conciliar la llibertá irlandesa con eses dañibles y desastroses formes de sometimientu económicu basáu na tiranía terrateniente, el fraude capitalista y la corrupta usura; frutes podres de la conquista normanda, la incrédula trinidá de los que Strongbow y Diarmuid MacMurchadha (lladrón normandu y traidor irlandés) fueron apropiáos precursores y apóstoles.
Si mañana echáis al exércitu inglés ya izáis la bandera verde sobre'l Castiellu de Dublín, nun siendo qu'entaméis la organización d'una república socialista tolos vuesos esfuercios sedríen en devanéu. Inglaterra inda vos apoderará. Fadralo altravíes de los sos capitalistes, de los sos terratenientes, altravíes de tol conxuntu d'instituciones comerciales ya individuales qu'enllantó nesti país y que tán regáes coles llárimes de les nueses madres y el sangre de los nuesos mártires.Inglaterra va apoderavos hasta llevavos a la ruina, inclusive mentantu los vuesos llabios ufierten un homenaxe hipócrita al santurariu d'esa Llibertá que la so causa traicionastis.

Nacionalismu ensín socialismu – ensín una reorganización de la sociedá so una bas d'una forma más amplia y desenvuelta d'esa propiedá común que foi la bas de la estructura social de l'Antigua Erin – nun ye más que cobardía nacional.

Sedría l'equivalente a una declaración escontra los nuesos opresores, qu'hasta agora llograren contaminar en nós los sos malváos conceutos de xusticia y moralidá, de que nós los decidimos finalmente aceutar a la nuesa manera. Nun precisamos un exércitu ayenu pa forciar eses idees sobre nós nunca más.

Como socialista, toi preparáu pa faer tou lo qu'un home ye capaz de faer pa que la patria de nueso algame'l so llexítimu drechu: la independencia; pero si entrúgaseme si modificaría una coma na coma na reclamación de xusticia social p'asina apaciguar a les clases privilexáes, entós teo de refugar esti drechu. Tal aición nun sedría nin digna nin realiza. Recordemos qu'el que camina de llau del Diañu enxamás algama'l cielu. Proclamemos n'abertal el nuesu creu, la llóxica de los acontecimientos ta de la nuesa parte.


22M: Fuelga na Enseñanza Pública.

La XDLA tacha d'«involucionista» la eliminación del topónimu tradicional

La Xunta pola Defensa de la Llingua (XDLA) sacó un comunicáu onde refuga la eliminación del topónimu Xixón del logotipu nuevu del Festival Internacional de Cine y tacha esta midida de «rancia y involucionista» pa cola toponimia asturiana. Diz la organización en defensa de los derechos llingüísticos que «la imposición d'esti diseñu, obra del valencianu Javier Mariscal, carga directamente contra la denominación del certame, onde taba yá plenamente normalizada la presencia del asturianu al traviés del usu del topónimu tradicional, que ye oficial dende setiembre del 2006».

Na XDLA sorpriende qu'esti tipu d'acciones lleguen dende la Conceyalía de Cultura de Xixón porque los sos responsables son, precisamente, los encargaos de visibilizar la toponimia tradicional. Amás, nel comunicáu señalen que, hasta'l momentu d'ocupar cargos públicos, delles persones d'esti departamentu –como'l propiu conceyal, Carlos Rubiera, o'l director de la Fundación Municipal de Cultura, Xosé Nel Riesgo– «desempeñaron un papel activu y destacáu nel procesu de dignificación de la nuestra cultura».

Otru fechu que llama l'atención a la organización en defensa de la llingua ye que la Conceyalía de Cultura de Xixón anunciara, cuando'l cambiu de dirección del certame cinematográficu, que se-y diba dar a ésti un calter «más asturianu y popular», dalgo que la XDLA «nun entiende» cómo pue ser posible si, nesta edición, el logotipu del festival desanicia la forma tradicional.

Por too ello, la Xunta pola Defensa de la Llingua esixe al Festival Internacional de Cine de Xixón que restituya, «de manera inmediata», la denominación «de siempre» y reclamen a los responsables de cultura del Conceyu xixonés que, «por coherencia cola so trayectoria asturianista», se pronuncien al respective.
Fonte: Les Noticies