lunes, 20 de febrero de 2012

N’Ast pide poder votar n’asturianu nes elecciones del 25-M



L’asociación N’Ast, n’escritu presentáu énte la Xunta Eleutoral Provincial solicitó formalmente a la mesma “que facilite a tolos asturianos l’exercer el so drechu a votar n’asturianu, emitiendo les papeletes eleutorales de toles candidatures presentaes a estes prósimes eleiciones del 25 de marzu en llingua asturiana y distribuyéndoles con normalidá nos colexos eleutorales”, pa dar acabu “d’una vegada” a lo que califiquen de “situación predemocrática que carecemos anguaño”.



Con esta petición N’Ast aguarda que se se fine “cola contradictoria situación agora mesmo esistente na que se validen les papeletes en llingua asturiana al empar que s’impide la so pre¬sencia nos colexos eleutorales”, lo que supón pa N’Ast “una incaltenible práutica d’apartheid llingüísticu col que se vulneren los llexítimos drechos y llibertaes de los asturianos en materia llingüística”.




Fonte: Asturnews.

Iniciativa pol Asturianu protesta pol retayu de financiación a l’Academia de la Llingua Asturiana



L’asociación aprovecha pa recordar que la máxima institución llingüística asturiana sigue ensin recibir fondos del Gobiernu central.




a organización Iniciativa pol Asturianu considera que’l retayu d’un 40% a los presupuestos de l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA) ye un ataque al idioma asturianu, nun contestu mui difícil pa la llingua d’Asturies, y teniendo en cuenta que l’ALLA ye una institución siempres austera y que yá hasta agora cuntaba con namás los fondos imprescindibles pal desenrrollu del so llabor.



Por ello pedimos al Gobiernu d’Asturies que rectifiquen esta partida del presupuestu prorrogáu pa 2012, calteniendo, polo menos, la cantidá establecida pal añu anterior, y nunca con rebaxes penriba de la media del restu de los retayos de presupuestu.




Financiación estatal: l’asturianu nun cuenta




Amás, Iniciativa pol Asturianu, recuerda que ye tamién responsabilidá del Gobiernu d’España la financiación de l’Academia de la Llingua Asturiana, pues nos sos presupuestos incluyen una partida pa financiar a toles academia de les diferentes llingües que se falen nel Estáu español.
La Real Academia Española recibe más de 4 millones d’euros, mientres que l’academia del catalán (l’Institut d’Estudis Catalans) recibe cuasi 1 millón d’euros, la de la llingua vasca, mediu millón d’euros y la Real Academia Galega, 200.000 euros. Esto supón una nueva marxinación hacia la nuesa llingua, que nun cuenta pa les autoridaes estatales.




Por ello, Iniciativa pol Asturianu reclama al Gobiernu d’Asturies, amás del cambiu nos sos propios presupuestos, qu’esixa al Gobiernu d’España una partida pa l’ALLA nos presupuestos xenerales, pa finar con esta marxinación a la institución asturiana y ayudar a la financiación d’una institución imprescindible pa la normativización del idioma.


Fonte: Aruelu.