lunes, 26 de marzo de 2012

Posicionamientu de Darréu énte la fuelga xeneral.


Dende la mocedá independentista y revolucionario queremos pronuncianos alrodiu de la fuelga xeneral convocada a nivel estatal y que, polo tanto, tendrá’l so desendolcu na nuesa nación.Otra vegada más, les centrales sindicales de CC.OO y UGT realicen una convocatoria de fuelga xeneral con retrasu, de la mesma manera qu’ocurrió n’anterior reforma llaboral desendolcada pol PSOE y que tuvo la so correspondiente xornada de fuelga, al igual qu’ésta vegada, dacuando la mesma yá ta siendo aplicada nos centros de trabayu en perxuiciu de los y les trabayadores afeutaes.
D’otru lláu, consideramos que la convocatoria de fuelga xeneral ta más que xustificada, y non sólo pola regresiva reforma llaboral aprobada pol gobiernu estatal formáu pol PP, sinón que también pola situación xeneral de crisis económica, llaboral, social, identitaria, cultural, etc. que dende va décades vien careciendo’l nuesu país. Sicasí, también ye evidente que dende’l sindicalismu mayoritariu enxamás se da una rempuesta específica que correspuenda al ámbitu asturianu, sinón que ye necesario que les centrales sindicales a nivel estatal dean la orde pa entamar a movilizase.
Poro, el sofitu de Darréu a la xornada de fuelga hai qu’atalantalu dientru del contestu xeneral de la nuesa nación, na que ye pernecesariu tou actu de protesta y contestación social escontra les élites polítiques y económiques que somorguien al nuesu país y los sos intereses a los de so, asina como a los intereses del estáu. Al mesmu tiempu, denunciamos la inoperancia a nivel autónomu de CC.OO y UGT d’Asturies , nun respondiendo polo tanto a los intereses concretos de la clas obrera asturiana, que vien requiriendo movilización dende va años ensin atopar rempuesta dala dende’l sindicalismu mayoritariu.
Amás, Darréu vindica una vegada más que la igua pa la situación xeneral del país, y nesti casu concretu pa la igua de les dificultaes que’l pueblu trabayador asturianu atopa nel tarrén llaboral, asina como la perda de drechos que vien sufriendo, ta na soberanía del pueblu asturianu, ye dicir, que’l pueblu asturianu seya quién a decidir el marcu de rellaciones llaborales nel que desenvolvese, atendiendo namái qu’a les necesidades concretes y especifiques de la nuesa clas obrera. Pa ello, como ye evidente, ye necesariu un nivel munchísimo mayor de soberanía nel tarrén políticu, dalgo poco factible cola actual estructura política ocupada por partíos que son dirixíos dende la capital del Reinu d’España.
Del mesmu móu que puxamos pola soberanía, dende la mocedá independentista camentamos una vegada más que’l pueblu asturianu nun tien otru camín qu’avanzar haza’l socialismu, considerando que baxo ési sistema nun se produciríen los atropellos a los drechos del pueblu trabayador que sí se desendolquen baxo la cadarma capitalista, n’actualidá na modalidá neoliberal. Amás d’ello, nun concebimos un pueblu soberanu dafechu que nun furrule baxo criterios socialistes, polo que la demanda de soberanía y socialismu van de la mano pa la nuesa organización.
En definitiva, Darréu vindica la soberanía y el socialismu como camín pa qu’Asturies algame los sos drechos como pueblu, y pa que’l propiu pueblu trabayador nun se vea agredíu mediante la regresión nes sos condiciones.
Tamién animamos a tola población, n’especial a la xente mozo, a secundar la xornada de fuelga’l prósimu xueves 29 de Marzu y a movilizase en defensa de los sos drechos llaborales dende criterios de clas, y de sofitu a les organizaciones sociales, polítiques y sindicales que dende l’espaciu alternativu tan trabayando pola movilización obrera dende un prima combativu’l prósimu xueves.

www.darreu.org

¿Castigu a la clase política o crisis ideolóxica?


De los resultaos del 25M munchos destacaremos como lo más llamativo l’altu índiz d’abstención. Pero, ¿cómo interpretar l’abstención? El sistema elleutoral, incluso con una participación de tan sólo’l 30%, da por llexítimos los resultaos elleutorales. Poro, hai quien valora l’abstención como un actu d’inconsciencia, d’apatía, de conformidá col estáu de les coses y de conformidá colos que ganen les elleiciones. Sicasí, pa otros l’abstención ye l’alternativa de los descontentos, de los que refuguen el sistema o nun s’identifiquen con denguna de les opciones polítiques. A la fin l’abstención, mui de xuru nel casu d’Asturies, representa un poco de los dos estremos.

Párome a analizar l’abstención porque camiento no que vien darréu: Los que tampoco nun creemos nel sistema pero sí presentamos candidatures con fuerte conteníu ideoloxicu alternativu terminamos por ser de siempres los que más sofrimos el castigu de l’abstención.

Los resultaos de les opciones polítiques que nos presentamos a les elecciones plantegando alternatives más ideoloxizaes p’Asturies tuvimos en xeneral un sofitu insignificante mientres que los grandes partios institucionales -PSOE, IU, FORO y PP- anque perdieran cuantitativamente en númberu de votos repártense igualmente’l mesmu númberu d’escaños del que se compón la Xunta Xeneral. Poro, camiento que nun se pué falar de castigu a la clase política cuando ellos, independientemente de l’abstención, tienen garantizada la so poltrona. Aporto asina a la primera conclusión: sí ye cierto que l’abstención revélanos qu’esiste una creciente disconformidá col sistema pero nun ye cierto que l’abstención supunxera un castigu a la clas política.

Pero nun sólo eso, el tipu d’electores de la drecha o de la falsa izquierda que representa’l PSOE ye un eleutoráu mui fiel y que participa siempres cásique a preba de fuéu (el casu del PSOE ye mui paradigmaticu d’esto ganando les elleiciones n’Asturies pesie a los casos de corrupción y la so responsabilidá direuta na crisis asturiana). Pela contra, el coleutivu de xente que nun participa, aunque ye difícil de dixebrar en qué gráu lo fai por apatía o d’una forma activa y consciente (equí ye de destacar tamién l’ésitu ente los minoritarios de la formación Escaños en Blanco), tien un componente en xeneral muncho más críticu col sistema y cola clas política, que fae d’esi coleutivu que s’abstien precisamente’l públicu potencial d’aquelles formaciones crítiques tamién col sistema pero que proponen otres alternatives polítiques xeneralmente n’Asturies dende la izquierda, el soberanismu y l’ecoloxismu (Andecha, Bloque-UNA, PCPE, EQUO…).

Dalguien dixo una vez: “Yo nun sé lo que quiero, pero sé lo que nun quiero”. Qu’haya un abanicu d’opciones polítiques con idegues, con propuestes alternatives, con militantes implicaos trabayando por defendeles, con cierta estructura por conceyos y que la gran mayoría de los disconformes prefieran abstenese o votar Escaños en Blanco (EB) posiblemente seya porque n’Asturies la gran crisis yá nun ye sólo la económica, social o política, sinon la crisis ideolóxica. Falten idegues y falten referencies creyibles.

Queda munchu qu’analizar sobre los resultaos del 25M, ésto ye solo un apunte pero selemente y con más tiempu dirán apaeciendo más opiniones y va xenerase más alderique. Dicir que faigo esta aportación con animu constructivu y pa contribuyir a un diálogu seriu y posáu sobre la tema de construyir una alternativa política n’Asturies qu’ilusione y nos puea sacar del pozu.

Ánimu a la xente que tien idegues, que trabayó, que defendió na campaña la so opción política y que votó pensando n’Asturies y nel pueblu asturianu o que s’abstuvo activamente pensando lo mesmo. ¡Contra’l facismu, l’imperialismu y el capitalismu la llucha ideolóxica continúa!

*Mariu Arbesú ye militante d'Andecha Astur y candidatu a la presidencia d'Asturies por Conceyu Abiertu nes elleiciones de Mayu de 2011 .

Convocatoria fuelga xeneral de los sindicatos de clas asturianos


Por una fuelga xeneral asturiana, de clas y con una dinámica continuada nel tiempu. Rueda de prensa de los sindicatos de clas del país: http://www.youtube.com/watch?v=HYYlpt-7PJM&feature=player_embedded


Pela so parte, la izquierda nacionaliega tamién sofita la convocatoria:


La emigración va decidir unes eleiciones marcaes pola participación más baxa de la historia

El votu emigrante va decidir les eleiciones al tener la posibilidá de quitar un escañu a Foro pol occidente pa da-ylu a la FSA. Ello permitiría a UPyD ser llave de gobiernu y podría impidir un pautu posible de la derecha.

El miércoles conoceráse’l resultáu definitivu de les eleiciones tres el recuentu de los votos procedentes de la emigración. El PSOE tien opciones de sumar un escañu más pol occidente a costa de Foro de Ciudadanos, lo que permitiría a Javier Fernández buscar l’apoyu d’Izquierda Xunida y UPyD pa tener una mayoría suficiente pa gobernar el país. En total, el PSOE debería tener 177 votos más que la formación de Francisco Álvarez-Cascos na circunscripción occidental y sumar trés votos por cada uno que tenga Foro, una cantidá que superaría de repetise los resultaos de mayu: naquella ocasión, Fernández tuvo 500 apoyos por 42 de Foro. Sicasí, hai que tener en cuenta que los pidimientos d’emigrantes pa exercer el so derechu al votu baxó de 8.477 a 4.100 y que toles persones que lu soliciten nun acaben votando, como demuestra qu’hai 10 meses terminaren unviando la so papeleta 3.290 persones. Por ello, el PSOE prefier ser prudente y esperar al recuentu.

De dase esti cambiu con respeuto a los resultaos d’ayer, el partíu favoratible en fortalecer l’Estáu y única formación que se muestra abiertamente contraria al asturianu –“el bable/asturiano, en sus diferentes variantes, será objeto de protección. Unión, Progreso y Democracia se opone a la cooficialidad del asturiano” espón la formación de Rosa Díez nel so programa eleutoral– decidiría col so votu si la izquierda o la derecha va gobernar el país nos años próximos: PSOE y IX sumaríen 22 escaños ente los dos, los mesmos que Foro y PP.

Una astención del 44,08 por cientu

Les eleiciones del 25 de marzu del 2012 a la Xunta Xeneral, les primeres anticipaes que vive’l país, rexistraron la participación más baxa de la historia. Nunca los asturianos dieron tanto’l llombu a una convocatoria eleutoral pa decidir el presidente del país, rexistrándose 106.000 votos menos qu’hai diez meses; esto ye, se pasó d’una participación del 66,89 por cientu al 55,92, once puntos menos. Hasta la fecha, la cifra más baxa databa del 1991, cuando votó’l 58,69 por cientu del eleutoráu. La poca confianza de la ciudadanía nos políticos y la situación que llevó a la convocatoria d’esta eleiciones anticipaes espliquen el desánimu de la xente.

A falta namái del recuentu del votu emigrante pa decidir el repartu definitivu d’escaños, el PSOE ye’l ganador de les eleiciones al algamar el 32,01 por cientu del total de votos (159.811) tres medrar poco más de dos puntos (29,02 por cientu nel 2011). Estes cifres permiten-y a Javier Fernández sumar un escañu más, al pasar de 15 a 16. Pela so parte, Foro baxa d’un 29,66 por cientu al 24,83 por cientu (123.979) y pierde trés parllamentarios pa sumar un total de 13. Mentes, el PP nun consiguió medrar en representación pese al cambiu de candidata y Mercedes Fernández algama los mesmos escaños, 10, qu’Isabel Pérez-Espinosa. Los populares pasaron d’un 19,95 por cientu de los votos al 21,53 (107.476).

La xuba mayor ente tolos partíos presentaos nesta cita coles urnes foi’l d’Izquierda Xunida que, pese a la participación menor, consiguió aumentar el so númberu d’apoyos: pasó de 61.703 (10,28 por cientu) xunto con Los Verdes d’Asturies a 68.827 (13,78 por cientu) en solitariu. Asina, la coalición d’izquierdes pasa a tener cinco escaños, unu más qu’en mayu. Tamién medró UPyD, que consigue entrar na Xunta Xeneral na so segunda intentona: de 14.640 votos (2,44 por cientu) a 18.739 (3,75 por cientu). Asina, Ignacio Prendes va ser el representante de la formación nel Parllamentu.

No que respeuta a los resultaos de los partíos nacionalistes asturianos, éstos rexistren ún de los peores resultaos de la so historia: la coalición Bloque por Asturies-Unidá Nacionalista Asturiana-Los Verdes-Grupo Verde (Bloque-UNA-LV-GV) sumó 1.639 votos, un 0,32 por cientu, mentes qu’Andecha Astur algamó 668 (0,13 por cientu). En total, 2.307 apoyos, un 0,45 por cientu, resultaos mui asemeyaos a los que tuvo na primer convocatoria d’eleiciones pal país nel 1983 l’Ensame Nacionalista Astur (2.505 votos, un 0,44 por cientu). Les cifres algamaes pola formación rexonalista URAS tampoco foron bones al disponer de 444 apoyos (0,08 por cientu), lloñe del 0,49 por cientu de mayu que sumó en coalición col PAS.

La sesta fuercia del país, la primera de la llista d’organizaciones que se queden fuera de la Xunta Xeneral, foi Escaños en Blanco, iniciativa que busca recoyer tol votu en blancu col oxetivu de dexar vacíu los escaños nel casu d’algamar representación, con un 0,82 por cientu de los votos (4.095). Los resultaos del restu de partíos foron los siguientes: Equo-Los Verdes d’Asturies, 2.518 votos (0,50 por cientu); Bloque-UNA-LV-GV, 1.639 (0,32 por cientu); PACMA, 1.395 (0,27 por cientu); PCPE, 772 (0,15 por cientu); Idas-Hartos.org, 737 (0,14 por cientu); Andecha Astur, 668 (0,13 por cientu); URAS, 444 (0,08 por cientu); PDYC, 230 (0,04 por cientu); MSR, 178 (0,03 por cientu); SaiN, 176 (0,03 por cientu); UCE, 167 (0,03 por cientu); Agrupación de Electores Auseva Red, 55 (0,01 por cientu); Partido Humanista, 26; Partido da Terra Eo-Navia, 13; y Partido Familia y Vida, 5.

El númbero de votos en blanco y nulos tamién baxaron nesta ocasión. Nel casu de los primeros, pasaron d’un 2,60 por cientu a un 1,43 por cientu, mentes que los votos nun válidos menguaron d’un 1,44 a un 0,85 por cientu.

Fonte: Asturies.com