viernes, 20 de febrero de 2009

La CSI ocupa la Direición Xeneral de Trabayu


Delegaos sindicales de la Corrriente Sindical d’Izquierdes ocuparon la Direición Xeneral de Trabayu como aniciu de les protestes que se van entamar contra la xestión pública que se ta faciendo de la crisis económica.

Con salida de la Plaza España los manifestantes se dirixeron a la cai Santa Susana onde s’alcuentra la Direición Xeneral de Trabayu. Dalgunos de los delegaos sindicales subieron a la planta segunda pa entrevistase con Antonio González, director xeneral de trabayu demientres dellos manifestantes se concentraron delantre la Direición onde pegaron carteles informativos onde se lleíen mensaxes contra los despidos y les ayudes millonaries a los bancos, y s’acusaba a banqueros y "especuladores" de la crisis capitalista amás d’escolingar una pancarta nel edificiu, y glayaron conseñes a favor de la movilización social, y a la escontra de la firma d’espedientes de regulación d’emplegu per parte del Gobiernu asturianu de la "izquierda" plural.

Según esplicó’l secretariu xeneral de la CSI, Cándido Carnero, tamién participante nel actu, se trató de la primera d’una campaña d’aiciones que la CSI pretende entamar pa tentar llograr una movilización social contra la crisis y la xestión política de la mesma. La próxima cita va ser el 7 de marzu, sábadu, n’Avilés. Pa esta xornada, de magar les 12.30 hores ta convocada una manifestación. El sindicatu va convidar a otres organizaciones sociales a tomar parte nes protestes, si bien nun prevé que se sumen los dos sindicatos mayoritarios, UXT y Comisiones Obreres.

L'Asturianu "en pelligu" según l'Atles de Llingües de la UNESCO



La UNESCO vien d'asoleyar la tercer edición del Atles de Llingües en Pelligru del Mundu fechu pola organización de la ONU pa la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO). La edición nueva presentóse ayeri y ta disponible en unesco.org. L'Asturianu sigue ente les llingües en situación "pelligrosa" xunta l'aragonés, a diferencia del vascu que ta en situación "vulnerable".

El filologu finés Tapam Salminen remarcó la bona posición del catalán, que calificó como la llingua minoritaria más fuerte de Europa-- y del gallegu, protexíu además pola prosimidá al portugués. Estes dos llingües nun tan en riesgu y nun salen nel Atlas de llingües en pelligru de la UNESCO.

L'Atles interactivu que la Unesco pon a disposición de tol mundu desde güei na so páxina ueb ta fechu por más de 30 llingüistes de tol mundu y permitirá actualizalu de forma constante gracies a aportaciones de los usuarios.

  • La ficha del Asturianu-lleonés nel Atles ye la que sigue:
Name of the languageAsturian-Leonese (en); астурийско-леонский (ru)
Alternate namesBable; Mirandese (local name in Portugal); Extremaduran (dialect); Cantabrian (dialect)
Vitalitydefinitely endangered
Number of speakers150,000 (rough estimate based on various sources; a few thousand speakers in Portugal)
Location(s)Asturias and northwestern Castile and León, Spain, and the municipalities of Miranda do Douro and Vimioso in north-eastern Portugal
Country or areaSpain - Portugal
Coordinateslat = 42.7954; long = -5.6689
ReferencesCorresponding ISO 639-3 code(s): ast; ext; mwl
Record number: 00486








Estrayiu d'Infoasturies.

Oficialidá darréu!!!