martes, 12 de julio de 2011

Decenes de persones movilizáronse esti sábadu escontra’l desmantelamientu de Les Cuenques



Delles decenes de persones participaron esti sábadu pasáu 9 de xunetu na xornada entamada dende la organización xuvenil d’izquierda soberanista-Darréu y CSI-Mocedá por unes Cuenques pa vivir y trabayar dignamente. La xornada, qu’encuádrase dientru l’actividá que munches persones tan desendolcando en pro d’un futuru pa los conceyos de les Cuenques y que trata d’aparar el desmantelamientu que ta sofriendo esta rexón d’Asturies resultó positiva na opinión xeneral de la xente implicada.

Con ciertu retrasu, alredor de les 12:20 hores echó a andar la marcha contra’l desmantelamientu dende’l Parque Vieyu de la llocalidá llangreana de La Felguera. Demientres duró la marcha hebo tiempu pa canciar consignes reivindicatives y esparder el mensaxe de la necesidá de superar l’actual estáu de les coses nos valles del Caudal y el Nalón. Cientos de fueyes informatives fueron distribuyíes nos alredor de 6 quilómetros de camín hasta la llocalidá de L’Entregu (SMRA). La xente foi mui receptiva colos/es movilizaos/es y caltuvo una actitú perpositiva coles reivindicaciones d’estos y la idega xeneral de la xornada. Enantes de finar la marcha hebo tiempu pa averase a les istalaciones d’Alas Aluminium pa desixir una solución pa los/es trabayadores.


Depués de dalgo más d’hora y media s’aportó a la fin al centru social entreguín La Semiente, onde finó la marcha. Ellí se realizó una espicha que puxó pola autoxestión del centru y na cual hebo un ambiente positivu participando n’ella munches persones. Asina, hebo un ambiente relaxáu y distendíu hasta qu’entamó la charra-alderique que tenía como llema “les cuenques: una crisis estructural” a les 17:00 hores.

Na charra-alderique foron ponentes Paloma García pola organización de mocedá Darréu, Javier Cubero por CSI-Mocedá y Pablo Álvarez, delegáu de prevención nel Tallerón de Barros de Duro Felguera. Los tres coincidieron en señalar como les cuenques pasen por una crisis estructural y na necesidá de superar l’actual modelu social, económicu, y políticu amoldando un nuevu modelu haza les necesidaes de la mayoría social en les cuenques mineres. Amás Pablo Álvarez, trabayador de Duro Felguera, cuntó dende una perspectiva crítica la so visión de lo que vivió y ta viviendo nel taller de Barros y tolo que pasó nel últimu conflictu llaboral. Darréu de les intervenciones entamó una mesa reonda moderada por un compañeru de CSI-Mocedá, la cual s’allargó enforma y na que la xente coincidió enforma en que foi bien enriqueceora.

En resumen, la convocatoria d’esti pasáu sábadu valió p’axuntar a persones d’estremaes sensibilidaes con un mesmu oxetivu, el de puxar por un proyeutu de futuru pa les cuenques mineres contra l’hipotecamientu al que tamos asistiendo anguañu. Un futuru, por supuestu, dignu y que tea como pegoyu les necesidaes de les persones que viven en les cuenques y nesti país y non el caltener los privilexios de los mercaos y los políticos sucursalistes del Réximen.


Hebo abonda unanimidá nel analis de la xornada, considerando a esta perpositiva y con dellos comentarios de tornar a repetir actividaes d’esti calter. Per otru llau dende la organización queremos da-y les gracies a toles persones que participaron nes estremaes actividaes y d’una forma u otra movilizáronse contra’l desmantelamientu de les cuenques mineres.

Andecha Astur camienta qu'Areces quier blindar la so xubilación col Niemeyer


Acusa a Areces de querer blindase una xubilación dorada a costa del Niemeyer y desixe la so dimisión comu presidente honoríficu de la Fundación a la qu’agora quier beneficiar a costa del dineru públicu.

Andecha Astur denuncia que "nel actual contestu de cambiu políticu que se vive nel nuesu país ye particularmente indigno y estremadamente escandaloso la pretenesión del PSOE de dexar les istalaciones del Niemeyer en manes d’una Fundación compuesta na so mayoría por socios privaos y de la que’l Sr. Areces ye Presidente honoríficu ná menos que por un plazu de 50 años, el másimu previstu por llei".

La formación política asturiana sorraya que "nos edificios colos qu’anguañu los responsbles del PSOE quien financiar les sos xubilaciones, gastárense más de 40 millones procedentes de lso impuestos de tolos asturianos", y que cola so cesión a una Fundación presidía pol saliente presidente "lo que paez perseguise de mena descarao ya imoral ye un pelotazu de xubilación de calter estraordinariu".

Andecha Astur remembra que ya denunció en multitú d’ocasiones "cómu’l PSOE caltién n’Asturies un modelu de xestión de los bienes públicos comu si se trataren d’una ayalga a saquiar pa caltener les sos camarilles parasitaries y el sistema clientelar que xeneraren al so alrodiu", pero agora, afirmen, resulta "patético" ver al depuestu Areces "perder los papeles p’agarrase a la nuea fonte de financiación que pue suponer la mencionada Fundación".

Andecha Astur caltién y defende la xestión pública de los bienes financiaos con fondos públicos, y fai un llamamientu "a la poca dinidá que puea tener quien tan llamentablemente gobernó n’Asturies", desixendo la dimisión del Sr. Areces del so cargu de Presidente honoríficu de la Fundación Niemeyer, "puestu pal que nun fexo méritu dalu quien, amás, foi el Presidente demientres varies llexislatures de gobiernos qu’agora tan baxo sospecha por corrupción de varios de los sos miembros y que, aina o ceo, tendrá de responder poe ello comu másimu responsable del “Principado” en dichu periodu".

Infoasturies