lunes, 29 de octubre de 2012

STOP Wertgoña

Demientres estes selmanes, el ministru d’Educación, José Ignacio Wert, ta en boca de munchos y munches y lo ciertu ye que nun ye pa menos. L’actitú d’esti señor, en xeneral, ye dafechamente descarada y nun destina un segundu a tratar de disimular la so identidá neofranquista pura y dura. Falanos del conceutu “españolizar” como oxetu de la Educación o diz coses como “España sedrá cristiana o nun sedrá”, ensín dulda, un llingüaxe bien reaccionariu y con un fedor a nacional-catolicismu que tira p’atrás. Amás de tar na más estrema drecha del Partido Popular esti señor debe tener un grave déficit d’atención, pues cada vuelta qu’abre la boca xube’l pan.
 
Ciertamente, cada vuelta qu’un de los partíos del Réxime xube al poder nel Estáu español nun tarda nada n’entamar una reforma educativa, cuestión que, por supuestu, da-y al sistema educativu español una bona riestra de problemátiques que yá son estructurales, consecuencia de la inestabilidá que xenera la situación, aparte d’otres cuestiones de fondu como’l déficit d’afondamientu pedagóxicu qu’hai nel Reinu d’España a la hora de llevalu al sistema educativu/formativu regláu. Quiero dicir con esto, qu’aparte d’unes cuestiones yá tradicionales, lo ciertu ye que la inestabilidá de la llexislación educativa nun dexa de ser una torga pa desendolcar les lleis vixentes, totalmente deficitaries de por sí, pero hai una tendencia xeneralizada a dir de mal en peor.

La nueva llei, la LOMCE o tamién nomada “Llei Wert” supón un claru retrocesu más a lo yá reculáu de por sí. Estudiantes, profesores y otros sectores sociales lleven denunciando dende hai munchos años el procesu de desmantelamientu de la educación pública nel Estáu español y gracies a les midíes del neolliberalismu européu y los serviles partíos PSOE y PP tamos llegando yá a lo que podríemos llamar la llenda de l’alvertencia a la resistencia. ¿Qué quier dicir esto? Si bien la privatización de la enseñanza lleva denunciándose dellos años, con tol fundamentu’l mundu, por ciertu, ye agora cuando s’abre un nuevu escenariu, y gracies a la escusa de la crisis socioeconómica, gran caballu de batalla del neolliberalismu, tamos inmersos nun plenu procesu de privatización, ideoloxización y recentralización pura.

El ministru d’Educación nun se corta, al igual que’l so gobiernu, en tapecer esta realidá. Nun vamos ser nós agora tan sumamente inocentes de seguir el xuegu al sistema y atender a razones pela so parte y relativizar na xusta midía les coses. Nun ye que quieran acabar con un drechu básicu como la Educación, ye tovía más grave. Amás d’esto quieren despoxar al sistema educativu español de la poca democracia que tenía ya instrumentalizalu de forma política ya ideolóxica, dalgo que ye inherente a cualesquier sistema educativu, pero non, camiento, a esti nivel. En 1970, la Llei Xeneral d’Educación, de Villar Palasí, superaba, nuna pequeña parte, ciertos conteníos que’l facismu impregnaba na Educación y se supón que facía la Educaciónm drechu de toos y toes. Esti proceder nun foi iniciaitiva nin benevolencia’l Réxime, sinon más bien un xestu “aperturista” haza Europa p’asina facer un favor a los intereses económicos de la oligarquía española. Esti momentu, cola “Llei Wert”, recuerda muncho a 1970, pero non p’avanzar haza 1971 sinon pa tornar a 1969. El desmantelamientu de la educación pública y la clara instrumentalización españolista y burguesa de la enseñanza, si ye por ellos, polos cabezaleros del Réxime, nun se para.

Obviamente, nun podemos escoyer la opción de quedar de brazos cruciaos mentantu roben un drechu a la xente, tenemos que defender la educación pública, dalgo que por ciertu, yá ta faciéndose n’Asturies dende hai tiempu, anque quiciabes d’una forma mui moderada y con una perspectiva de defensa d’un sector públicu, ensín entrar d’una forma crítica a otres cuestiones de fondu. Hai que defender la educación pública como un drechu básicu que ye, pero nun podemos llendanos a eso namás, la fola represiva y adoctrinadora neolliberal y españolista avanza ensín atender a razones. Wert tien nidio que pa el la educación ye un muérganu de tresmisión de los valores que representen a los sectores más reaccionarios del Estáu español. Esta ye la realidá y énte eso nun podemos facer namás que lluchar d’una forma imaxinativa, clara, crítica y combativa por una educación de cálter críticu que tea enfotada nel pueblu y pa los pueblos. Les compañeres y los compañeros del 11x12 teníen claro que puede facese oposición al Réxime y defender l’enseñu públicu dende’l soberanismu y la izquierda tresformadora. Demosaron una gran capacidá de convocatoria y ficieron al estudiantáu dir más allá nes crítiques al señor Wert y el so garrapiellu de rates reaccionaries. Ficieron una convocatoria fuerte no ideolóxicu y tamién fuerte no reflexivu, contra un gobiernu tamién ideoloxizáu y que nun escuende’l so propósitu de desaniciar l’aprendizaxe reflexivu na educación.

N’Asturies tenemos que tomar exemplu d’esperiencies como’l 11x12, y entamar una dinámica de defensa de la educación pública más contundente y más clara nos plantegamientos políticos ya ideolóxicos de la mesma ( ausentes cuasi siempres d’estes lluches). A nós, la mocedá asturiano, lleven españolizándonos munches décades, pesie a la sorpresa de munchos énte la declaración de Wert nel Congresu los diputaos. Asturies nun esiste nel currículum qu’ufre’l Principáu a los axentes educativos y los conteníos al rodiu d’Asturies tan enllenos de los mesmos mitos españolistes de siempres.

Poro, ye necesariu entamar una llucha pola educación pública, pero una llucha que mereza la pena, que ponga n’evidencia la natura reaccionaria del Estáu español y los sos gobiernos y la gran problemática plurinacional que tien l’Estáu nes sos coraes, claro, con poques ganes d’iguala. Lluchemos por una enseñanza llibre, crítica, asturiana, llaica y que sirva como motor de tresformación social. Necesitamos escoyer esti modelu de defensa na educación, yá que, como decía’l gran educador brasileñu Paolo Freire: “La educación de les mases faise dafechamente fundamental ente nós. Educación que, llibre d’alienación, seya una fuercia pal cambiu y pa la llibertá. La opción, polo tanto, ta ente una ’educación’ pa la ’domesticación’ alienada y una educación pa la llibertá. ’Educación’ pal home-oxetu o educación pal home-suxetu”.

Artículu espublizáu en Glayiu.

Más de 57.500 paraos/es n'Asturies ensin ingresos

Según los datos de la EPA recientemente asoleyaos, los y les paraes de llarga duración n'Asturies superen yá nidiamente más de la metá del total.

Los datos de la Encuesta de Población Activo ellaborada pol Institutu Nacional d'Estadística amosen, amás de los murnios datos xenerales de desemplegu, una allarmante situación en cuantes al númberu de paraos y paraes de llarga duración. Asina, el númberu de desemplegaos/es que lleven nesa situación más d'un añu superen yá les 57.500 persones que nun reciben nengún tipu de prestación.
nos caberos cuatro años, el porcentaxe de desemplegu de llarga duración medró n'Asturies dende'l 32% hasta más del 54%, fechu qu'amosa la gran incidencia de la ·crisis" na clase trabayadora del nuesu país. Al drama del paru hai qu'amestar el de la emigración, non recoyíu nestos datos, pero que sumen miles de persones que colen d'Asturies a la gueta de trabayu.

FONTE: Infoasturies.net

 

La Corriente Sindical d'Izquierda cellebró'l so VI Congresu.

La Corriente Sindical d’Izquierda d’Asturies vien de cellebrar esti fin de selmana el so VI Congresu. Coincidiendo col so 30 aniversariu, el sindicatu de clase asturianu debatió les llínees d’actuación pa los prósimos 4 años y escoyó les persones que conformarán los sos muérganos directivos. Samuel Fernández foi reellexíu como secretariu xeneral de la CSI, al frente d’una comisión executiva renovada.

La Corriente Sindical d’Izquierda nació hai 30 años cuando dellos cuadros y afiliaos fueron espulsaos de Comisiones Obreres al oponese a los Pactos de La Moncloa. Con gran pesu nos sectores del metal y la mediana industria históricamente, anguaño la central asturiana ye un espeyu de la reordenación económica del Principáu: espoxigó un 55% l’afiliación nos años caberos, 4.000 afiliaes y afiliaos, más de 400 representantes sindicales, y tien importantes secciones n’Alministración pública y en Caxastur, onde arrasaron nes últimes elleiciones sindicales, en detrimentu de la gran empresa y el sector naval.

 Nesti VI Congresu debatiéronse cinco ponencies sobre aspectos organizativos y llínea d’acción sindical. El tonu común a toes elles foi la necesidá de construir la llucha sindical en momentos d’enorme retrocesu de los derechos llaborales como los d’anguaño, y la urxencia de vertebrar un movimientu colos sectores más desfavorecíos de la sociedá civil, como son los desempleaos y los trabayadores precarios.

Namás concurría una llista al órganu de direición, que se podía considerar como continuista. Nella converxen hestóricos del movimientu obreru asturianu, como Juan Manuel Martínez Morala o’l propiu Samuel Fernández, una renovación xeneración encarnada por sindicalistes más mozos como Daniel Suárez (Hostelería), Marcelino (Servicios), Chelo (Alministración pública), Paco y una representación de sectores como’l de los trabayadores precarios y los paraos.

En pallabres de Samuel Fernández, mui críticu cola trayectoria del sindicatu nos cuatro años que lleva al frente, "el proyectu de la Corriente tien que ser la manifestación, la barricada, la movilización, tolos díes que podamos. Tenemos otru retu, la fuelga xeneral. Tenemos que salir a la cai, convoque quien convoque".

Al Congresu de la CSI asistieron representaciones de los sindicatos LAB (Euskal Herría), SAT (Andalucía), Co.Bas (Madrid), Coordinadora Sindical (Madrid), CIG (Galiza), CUT (Colombia) y del sindicalismu británicu que ficieron intervenciones pa desplicar les sos diferentes ámbitos d’acción.

Dientro’l congresu ún de los momentos más emotivos, foi cuando Igor Urrutikoetxea, responsable de Rellaciones Internacionales de LAB, entregó a Marín, de CSI-Minería, una bandera de Chile firmada polos mineros chilenos como muestra de solidaridá colos mineros asturianos en llucha.

FONTE: Glayiu.org
 

La XDLA pide a les alministraciones que sigan les recomendaciones del Conseyu d’Europa

El tercer informe del Conseyu d’Europa sobre’l cumplimientu de la Carta Europea de Llingües Minoritaries recomienda una proteición llegal mayor al asturianu. La XDLA encamienta al Gobiernu y a la Xunta Xeneral a que tomen nota.

Cuatro años depués de la espublización del segundu informe, la situación no que respeuta a la proteición llegal del asturianu mantiénse igual. Esto ye, nin los gobiernos que tuvo’l país nesti tiempu nin la Xunta Xeneral fixeron casu a les recomendaciones llanzaes pol Comité d’Espertos del Conseyu d’Europa en materia llingüística. “Mentes qu'al Executivu socialista de Patxi López lu emponderen dende Estrasburgo y lu ponen como modelu a siguir nel ámbitu español, el Gobiernu d’Asturies, tamién en manes del PSOE, recibe un tirón d’oreyes por nun dar pasos alantre col reconocimientu de los derechos llingüísticos de los falantes. Mesmamente, al lleer l’infome pue vese cómo en política llingüística tamos dando pasos atrás cola sida de la crisis económica”, espliquen dende la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA).

El coleutivu ciudadanu amuesa’l so malestar pol enfotu nulu del Gobiernu n’apurrir datos al Conseyu d’Europa sobre l’asturianu. Asina, l’informe señala qu’Asturies, pese al pidimientu del organismu, nun treslladó’l númberu de falantes del nuesu idioma “cuando esisten estudios sociollingüísticos sobre Asturies que muestren que nel 2002 esistía un 20 por cientu de falantes y que’l 60 por cientu de la población taba a favor de la oficialidá”. Al respeutu, la XDLA encamienta al Executivu a la ellaboración d’un estudiu nuevu “que permitiera que, pal cuartu informe, el Conseyu d’Europa contara colos datos más afayadizos”.

Amás, destaca qu’otros datos espublizaos pol informe, con allabancies por parte del Conseyu d’Europa, son falsos. Asina, el documentu cifra’l númberu de servicios de normalización en 18 nel momentu d’ellaboración del informe cuando nunca llegó a haber un númberu tán altu –anguaño furrulen 14–. Nesi sen, tampoco nun recueye la mengua perimportante nes subvenciones que reciben estos servicios dende’l 2008. La presencia nos medios de comunicación y la educación son otros puntos qu’analiza l’informe, que reclama la necesidá d’aprobar la especialidá d’asturianu. Por último, destaca la creación de la Unidá de Traducción que, recuerda la XDLA, vieno al traviés de los tribunales y non por iniciativa del Gobiernu.

FONTE: Asturies.com