jueves, 10 de septiembre de 2009

Cientos de persones manifestáronse n’Uviéu baxo’l llema “SOS Asturies”


Convocaos por Andecha Astur, PCPE-Asturies, Corriente Sindical d’Izquierda, Darréu, los Coleutivos de mocedaes Comunistes, la Cordinadora Antifacista d’Asturies, Partíu Carlista d’Asturies y una bona riestra d’entidaes culturales, delles cientos de persones manifestáronse n’Uviéu polos drechos sociales y políticos del Pueblu Asturianu. Al acabu del manifestamientu, un actu políticu presentó la campaña “SOS Asturies”.

Pasaes la una y venti de la tarde salía de la Estación del Norte d’Uviéu l’unicu manifestamientu convocáu pa esti 8 setiembre, Día de la Nación Asturiana. Como novedá d’esti añu dióse la fórmula de convocatoria individual, nun mesmu sitiu y hora, lo que facilitó qu’organizaciones polítiques, sindicales y sociales convocaren y esti 8 setiembre se viere ún de los manifestamientos más númberosos de los últimos años. Los convocantes valoraron positivamente la esperiencia y espresaron el so deséu de siguir sumando al rodiu de SOS Asturies.

La estación del Norte taba a les 13:00 hores enllena de fuerces antidisturbios. MªEulalia García, de la executiva d’UNA, intentó que se prohibiere’l tradicional manifestamientu en base a defectos de forma na petición y alegando que l’actu podría trayer “alteraciones del orde públicu y pelligru pa persones o bienes”. Con too ello, l’actu trescurrió ensin dengún tipu d’incidente baxo una descomanada presencia policial demientes tol recorríu. El manifestamientu percorrió’l centru d’Uviéu y el so cascu históricu, allertando de la dura situación que vive Asturies, estrozada social, cultural y economicamente y puxando polos drechos sociales y políticos del pueblu asturianu. La marcha finó nel Parque del Campillín onde hebo l’actu políticu de presentación de la campaña “SOS Asturies”.

L’actu políticu corrió a cargu de dos mozos que desplicaron l’enfotu de la campaña SOS Asturies de xunir esfuercios y denunciar la destruición exolóxica, social, cultural, llaboral,.. d’Asturies. Tres presentar la campaña abierta, debuxaron la situación, al traviés de la llectura de delles noticies recientes, a cada titular un mozu o una moza diba xubiendo al escenariu con una lletra hasta acabar l’actu col llema xunitariu “SOS Asturies” formáu. La interpretación a gaita de “La Flor del Agua” zarró l’actu políticu que dio pasu a una espicha.



fonte y semeya: Infoasturies