jueves, 3 de mayo de 2012

¡Axuntate a la causa de Rosa Diez! ¡Solidaridá!


Chancia aparte la situación ye pa llorar. Énte un nuevu Día de les Lletres y llevando tola selmana sintiendo falsos bonos propósitos y babayaes como que la llingua pervive lleendo llibros n'asturianu (asina y yá ta) per parte de políticos, cabezaleros d'instituciones públiques cayíes nel sucursalismu español y enviendo como la castellanización medra ca día que pasa nun podemos dicir otra cosa; la mesma de siempres, qu'hasta nós tamos fartos yá de repetila: ¡L'ASTURIANU LLINGUA OFICIAL YÁ!

Amestaos dos nuevos documentos na Biblioteca

Un país por construyir
La Biblioteca Dixital d'esti blogue ufierta dos documentos más, per un llau enllazamos al Informe sobre la repesión y non Reconocencia de los drechos llingüísticosd'Asturies, asoleyáu pola Academía de la Llingua Asturiana y que constituí un documentu completu, direutu y afayaizu pa entender la situación del idioma d'Asturies y la represión y minorización que se fai del coleutivu astur-falante.

Per otru llau, amestamos un documentu hestóricu del nacionalismu asturianu, entituláu Avilés, el primer conceyu en colingar la bandera d'Asturies, un documenta de Conceyu Bable onde desplícase les circunstancies d'esti fechu y faen un analís políticu de la propia situación, tamos falando de 1977.

Nos díes vinientes xubiremos más cosuques interesante a la Biblioteca. Encamentamos la llectura de los nuesos documentos y agradecemos enforma aportaciones, que podeis unviar a frayandocadenes@gmail.com

Darréu apautase a la manifestación del Día de les Lletres Asturianes y reivindica la oficialidá como únicu camín pa salvar la llingua del país.

La organización política xuvenil Darréu quier espresar una vegada más nel Día de les Lletres Asturianes la so esmolición pa cola situación de la llingua propia d'Asturies: l'asturianu. Nun fai falta acudir a estudios sociollingüísticos pa saber que'l futuru del idioma asturianu ye permuniu col proceder que se ta dando anguañu, con más de 30 años de discriminación, rebaxamientu social y represión escontra'l coleutivu astur-falante, un importante seutor del Pueblu Asturianu.

Dende Darréu atalantamos nesti Día de les Lletres que l'únicu futuru del asturianu ye la so Oficialidá y el más fondu respetu por esa declaración d'Oficialidá. Queremos recordar qu'hai unos años dellos conceyos d'Asturies declararon qu'oficializaben la nuesa llingua y l'Estáu Español baltió estes declaraciones. Los políticos d'Asturies siguen la so zuna pa col asturianu y van munchos pasos per detrás de la sociedá asturiana, ñegando sistemáticamente los drechos llingüísticos a los asturianos, cuando non reprimiéndolos pol fechu de reclamar esi drechu.

La urxente declaración d'Oficialidá tien de venir acompañada d'una Llei de Normalización Llingüística, qu'axuste esi modelu d'oficialidá completa y camude'l camín de desaniciu cultural y llingüísticu que se lleva dando na nación asturiana dende hai bien d'años por mor de los intereses del nacionalismu españolista estremista, que tien l'envís de desaniciar les identidaes nacionales presentes nel Estáu Español y crear un modelu cultural “español” homoxeneu y artifial al serviciu de los intereses del poder

Asina pues, la militancia de Darréu va tar presente na manifestación pola oficialidá entamada pola Xunta Pola Defenda de la Llingua Asturiana, qu'entamará a les 19:30 hores d'esti vienres 4 de mayu y que saldrá de la Estación del Norte d'Uviéu. Dende la organización Darréu llamamos a la xente mozo a participar na convocatoria y reivindicar los nuesos drechos llingüísticos.
Estrayíu de www.darreu.org



Andecha Astur llama a partipar nel manifestamientu pola oficialidá

La situación d’estrema debilidá na que s’afaya la nuesa llingua nacional obliga a xuncir toles fuercies perriba de cualisquier diferencia, nuna espresión más de la necesaria xunidá d’aición.
Andecha Astur llama a participar nel manifestamientu pola Oficialidá de la Llingua Asturiana convocáu pa mañán n’Uviéu, (19:30 Estación de la Renfe) camentando que la situación na que s’afaya la nuesa llingua nacional obliga a superar cualisquier diferencia que puea dase ente los estremaos axentes socio-políticos que defenden los drechos democráticos asturainos en materia llingüística, y per ende la Oficialidá comu un primer pasu p’algamalos.

Andecha Astur denuncia una vuelta más la situación predemocrática que carecemos n’Asturies tamién na tema llingüística, la responsabilidá de toos y caún de los partíos con representación na Xunta Xeneral, y la estrema hipocresía d’Izquierda Unida n’Asturies, que reiteradamente fai declaraciones favoratibles a la Oficialidá de la Llingua Asturiana, pero que sistemáticamente s’escaez d’elles en cuantes algama cualisquier triba de capacidá decisoria, tantu a nivel municipal comu de “Principado”, onde negocia otru pautu col PSOE nel que la Oficialidá de la llingua ye la primer escaecía.

Ello asina, Andecha Astur denuncia’l xenocidiu cultural ya identitariu al que ta sometíu’l Pueblu Asturianu, desixe l’aplicación de los drechos humanos en materia llingüística internacionalmente reconocíos, la declaración imediata de la oficialidá de la llingua asturiana y l’aprebación d’una Llei de Normalización Llingüística que desendolque la so aplicación; y reitera’l so llamamientu al conxuntu de la sociedá asturiana a participar nel manifestamienrtu de mañán pola Oficialidá,n’exerciciu práuticu de lo que tien de ser la xunidá d’aición.
 
 

Darréu participó esti primeru de Mayu na movilización entamada polos sindicatos de clas en Xixón.

La Organización de Mocedá Independentista Revolucionario Darréu, participó esti martes na manifestación cellebrada en Xixón con motivu del 1u mayu, entamada polos sindicatos Corriente Sindical d’Izquierda, SUATEA y CGT. Darréu participó nesta movilización baxo una pancarta col llema: “La clas obrera tien más necesidá de respetu, que de pan”. ¡Mocedá faite respetar!, acompañada de banderes del país y banderes socialistes.

Dende Darréu llamamos a la mocedá a seguir lluchando y organizase polos sos drechos como asturianos y como trabayores, al marxe de sindicatos foriatos amariellos que namái quieren enriquecese a costa de la Pueblu Trabayador Asturianu, sobremanera de la mocedá. Aportó’l momentu nel que la xente mozo xunta ya organizada lluche por superar la situación predemocrática que carez Asturies y en defensa de los drechos que-y correspuenden como Pueblu.

Nesti añu ainda más si ye posible, la mocedá asturiano sigui viviendo una situación llaceriosa, ensin futuru dalgunu, condergada a la precariedá y la emigración forciada, amás les moces y mozos que lluchen en defensa de los sos drechos s’alcuentren rápidu cola represión. L'únicu camín posible ye’l de la llucha y l'autorganización del Pueblu Trabayador Asturianu de cara a conquistar tolos sos drechos sociales. Una llucha en defensa de los sos intereses coleutivos basada na defensa de los drechos nacionales d'Asturies, el socialismu y la solidaridá ente pueblos.

De www.darreu.org

La XDLA llama a manifestase esti vienres 4 de mayu, Día de les Lletres Asturianes

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) presentó na mañana d’esti xueves 4 de mayu la Manifestación pola Oficialidá, una marcha que va salir de la Estación del Norte d’Uviéu esti vienres 4 de mayu, Día de les Lletres Asturianes, a les 19.30 hores. Na rueda de prensa, Carlos Pulgar y Llucía Menéndez, representantes de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana y Xunta Moza, respectivamente, convocaron a tola sociedá a participar nesta movilización.

Como tolos años, celebración y revindicación van dir de la mano. «Nun periodu de caos políticu, con dos contiendes electorales nun añu y la consiguiente parálisis alministrativa, ye'l momentu pa esixir a la clas dirixente asturiana que supere la so incompetencia y inorancia avezada, superando tamién el so descreitu con altura de mires, satisfaciendo la reclamación de la oficialidá», esplicaron los representantes de la XDLA. De toles maneres, destacaron la sentencia del Tribunal Supremu que da la razón al Tribunal Superior de Xusticia d'Asturies al anular la ratio mínima esixida pa dar asturianu en Secundaria: «Esperamos qu'esti avance sía un puntu d'inflexión na situación de la llingua nel sistema educativu».

La Manifestación pola Oficialidá ye una cita que vien siendo vezu dende 1987, cuando la XDLA convocó una concentración énte la Xunta Xeneral el Día de les Lletres Asturianes qu’acabó nuna marcha improvisada pola cantidá de xente qu’acudió. Dende entós, tolos años la organización cívica vien entamando una manifestación pa recordar una de les asignatures pendientes pa la sociedá asturiana, lo que, en palabres de los representantes de la XDLA, ye «ún de los défictis democráticos más importantes de la historia contemporánea d’Asturies»: la falta de reconocencia oficial de derechos llingüísticos pa una parte de la población que sigue ensin tenelos. Por eso, pidieron qu’esti Día de les Lletres «toles persones arguyoses de pertenecer al movimientu de revindicación llingüística y toes aquelles qu'aprecien la dignidá y el futuru del idioma» acudan a manifestase.

Fonte: Les Noticies