sábado, 1 de mayo de 2010

Manifiestu de Darréu ente'l 1u de mayu.


Contra'l terrorismu patronal: RESISTENCIA POPULAR ASTURIANA. Manifiestu de Darréu ente'l 1u de Mayu. Asoleyau en Glayiu y KaosEnLaRed


Güei ye 1u de Mayu, Día de la Clas Trabayadora y ye obligación de nueso salir a les cais, salir a dicir verdaes, a dicir qu’esto tien que finase. Dicir que’l capital nun pue siguir afogándonos nesti pozu ensín fondu.

Tamos mui cerca de los 100.000 paraos, superando les piores previsiones planificaes. La ufierta de trabayu nel país ye escasa, temporal y precaria. Solu nel añu 2009 hebo n’Asturies más de 16.000 accidentes llaborales rexistraos. Los últimos datos conocios asoleyaos reflaxaron que más d’un 14% de la población asturiana vive embaxo l’umbral de la probitú. Esto ye, unes 160.000 persones. Siguen pesllando empreses, dexando a miles de families ensín nada de lo que comer y creyando una situación d’insostenibilidá. Los Espedientes de Regulación d’Emplegu golpean perfuerte a la clas obrera. Estes son les estadístiques que tenemos n’Asturies. Estadístiques crudes y pa esmolecese abondo. Estadístiques qu’amuesen como’l Pueblu Asturianu ta sufriendo una braera sangría por parte de la patronal y la burguesía, cola complicidá de los sos axentes.

La crisis social y económica que tamos viviendo nun ye nada nuevu nel nuesu país. Asturies lleva más de 30 años en crisis. 30 años nos que vimos como desmantelaron tol nuesu texíu ocupacional, ye dicir, tol texíu industrial. El seutor naval ye cuasi inesistente y la siderurxia lleva esi camín. 3 décades onde decenes de miles de puestos de trabayu fueron destruyios pola patronal. Tres décades onde los llabriegos fueron marxinaos y el campu foi refugau pola economía gracies a les polítiques de la Xunión Europea. 3 décades viendo como la precariedá nun dexa de medrar, onde los contratos temporales son lo normal y les condiciones son pésimes. El despidu ye gratuitu pal patrón o la patrona y les ayudes publiques son ridicules.

30 años viendo como van privatizándose seutores como la sanidá o la educación. Privatización que comu siempres supón un esfuerciu económicu pergrande nes nueses families, n’absoluta mayoría de families, y que supón un enriquecimiento extra más pal ricu de turnu. La mocedá sigue viendo como tien que colar d’Asturies p’atopar un trabayu dignu, como fai 30 años. 160.000 asturianos y asturianes viven n’otres zones del Estáu. Areces siguirá ñegandolo fasta que caiga de tantu pisase’l focicu. Les pensiones siguen recortándose y la Seguridá Social tamién. Munches viviendes tan vacies mentantu hai xente viviendo pela cai por nun poder pagase un alquiler. El preciu d’estes ye inasequible pa cualesquier familia trabayadora. Por toes estes razones caltenemos que non, qu’esto de la crisis n’Asturies nun ye daqué nuevu. Ye daqué que llevamos arrecostinando dende fai décades y que güei ta sangrando inda más al nuesu Pueblu Trabayador.

A cambeo d’esto’l Gobiernu del Principau d’Asturies nun fai más que convertinos nun basureru con irracionales idees como la regasificadora, la incineradora o la llinia Sama-Velilla. Proyeutos que nun producen cuasi puestos de trabayu y son perxudiciales pa la nuesa ñatura. Proyeutos non racionales y nunca rentables. Esi ye’l papel d’Asturies, el de ser el basureru industrial del Estáu español. Por supuestu nós nun vamos goler un duru. Solo van golelo una minoría adinerada y con influencia direuta na política. La xubida de la edá de xubilación ye otra torga más pal desendolque d’unes relaciones llaborales positives, baxando la edá sedría posible aumentar les posibilidaes de más emplegu. Siguen pesllando empreses y siguen echándose a trabayadores a la cai a ritmu acelerau: Diasa, Enferbus, Venturo, Vesuvius, Duro Felguera o Juliana son una bona riestra exemplos d’ineficacia y abuso patronal.

La prensa y los políticos que tenemos nel nuesu país, ye dicir, los sucursalistes de Madrí nun faen un res. La prensa oficial y capitalista nun para de quitar fierru a la situación y en dengún momentu señala a los culpables de la situación, tantu global como nacional. Nun-yos interesa salir acusando a quien-yos paga por escribir mentires y manipular la verdá. Nun hai valentía p’afrontar la verdá y pedir responsabilidaes direutes a la patronal, a la oligarquía. Solu hai interés en dicir “ Esto lo arreglamos entre todos”, enxamas de dicir “ Esto iguamoslo ensín ellos”.

El gobiernu d’Areces, sociata y cacique, colos sos complices de gobiernu nun fai más que roblar toa esta riestra de medies antipopulares y burgueses. Traicionen les sos siegles con total ñaturalidá con tal d’aumentar les sos cuentes bancaries más y más. Pero nun tienen suficiente con eso, amás persiguennos a los que pedimos soluciones, responsabilidaes y otres polítiques. Esa ye la cara del PSOE, anque lleve la mazcara del pseudro obrerismu y progresismu del que fai gala. Los independentista y socialistes conocemos perbien la braera cara del PSOE por desgracia.

Dende Darréu queremos manifestar la nuesa refuga a too esto. Queremos denunciar esta situación insostenible que la clas obrera mundial ta sufriendo en xeneral, y l’asturiana en particular. El Pueblu Trabayador Asturianu tien qu’abrir los güeyos. Tien que ser consciente que necesita d’una izquierda tresformadora y de clas, y qu’esa izquierda ta n’Asturies. El pueblu tien que saber quien son los sos enemigos y cual ye’l so camín. Tenemos que tener nidio que’l sistema nun afronta denguna crisis, que la crisis ye’l sistema capitalista. Nun valmos con una recuperación de la economía. Pedimos xusticia pa les capes populares d’esti Pueblu. Nun ye lóxicu que tengamos que pagar nós una crisis qu’entamó colos escesos de les clases dirixentes, de la patronal. Nós nun tenemos por que pagar esta crisis, ellos nun repartieron los sos infinitos beneficios. Ellos dieronmos más miseria y conflictividá.

Poro, encamentamos que’l Pueblu Trabayador Asturianu tien qu’entamar el camín de la organización. Asturies tien qu’entamar a salir a les cais y movilizase contra esta oligarquía españolista que llantaronmos. Asturies tien que recuperar la concenxa de clas de la que siempres falose. Asturies tien qu’organizase pa combatir al capital y los sos brazos executores.

Tenemos que dir pasu a pasu en defensa de los nuesos drechos fasta poder construyir la alternativa popular que tea nidio lo que somos: Trabayadores asturianos, oprimíos como clas y como nación, como pueblu. Esta doble explotación tien que dar en consecuencia’l camín del socialismu y la lliberación nacional. Solo nós mesmos vamos iguar les nueses llaceries, dengún explotador asturianu o foriatu va venir a regalanos nada. El resumies cuente : LLUCHEMOS POL FUTURU.

No hay comentarios:

Publicar un comentario