sábado, 27 de noviembre de 2010

L'Asturianu, seña d'identidá d'un Pueblu


L’Asturianu como llingua propia d’Asturies merez un tratamientu que sea equiparable al que reciben otres llingues propies n’otres comunidaes autónomes…por exemplu, el catalán en Catalunya. L’asturianu ye patrimoniu inmaterial que fai falta caltener y tresmitir a les xeneraciones vinientes y nesti aspeutu l’oficialidá faise un pasu necesariu na so superviviencia como llingua.

El marcu llegal nel que s’atopa l’Asturianu ye probe y insuficiente, hai muncha xente a la que se-yos niega la tramitación de documentos n’Asturianu. Esti depende, en gran midía, de la voluntá que tenga l'encargáu d’recoyer y tramitar esa documentación yá que puede nun aceptala poniendo como pretestu qu’al nun ser l’Asturianu llingua oficial desiste el continuar col cursu normal dicha tramitación, a nun ser que s’apurra una copia de dichu documentu en castellanu.


Asina en munchos casos nun se reconoz y poro nun existe'l derechu al usu del Asturianu nes rellaciones cola alministración. Un derechu que ta reconocíu na Llei 1/1998 de 23 de Marzu D’Usu y Promocion del Asturianu.



Demando al igual que munchos falantes d’asturianu que l’Estatutu d’Autonomia recueya’l calter oficial del asturianu.


Xosé González González.


No hay comentarios:

Publicar un comentario