lunes, 20 de diciembre de 2010

Muerre l’últimu representante del Conseyu Soberanu d’Asturies


Quiciás el titular pueda resultar estrañu, pero axústase dafechamente a la realidá. Cola muerte del que fuera primer Presidente Autonomicu asturianu, Rafael Fernández, muerre tamién l’últimu representante del Conseyu d’Asturies que, el 24 d’agostu de 1937, se declaró “soberanu”. Asturies vivía, naquel entós, una situación d’acosu y derribu poles tropes franquistes que, depués del paséu militar pol País Vascu y Cantabria, aprestábase a facer lo mesmo nel nuestru país. La resistencia qu’atopó nun tuvo nada que ver colo anterior. Cada metru que conquistaron fue a costa de munchu sacrificiu y muncha perda de vides. Neses circunstancies, y a la vista’l desentendimientu o la falta organización por parte’l poder central, el Conseyu d’Asturies y Lleón decide proclamase “soberanu”. Rafael Fernández, ocupaba nesi momentu la cartera de Facienda, pasando nesi momentu a ocupar la d’Orden Públicu. Pa que los que nun lo conozan lo sepan, esti ye’l testu del “Decretu de Soberanía”:
“Artículo 1º.- El Consejo Interprovincial der Asturias y León, a partir de la fecha y hora de este decreto, se constituye en Consejo Soberano de Gobierno de todo el territorio de su jurisdicción y a él quedan integramente sometidas todas las jurisdicciones y organismos civiles y militares que funcionen en los sucesivo dentro del referido territorio.

Artículu 2º.- El propio Consejo Soberano, a la vista de los acontecimientos favorables que se produzcan en el curso de la guerra, determinará el momento de despegarse de las funciones soberanas que hoy asume.


Artículo 3º.- De este decreto se dará cuenta al Gobierno de la República para su convalidación, sin perjuicio de su absoluta vigencia, impuesta por imperio de las circunstancias, desde este mismo momento de su promulgación. Dado en Gijón a las 24 horas del día 24 de agosto de 1937″

Esti fue, xunto a los doscientos años de Monarquía Asturiana, y la declaración de Guerra a Napoleón, un de los momentos en qu’Asturies fue soberana. Llamentablemente, nun sirvió pa facer frente al avance imparable del fascismu, pues la diferencia en númberu y armamentu yera aplastante. Pero quede afitáu un momentu históricu importante, del qu’agora esapaez l’últimu personaxe vivu que participare. Bien ye verdá que, cuando tornó del esiliu, Rafael Fernández, xenru de Belarmino Tomás, faló a la escontra d’aquella declaración de soberanía, pero’l fechu ciertu fue qu’él formó parte del Gobiernu d’una Asturies soberana. Eso naide lo pue negar. Anque agora la xente fale d’otres coses.


Autor artículu: Vicente G. Oliva, Asturbulla.org

No hay comentarios:

Publicar un comentario