martes, 15 de marzo de 2011

Cites marxistes incómodes pa la izquierda española.


"Si los miembros d'una nación conquistaora desixeren a la nación que conquistaron y que continúen sometiendo qu'escaeciere la so posición y nacionalidá específico, que desaniciare les diferencies nacionales, etc..., esto nun sedría internacionalismu, nun sedría más qu'apregonar la so sumisión al xugu, ya intentar xustificar y perpetuar el dominiu'l conquistaor baxo la esculpia l'internacionalismu". Friedrich Engels ( 1872 ).


"L'error de la izquierda centralista ta nel fechu de que, por medrana a face-y el xuegu al nacionalismu burgués de les naciones oprimíes, benefició non solo al propiu nacionalismu burgués, sinón también al nacionalismu ultra-reaccionariu de la nación opresora".

" El proletariáu nun pue acallentar el problema, particularmente 'fadiu' pa la burguesía imperialista, rellativu a les llendes d'un Estáu sofitáu na opresión nacional. El proletariáu nun pue dexar de lluchar a la escontra'l caltenimientu pola fuercia de les naciones primies dientru les fronteres d'un Estáu determináu, y eso equival xusto a lluchar pol drechu d'autodetermín. Tien de desixir la llibertá de dixebra política de les colonies y naciones que la 'so' nación prime. En casu contrariu, l'internacionalismu del proletariáu sedría vacíu y de pallabra; nin la confianza, nin la solidaridá de clas ente los obreros de la nación primía y la opresora sedríen posibles; quedaría ensín desenmazcarar la hipocresía de los defensores reformistes y kautskianos del autodetermín, que nun dicen un res de les naciones que la 'so propia' nación prime y retién pola fuercia nel ' so propiu' Estáu". Vladimir Ilich Ulianov, Lenin. ( 1916 ).


No hay comentarios:

Publicar un comentario