viernes, 4 de mayo de 2012

Otra sentencia más escontra la represión del gobiernu Areces al asturianu

Una vegada más un tribunal, agora’l Tribunal Supremu, tien que salir en sofitu del asturianu, desestimando un recursu de casación puestu pola Alministración del Principáu d’Asturies y que, como se deduz de la sentencia de 24 d’abril del 2012, nun tenía defensa nin xacíu dalgunu (y penriba, conderguen a l’Alministración al pagu d’unes costes de 3.000 euros).

Nesti casu, tratábase d’un recursu escontra la Resolución de la entós Conseyería d’Educación y Ciencia, pola que s’obligaba a qu’hubiere ocho escolinos pa tener derechu a clas d’asturianu.

El Tribunal valtia una tres d’otra les razones de l’Alministración:

a) Escontra lo que diz el recursu de qu’esa esixencia d’ocho escolinos vien sofitada no qu’afita la Llei orgánica d’Educación tocante a les previsiones presupuestaries sobre la materia, el Tribunal dexa mui claro que nun hai tala cosa y que la llende presupuestaria de la que fala la Llei nun «predetermina una forma de actuación, resultado o concreta forma de organizar el servicio».

b) Sobre l’alderique que tien que ver cola «infracción» de llexislación básica del Estáu (Real Decretu 1631/2006), el Tribunal refierta-y a l’Alministración que la normativa básica «puede ser mejorada por las Comunidades Autónomas» (plasma que nel Principáu nun se sepa un principiu tan básicu), amestando que «así ha sido por el artículo 10 de la Ley 1/1998, de 23 de marzo, de Uso y Promoción del Bable/Asturiano» Y termina:

«Por tanto, ninguna infracción se produce por la sentencia del Real Decreto estatal que ha sido desplazado por la regulación legal autonómica».

c) Tamién quería’l Principáu que’l Tribunal xulgara l’adautación del resolvimientu recurríu a la Llei d’usu y promoción del asturianu. La sentencia vuelve a dar otru «palu» a l’Alministración: «..y, son de sobra conocidas las limitaciones que a esta Sala afectan a lo hora de revisar, o en este caso establecer por sí, un análisis de este tipo….la interpretación del Derecho autonómico debe quedar excluida del análisis en sede casacional». Como se ve, eses llendes que «son de sobra conocidas» nun lo son pa l’Alministración del Principáu d’Asturies.

Y como remate, unes costes de 3.000 euros a pagar por tolos asturianos.

Esto llévanos a pensar sobre l’usu torcíu de los recursos, cuando, como nesti casu, yera perfácil saber cuálu diba ser el resultáu.

Pa finar, el nuestru agradecimientu a CC.OO., la parte actora nesti pleito.


Uviéu, 3 de mayu de 2012.


Pol Aconceyamientu de Xuristes pol asturianu, el so Presidente


Xosé María Estrada Janáriz.

No hay comentarios:

Publicar un comentario