martes, 12 de junio de 2012

El númberu 1 de la revista "Asturies Dixebra" (1979), del CNA, na nuesa biblioteca.

Portada de la revista dixitalizada.
La Biblioteca Dixital del Blogue Frayando Cadenes ufre dende güei un nuevu documentu hestóricu del nacionalismu/soberanismu asturianu d'izquierda. Nesti casu ufrimos a tolos/es lleutores un exemplar escaneáu y dixitalizáu de la Revista "Asturies Dixebra", cartafueyu del CNA. L'exemplar ye'l númberu 1, que data de mayu de 1979. L'estáu d'esti exemplar ye un pocu delicáu pero la llectura y la perceición de les imaxes nun podríen ser meyores. L'archivu ta en formatu PDF como ye vezu na nuesa biblioteca.

El Conceyu Nacionalista Astur, nesti muérganu analiza lo que foi'l Primeru de Mayu de 1979, la situación de discriminación llingüística, la situación llaboral o cultural. Tamién nesti númberu 1 del cartafueyu "Asturies Dixebrá" podemos atopar analis de militantes del CNA en clave internacional, como la situación en Palestina. Entrevistes, reportaxes alredor del canciu asturianu o testos reivindicativos cientraos na situación del barriu carbayón Ciudá Naranco, xunto a otres coses, completen esti documentu.

Camentamos que la recuperanza y la publicación de los archivos hestóricos del soberanismu asturianu ye un trabayu clave nel movimientu de reconstrucción social y nacional, polo que dende esti modestu espaciu n'internet queremos aportar el nuesu granín de sable. Agradecer nesti sen el trabayu de los compañeros y compañeres de Andecha Astur en Noreña, los cuales cunten con un bayuroso archivu hestóricu alredor de la izquierda nacionaliega, onde puen atopase de forma física documentos como esta revista y otros documentos de gran valir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario