lunes, 3 de junio de 2013

N’Ast denuncia la 'constante hipocresía' d’IU nel tema llingüísticu, tres la so propuesta n'Uviéu

Con motivu de la propuesta presentada por Izquierda Unida d'Uviéu, tres el casu de represión llingüística vivida por Iniciativa pol Asturianu nel Rexistru Municipal d'Uviéu, N'AST denuncia la "constante hipocresía nel tema llingüísticu" d'esta formación, a la que-y aconseyen  que dexe "de facer el fatu con propuestes de cara a la galería y qu’apueste nidiamente pola oficialidá del asturianu".
Va unos díes, el grupu d’Izquierda Unida nel Ayuntamientu d’Uviéu presentó una proposición urxente pal so alderique nel Plenu municipal na que pide a los xestores del conceyu carbayón qu’adopten l’usu del asturianu con normalidá, dempués de que’l coleutivu Iniciativa pol Asturianu denunciara que-y prohibieren presentar un documentu nesta llin­gua nel Rexistru municipal.

El voceru de la coalición n’Uviéu, Roberto Sánchez Ramos, desplicó que l’enfotu de la proposición ye “democratizar la vida municipal y garantizar un drechu”. Pa ello, propón que’l Conceyu d’Uviéu se comprometa a tramitar escritos n’asturianu y a formar a los fun­cionarios nel usu del idioma. Amás, dixo que “yá ye hora de que’l nuesu conceyu entienda l’usu del asturianu como daqué normal”.

Por embargu, en N’Ast camienten que "ye precisamente IU quien nun acaba d’entender l’usu del asturianu como daqué normal". La organización remembra que "cuan­do IU tuvo responsabilidaes de gobiernu n’Asturies siempres dexó’l tema llingüísticu apar­cáu, lo mesmo que cuando gobierna nos conceyos, bien en solitario o xunto a otres forma­ciones polítiques, y que, a la hora la verdá, la oficialidá de la llingua asturiana nunca nun formó parte de les sos condiciones a la hora d’afitar pautos de gobiernu".

Poro, dende N’Ast aconseyen-y a IU que dexe "de facer el fatu con propuestes de cara a la galería, coles qu’a naide nun engaña y que namás que se-y ocurren cuando se fae públicu dalgún ataque nidiu a los drechos de los asturianos, casu del d’Iniciativa pol Astu­rianu", coleutivu col que, dende la organización de defensa de la llingua y cultura asturianes, se solidaricen. N'Ast tamién aconseya a la formación política que "nos conceyos nos que tien representación y/o gobierna plantegue l’aprobación d’una Ordenanza Municipal sobre Usu del Asturianu, con un conteníu real, y la defensa de la oficialidá na Xunta Xeneral d’Asturies".
 
Fonte: Infoasturies.net 

No hay comentarios:

Publicar un comentario