domingo, 1 de septiembre de 2013

Manifestación xunitaria pola soberanía y el cambiu social esti 8 setiembre en Xixón.

Esti 8 de setiembre cellebramos el día de la nación asturiana o un día de llucha pa reivindicar qu'Asturies tien que decidir el so futuru, faciendo exerciciu de la so soberanía al traviés de la participación ciudadana dende abaxo, pa lluchar pol necesariu cambéu social, que convierta la Política nun preséu al serviciu del 99% de les persones.

Asturies sufre dende va décades un desaniciu industrial que deriva nel estáu de crisis estructural nel que s’atopa’l nuesu país. Seutores industriales como la siderurxa, la minería, el naval, la pesca, l’agricultura o l’alimentación foron destruyíos, al calor de la denomada “reconversión industrial” empobinada polos poderes económicos capitalistes al traviés de ferramientes como el Reinu d’España o la Xunión Europea, convirtiéndonos en bona midida nuna mera colonia enerxética, quedando en Asturies  la contaminación y degradación del territoriu.

El casu más sangrín ye’l de la minería, tantu pública como privada que, nes caberes trés décades, pasó de tener más de 40 mil trabayadores a los 3.000 que malapenes tien anguaño. Ye tamién destacable la delictiva “xestión” institucional, empresarial y sindical del desaniciu de la minería y la so pretendida reconversión al traviés de los multimillonarios “Fondos Mineros”, que valieron pa la creación d’una rede clientelar de la que se sirvieron de mena especial el PSOE –como principal partíu gobernante n’Asturies y nes comarques mineres- y los sindicatos SOMA-UGT y CC.OO, amás d’empresarios como Victorino Alonso, cuyes práutiques delictives y d’esplotación llaboral son más que conocíes. Ensin escaecer que l'actual gobiernu español del PP, ta acelerando al máximu'l procesu de zarru de la minería, poniendo a Asturies nuna situación insostenible llaboral y economicamente.

Al sometimientu económicu hai qu’amestar la situación d’opresión nacional sufría por Asturies, que ve cómo dende les instituciones de gobiernu se marxina y reprime toa espresión cultural, llingüística, o de cualquier otru calter, que seya d’orixe asturianu. La non oficialidá de la llingua asturiana y la falta de drechos de los sos falantes, o les constantes agresiones al patrimoniu hestóricu, arquitectónicu, arqueolóxicu, etc, son fechos que venimos careciendo con toles formaciones polítiques que caltuvieron el poder n’Asturies, llámese PSOE, Foro, IU, PP, o la reciente complicidá gubernamental d’UPyD. Asina, l'ausencia de toes elles nel procesu xudicial del casu Marea, el mayor casu de corrupción de la política asturiana, ye una bona amuesa d'ello.

Lo que fai más necesariu que nunca establecer nuevos procesos constituyentes frente al fracasu históricu de la mal llamada Transición, y la puesta en cuestión del réximen surdiu del mesmu, al traviés de procesos dende abaxo y empobinaos a llograr la máxima participación nel mesmu, abandonando esi engañu que supón la representación política, el partidismu profesionalizáu, les élites gobernantes coles que non nos idintificamos y munchos menos nos representen, y apostando por formes de democracia directa.

Too esto nun ambiente de vuelta al centralismu más conservador, que fainos desapaecer, entá más, como entidá política autónoma, tarazando les nuestres escases víes d'autogobiernu y anulando l'autonomía de les nueses entidaes locales, y que busca esaniciar directamente figures tradicionales como la parroquia, tan enraigonaes en Asturies. Culpabilizar a l'autotonomía política de la crisis, convirtióse n'otru de los mandamientos que les élites polítiques y económiques españoles quieren facenos creyer.

Poro, la situación ye de crisis a tolos niveles, y nuna doble vertiente gubernamental: los retayos de servicios sociales, les agresiones ecolóxiques, la opresión llingüística y cultural, o la falta d’oportunidaes llaborales en condiciones dignes non sólo son responsabilidá de les instituciones asturianes y los sos actores políticos, sinon en gráu cimeru del gobiernu estatal, como principal impulsor de les sos rellaciones sucursalistes pa con Asturies.

La mocedá sufré de forma especial esta situación, con un paru n’Asturies namái homologable a nivel européu col griegu, y qu’obliga a miles de mozos y moces a emigrar cada añu fuera d’Asturies pa poder trabayar. Ante ello, namái atopamos la falta d’aición d’un gobiernu asturianu dependiente dafechu del español, qu’al mesmu tiempu ye un simple títere de poderes capitalistes supraestatales como la Xunión Europea, o’l FMI, cola perconocía “Troika”.

Ye por ello que les organizaciones convocantes consideramos necesario articular una rempuesta popular, que dende posiciones asturianes y tresformadores seya quién a dá-y la vuelta a la situación, ufriendo una alternativa al sistema económicu actual, a les cinco fuercies del arcu parllamentariu asturianu –que nun son más qu’un brazu más del aparatu institucional- y a les burocracies del sindicalismu mayoritariu, col so papel d’inmovilismu y desmovilización de la clase obrera.

Esti espaciu d’alderique y aición conxunta ye tamién necesariu pa plantegá-y a la sociedá asturiana la necesidá de superar un sistema económicu caducu a tolos niveles, escontra’l que non sólo hai qu’oponese, sinon tamién hai qu’ufrir una alternativa que mos garantice la xusticia social, y dea igua a la opresión nacional, de clase, de xénero o cualquier otru tipu de dominación.

1 comentario:

  1. Pola torna del Facebook n'asturianu.

    https://www.facebook.com/asturianversion?notif_t=page_invite_accepted

    ResponderEliminar