martes, 28 de octubre de 2008

DESTRUCCIÓN DE PATRIMONIU


Nel conceyu de Xixón, nel barriu rural de Leorio (Mareo), acaba de consumase la destrucción del conxuntu arquitectónicu de la "Casa de los Menéndez Morán" al paecer del sieglu XVI, siendo la capiella del sieglu XVIII, na finca nomá La Candelera.
Esti conxuntu podía vese na autovía minera dirección Mieres-Xixón enantes de la salida Mareo-Granda, a manzorga pasando´l viaductu de Leorio.
Según vivirasturias:
"Yera una casona erixía a fines del sieglu XVIII, de planta rectangular y bones dimensiones, con dos plantes n´altura y una capiella adosá nun de los extremos baxo la advocación de Nuesa Señora de la Vega que posee un pequeñu pórticu como prolongación de la fachada principal.
El frente tenía la particularidad de situar les puertes de entrada a los llaos del privilexiau cuerpu central, compuestu per una ventana inferior, un pequeñu balcón saliente con dos escudos de armas familiares flanqueándolo y un vano superior."

Un conxuntu señorial con clara raigambre Indiana nes palmeres que lu rodeen. Les actuaciones del actual dueñu, col consentimientu del Ayuntamientu Xixón que fizose cargu de la capiella supunxo una remodelación completa con un estilu arquitectónicu modernu lloñe de lo que fué, siendo nesta selmana cuando tovieron la desfachatez de tirar embaxo l´Horreu que, viéndose dende la Autovía, daba esi caracter señorial al conxuntu.
A día de güey puen vese en baxo los restos d´esti Horreu perdiu pa siempre y que muestra´l valor que-y dan los nuesos políticos al patrimoniu etnográficu del conceyu.

Nos enlaces puen vese fotos de lo que fué y ya nun ye.
http://www.vivirasturias.com/asturias/gijon/casa-de-los-menendez-moran/es

No hay comentarios:

Publicar un comentario