lunes, 29 de marzo de 2010

Falando de Cuba, tapeciendo vergoñes propies


Dende va unes selmanes los medios de comunicación asturianos y estatales vienen tratando’l tema cubanu, y nun hebo novedá nel tratu dau a esi país.

La mayoría de los medios trataren y traten el tema dende una mestura de manipulación y d’ánimu de perxudicar y desprestixar tea o non xustificao.

Toos conocemos el sistema cubanu y la so evolución a lo llargo’l tiempu. Nun ye un sistema perfeutu nin muncho menos, pero ye de los pocos paises llatinoamericanos con sanidá y educación universal y ún de los seis estaos con mayor tasa d’alfabetización del mundu, amás de cuntar con unes garantíes sociales que, dientro de les sos carencies, tienen un nivel muncho mayor que’l de munchos de los países vecinos. Nel tarrén económicu la situación ye peor, dalgo normal en viendo l’embargu sufríu dende va cincuenta años. Esti nun xustifica pero sí desplica en gran midida la escasez de dellos productos y materiales.

Critícase la falta llibertá y el totalitarismu’l réxime, y dende llueu son aspeutos meyorables dientro d’un país que cunta con espacios de democracia direuta y toma de decisiones coleutives.

Ye cierto que’l fechu de que’l sucesor de Fidel seya l’hermanu ye, na mio opinión, un erru qu’emburria y xustifica munches de les crítiques llanzaes, asina como que se fale de Cuba como una “monarquía hereditaria” o que se compare’l so sistema col norcoreán, siendo estos fonderamente distintos.

Pero, ¿importa de verdá’l tema cubanu a los medios? ¿Critiquen a Cuba con ánimu constructivu, o col envís d’afondar na meyora d’esi país? La rempuesta ye que non.

El réxime cubanu molesta y irrita muncho dende’l so ñacimientu a les “democracies occidentales”, sobre manera al país capitalista por escelencia, Estaos Xuníos d’América. Falar y criticar al réxime cubanu tien un oxetivu claru: tapecer les faltes y vergoñes del réxime propiu.

Pa min un mediu que ye cómpliz de la represión llingüística, del retrocesu nos drechos de la clas trabayadora, de los recortes y privatizaciones amazcaraes de servicios y prestaciones sociales, del somorguiamientu de los pueblos baxo la llarga mano del neolliberalismu globalizador y qu’en munchos casos sofita o xustifica güelpes d’estáu y otres aiciones con beneficiu económicu nun tien nenguna llexitimidá pa falar d’otros sistemes - seyan meyores o peores que’l propiu.

Lo lóxico sedría mirar pal embeligru propiu, falar de les inxusticies y desigualdaes del nuesu réxime y tratar d’iguales, de que nes rellumantes y perfeutes democracies capitalistes tortúrase, viólense drechos básicos como’l d’autodetermín, somórguiase’l bientar social a la rentabilidá económico, tapécense y xustifíquense casos de corrupción, o vese como dalgo normal qu’esistan países onde millones de persones nun tienen accesu a dalgo tan básico como la sanidá. Sicasí, ye muncho más cenciello mirar pa otru lláu y tapecelo colo que cuadre.

Esta vegada tocó-y a Cuba, otres tóca-y a Venezuela, otres a un militante independentista que ye acusáu ensin pruebes de terrorismu…Too ye válido demientres se cumpla l’oxetivu: tapecer les vergoñes propies coles ayenes. Y si de de pasu báltiase un réxime incómodu, muncho meyor.

Adrián Calvillo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario