jueves, 26 de julio de 2012

Conceyu Abiertu por Llangréu quier espresar crítiques respeutu a les actuales “Fiestes de Santiagu”, en Sama de Llangréu.

Los/es ciudadanos/es qu'integramos Conceyu Abiertu por Llangréu queremos espresar la nuesa opinión al rodiu del programa y organización de les “Fiestes de Santiago 2012”, fiestes patronales del pueblu de Sama de Llangréu.

En primer llugar, atalantamos que ye desafortunáu que Paz Fernández Felgueroso, ex-alcaldesa del PSOE en Xixón, ufriera'l pregón inagural de les fiestes populares. Nestos tiempos de conflictividá social y crisis socioeconómica atalantamos que'l perfil pa pregonera/u d'estes fiestes ye'l de una persona que destaque pola defensa de los drechos sociales y llaborales de la clase trabayadora y que nun tea relación con intereses partidistes o sindicalistes. Poro, entendemos que lo afayaizo sedría cuntar una persona que destacare polo tanto nos campos del altruismu y la defensa de la mayoría social. Per otru llau, la ex-alcaldesa xixoniega encarna na so persona la defensa encubierta de la especulación, les privatizaciones y el fallíu modelu de reconversión industrial.

En segundu llugar, nun entendemos la presencia d'elementos militaristes na procesión del Apostol Santiagu, nun actu qu'anque confesional y relixosu ye de claru calter civil y popular. El papel hestóricu y actual del exércitu español en Sama y en les cuenques mineres ta mui desvinculáu de los intereses de los/es nuesos/es paisanos/es. Como defensores d'un conceyu desmilitarizáu camentamos que la presencia del exércitu español na misa mayor y la procesión d'estes fiestes samenses ye bien prescindible.

Per últimu, anque la presencia de les señes d'identidá asturiana y llangreana formen parte d'estes fiestes con iniciatives como pasucais, concursos d'entibadores, alcuentros de canción minera o bandes de gaites dende Conceyu Abiertu por Llangréu vemos un gran vacíu nesi sen, cola ausencia total de la llingua asturiana. Los actos y la cartelería anunciativa de les fiestes de Sama de Llangréu inoren la llingua propia como vehícula circular comunicativa, lo qu'entendemos como anti-natural y ayenu a la identidá llingüística de los habitantes de Sama y del restu del Conceyu de Llangréu. La castellanización d'estes fiestes faenles menos populares a los güeyos de la población llangreana, sigún entendemos dende la formación llocal de Conceyu Abiertu.

Al rodiu d'estos tres exes queremos tresmitir dende Conceyu Abiertu por Llangréu les nueses principales crítiques pa con estes “Fiestes de Santiagu 2012”. Asina pues, queremos facer llegar el nuesu posicionamientu al Gobiernu Llocal de Llangréu y a la Sociedá de Cultura y Festexos “Santiago Apostol” y que los nuesos esmolecimientos seyan escuchaos por estes instituciones pa qu'en vinientes folixes el modelu seya más abiertu, caltenible y popular.

No hay comentarios:

Publicar un comentario