lunes, 29 de octubre de 2012

STOP Wertgoña

Demientres estes selmanes, el ministru d’Educación, José Ignacio Wert, ta en boca de munchos y munches y lo ciertu ye que nun ye pa menos. L’actitú d’esti señor, en xeneral, ye dafechamente descarada y nun destina un segundu a tratar de disimular la so identidá neofranquista pura y dura. Falanos del conceutu “españolizar” como oxetu de la Educación o diz coses como “España sedrá cristiana o nun sedrá”, ensín dulda, un llingüaxe bien reaccionariu y con un fedor a nacional-catolicismu que tira p’atrás. Amás de tar na más estrema drecha del Partido Popular esti señor debe tener un grave déficit d’atención, pues cada vuelta qu’abre la boca xube’l pan.
 
Ciertamente, cada vuelta qu’un de los partíos del Réxime xube al poder nel Estáu español nun tarda nada n’entamar una reforma educativa, cuestión que, por supuestu, da-y al sistema educativu español una bona riestra de problemátiques que yá son estructurales, consecuencia de la inestabilidá que xenera la situación, aparte d’otres cuestiones de fondu como’l déficit d’afondamientu pedagóxicu qu’hai nel Reinu d’España a la hora de llevalu al sistema educativu/formativu regláu. Quiero dicir con esto, qu’aparte d’unes cuestiones yá tradicionales, lo ciertu ye que la inestabilidá de la llexislación educativa nun dexa de ser una torga pa desendolcar les lleis vixentes, totalmente deficitaries de por sí, pero hai una tendencia xeneralizada a dir de mal en peor.

La nueva llei, la LOMCE o tamién nomada “Llei Wert” supón un claru retrocesu más a lo yá reculáu de por sí. Estudiantes, profesores y otros sectores sociales lleven denunciando dende hai munchos años el procesu de desmantelamientu de la educación pública nel Estáu español y gracies a les midíes del neolliberalismu européu y los serviles partíos PSOE y PP tamos llegando yá a lo que podríemos llamar la llenda de l’alvertencia a la resistencia. ¿Qué quier dicir esto? Si bien la privatización de la enseñanza lleva denunciándose dellos años, con tol fundamentu’l mundu, por ciertu, ye agora cuando s’abre un nuevu escenariu, y gracies a la escusa de la crisis socioeconómica, gran caballu de batalla del neolliberalismu, tamos inmersos nun plenu procesu de privatización, ideoloxización y recentralización pura.

El ministru d’Educación nun se corta, al igual que’l so gobiernu, en tapecer esta realidá. Nun vamos ser nós agora tan sumamente inocentes de seguir el xuegu al sistema y atender a razones pela so parte y relativizar na xusta midía les coses. Nun ye que quieran acabar con un drechu básicu como la Educación, ye tovía más grave. Amás d’esto quieren despoxar al sistema educativu español de la poca democracia que tenía ya instrumentalizalu de forma política ya ideolóxica, dalgo que ye inherente a cualesquier sistema educativu, pero non, camiento, a esti nivel. En 1970, la Llei Xeneral d’Educación, de Villar Palasí, superaba, nuna pequeña parte, ciertos conteníos que’l facismu impregnaba na Educación y se supón que facía la Educaciónm drechu de toos y toes. Esti proceder nun foi iniciaitiva nin benevolencia’l Réxime, sinon más bien un xestu “aperturista” haza Europa p’asina facer un favor a los intereses económicos de la oligarquía española. Esti momentu, cola “Llei Wert”, recuerda muncho a 1970, pero non p’avanzar haza 1971 sinon pa tornar a 1969. El desmantelamientu de la educación pública y la clara instrumentalización españolista y burguesa de la enseñanza, si ye por ellos, polos cabezaleros del Réxime, nun se para.

Obviamente, nun podemos escoyer la opción de quedar de brazos cruciaos mentantu roben un drechu a la xente, tenemos que defender la educación pública, dalgo que por ciertu, yá ta faciéndose n’Asturies dende hai tiempu, anque quiciabes d’una forma mui moderada y con una perspectiva de defensa d’un sector públicu, ensín entrar d’una forma crítica a otres cuestiones de fondu. Hai que defender la educación pública como un drechu básicu que ye, pero nun podemos llendanos a eso namás, la fola represiva y adoctrinadora neolliberal y españolista avanza ensín atender a razones. Wert tien nidio que pa el la educación ye un muérganu de tresmisión de los valores que representen a los sectores más reaccionarios del Estáu español. Esta ye la realidá y énte eso nun podemos facer namás que lluchar d’una forma imaxinativa, clara, crítica y combativa por una educación de cálter críticu que tea enfotada nel pueblu y pa los pueblos. Les compañeres y los compañeros del 11x12 teníen claro que puede facese oposición al Réxime y defender l’enseñu públicu dende’l soberanismu y la izquierda tresformadora. Demosaron una gran capacidá de convocatoria y ficieron al estudiantáu dir más allá nes crítiques al señor Wert y el so garrapiellu de rates reaccionaries. Ficieron una convocatoria fuerte no ideolóxicu y tamién fuerte no reflexivu, contra un gobiernu tamién ideoloxizáu y que nun escuende’l so propósitu de desaniciar l’aprendizaxe reflexivu na educación.

N’Asturies tenemos que tomar exemplu d’esperiencies como’l 11x12, y entamar una dinámica de defensa de la educación pública más contundente y más clara nos plantegamientos políticos ya ideolóxicos de la mesma ( ausentes cuasi siempres d’estes lluches). A nós, la mocedá asturiano, lleven españolizándonos munches décades, pesie a la sorpresa de munchos énte la declaración de Wert nel Congresu los diputaos. Asturies nun esiste nel currículum qu’ufre’l Principáu a los axentes educativos y los conteníos al rodiu d’Asturies tan enllenos de los mesmos mitos españolistes de siempres.

Poro, ye necesariu entamar una llucha pola educación pública, pero una llucha que mereza la pena, que ponga n’evidencia la natura reaccionaria del Estáu español y los sos gobiernos y la gran problemática plurinacional que tien l’Estáu nes sos coraes, claro, con poques ganes d’iguala. Lluchemos por una enseñanza llibre, crítica, asturiana, llaica y que sirva como motor de tresformación social. Necesitamos escoyer esti modelu de defensa na educación, yá que, como decía’l gran educador brasileñu Paolo Freire: “La educación de les mases faise dafechamente fundamental ente nós. Educación que, llibre d’alienación, seya una fuercia pal cambiu y pa la llibertá. La opción, polo tanto, ta ente una ’educación’ pa la ’domesticación’ alienada y una educación pa la llibertá. ’Educación’ pal home-oxetu o educación pal home-suxetu”.

Artículu espublizáu en Glayiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario